Anonym (I veckor?) skrev 2025-04-01 11:00:24 följande:
Om du hade dem så flitigt måste det ju ha funnits en anledning. Det räckte slltså inte med en överblick utan de var tydligen tvungna att hå till botten med något problem, vilket det nu kan ha varit. Det är ju barnens intressen de ska iaktta, inte föräldrarnas. Har ni det stökigt, får barnen inte rätt kost och stimuleras de inte? Läser ni inte med dem? Finns det böcker och leksaker i hemmet? Har barnen tillräckligt stora rum? Har barnen kamrater eller lever ni alla isolerat? Förekommer aga? Det där med stökigheten och att det jämt är ostädat är negativt, det kan göra att barn skäms för att ta hem kamrater, likaså om det är så fattigt att kamraterna aldrig kan bli bjudna på mellanmål eller middag. Det är vad jag som helt vanlig, barnfri människa kan komma på nu. Givetvis förekommer inte droger och föräldrarna är nyktra. Röker gör de heller inte, åtminstone inte inomhus. Kosten: Inga konstiga dieter, vegan eller liknande, utan fullvärdig husmanskost och mycket frukt och grönsaker. Växande barn behöver kolhydrater och proteiner utan tillskott för att få tillräckligt med B12. Kött, fisk, fullkornsbröd. Skolan: Har barnen full närvaro och uppnår de godkända resultat? Om jag vore "Soctant" skulle jag titta på detta.
Mitt ena barn blev svårt sjukt. En läkare påstod att det inte rörde sig om sjukdom utan vanvård och soc agerade därefter. Barnet kunde, när soc äntligen lämnade oss ifred, träffa andra läkare som undersökte, ställde diagnos och satte in behandling så att mitt barn kunde tillfriskna. Då var tyvärr tillståndet kraftigt förvärrat av soc åtgärder. :(
Vården har varit väldigt upprörda över hur soc behandlat oss och även sagt att de aldrig sett något liknande (och det är ju bra!). Skolan har aldrig misstrott utan stöttat oss genom allt detta. Men vården och skolan har inte möjlighet att stoppa socialtjänsten. Soc gör som soc vill.
Vi hade maximal otur med en idiot till läkare och sen en idiot på socialtjänsten. De två tillsammans gav det här katastrofala resultatet.
Vi är en vanlig medelklassfamilj. Sjukdom kan drabba vem som helst. Otur också.