Trohoppkärlek91 skrev 2025-04-20 18:55:46 följande:
Kul att läsa om er alla. jag går gärna med i fb gruppen men senare när vi berättat för de närmaste om graviditete. har ni alla berättt för vänner/familj eller hur tänker ni där?
har funderat mycket på kub/nipt är 34 iår och i min region erbjuda de kub först efter 35. Men man kan ju boka privat me vet inte hur JG ska göra. Jag mår okej hittills men är väldigt lätt irriterad därför skulle ja hulk bertta för barnen här hemma men fick missfall i v 8 förra gången och blivit gravid direkt igen nu så vågar inte ?lita? på de ännu och vill skydda barnen från att bli ledsna typ. Svårt 🙈
Jag & sambon har valt att berätta för familj redan, trots v5. Vi resonerar att det är familj & om det värsta skulle hända så vill vi inte gå igenom det bakom stängda dörrar utan ha familjens stöd och förståelse genom det i så fall ☺️ vännerna får vänta lite!
Ellie0411 skrev 2025-04-20 19:48:23 följande:
Hej på er!
Går gärna med här! Plussade i tisdags 15/4 och har BF 21/12. Vi har försökt några månader och jag har hängt lite i BIM-grupperna, både skrivit i någon och hängt i bakgrunden i några. Kul att se att flera plussat!
Detta blir förhoppningsvis vårat andra barn, vi har en dotter född augusti 2023 sedan innan. Mår än så länge okej, väldigt trött och lite extra känslig. Är tacksam för varje dag jag inte mår illa, sist mådde jag illa och medicinerade fram till v 18, hoppas få det lite lindrigare denna gången!
Undrar vilka gravidappar ni använder? Jag har flera och märkt att de visar lite olika, enligt vissa är jag i vecka 5+0 och vissa 4+6. Fler som har så?
Hoppar gärna med i Facebook-grupp!
Kul! Jag har laddat ned babyjourney & preggers, de visar olika datum. En 25 och en 24 haha ☺️ tar de ändå med en nypa salt, antar man får vänta tills vad ultraljud säger sen! 🌷