Anonym (O) skrev 2025-04-01 07:41:56 följande:
TS, det här är inte en debatt om sakfrågor där vi är mot dig. Det här är en tråd full med folk som försöker hjälpa ditt/dina barn. Här finns både de som har dåliga och de som har bra erfarenheter av soc, men alla ger dig samma råd. Du kanske för den här diskussionen för att vinna den - och det är ju j-ligt tragiskt i så fall. Vi andra för den för att dina barn inte ska råka illa ut. Inser du hur skevt det är?
Ha ha! Knappast. Men prove me wrong then. Vad består hjälpen i menar du?
Tycker för övrigt att meningarna går isär. Någon som fått samma "erbjudande" föreslog ju dessutom att samtalet i "hemmiljö" skulle ske hemma hos socialsekreterarna, vilket konstigt nog inte gick för sig.

Märkligt va?
Som tur var hade de tydligen tillgång till en soc-lägenhet som kunde erbjuda "hemmiljö", vilket då utgjorde räddningen. Jag säger så här. Är de så oroliga för hemmiljön så är det faktiskt ärligare att soc säger det rakt ut. Inte komma med några svepande undanflykter som man slår hål på redan innan de lämnat deras mun.
De ska inte underskatta sina klienter som har dubbelt så mycket livserfarenhet, 10 gånger mer erfarenhet av barn, bättre utbildning, bättre jobb och dubbelt så hög lön som de själva har. Vad menar du på allvar en sådan soc-anställd skulle ha att erbjuda mig? Jag är idel öra.