• Anonym (NN)

BF Decemberbebisar 2025

Hej! 

Hittar ingen tråd för oss med BF December? vi får fantastiska julklappar 
    Räknar jag rätt så är mitt BF 3 december där i dagarna! 

V.5 hoppas hoppas hoppas!!! 🙏 

Jag hoppas på fler som ansluter till tråden så vi kan bolla och stötta varandra längs resan! 

• Svar på tråden BF Decemberbebisar 2025
  • Enlite sladdis
    valkyrian skrev 2025-04-15 11:45:10 följande:

Vi skulle också undvika december men jag tänkte ?hur stor chans att jag blir gravid på andra försöket när jag är nästan 37 år? och om jag blir det så kan jag ju bara bli glad liksom. Så en julklapp i år <3 

var på tidigt ultraljud idag och fick se ett litet hjärta slå. Enligt senaste mens skulle jag vara i 7+4 men visste ju att jag har lång cykel och sen ägglossning Så trodde Själv 6+4 men fick 6+2. hjärtat slog tydligt och fint, syntes på en gång. Och bara en bebis tack och lov. alltid Önskar mig tvillingar men inte denna gång. 

Skivka PM föresten om ni vill komma in i facebookgruppen:) 

Så härligt att få se hjärtat slå! Måste kännas lite verkligare nu 
  • AngieF

Är det någon annan som fått väldigt dålig hy? Är i v4+4 enligt apparna och plötsligt idag poppade det upp finnar i hela ansiktet, alltså massor. Normalt sett kanske det kommer någon enstaka..
    Försöker tänka att det kanske är ett gott tecken på att det händer något bra i kroppen😅

• Trohoppkärlek91

Ja så kan de gå. Nu hoppa jag bara att de inte blir missfall igen och att allt går bra. 

jag har dock sån himla ?ångest/oro? över att de ska vara några fel eller så. Aldrig känt så innan. Men har två barn 5,8 år och ett väldigt bra liv så jag brottas med känslor om att man jinxar de lixom. Svårt att förklara bara extrem oro. Skulle vilja göra kub och NIPT och moderkakaprov och allt. Men det får man ju inte. Här får vi ett ultraljud v 12 typ och sen RUL. Känns jobbigt. Ska man betala för egna.. är ju inte helt tillförlitlig ändå men ja många tanker jag brottas med. Vågar jag vara glad eller leder de till missfall igen? nån mer som känner likande? 

• Anonym (N)
    Trohoppkärlek91 skrev 2025-04-15 21:22:20 följande:

Ja så kan de gå. Nu hoppa jag bara att de inte blir missfall igen och att allt går bra. 

jag har dock sån himla ?ångest/oro? över att de ska vara några fel eller så. Aldrig känt så innan. Men har två barn 5,8 år och ett väldigt bra liv så jag brottas med känslor om att man jinxar de lixom. Svårt att förklara bara extrem oro. Skulle vilja göra kub och NIPT och moderkakaprov och allt. Men det får man ju inte. Här får vi ett ultraljud v 12 typ och sen RUL. Känns jobbigt. Ska man betala för egna.. är ju inte helt tillförlitlig ändå men ja många tanker jag brottas med. Vågar jag vara glad eller leder de till missfall igen? nån mer som känner likande? 

Jah känner också sådär. Har fyra friska barn. Varför skulle jag ha sån tur att få ett femte friskt barn? 

sen brottas jag otroligt mycket med vad omgivningen ska tycka. Familj, vänner, jobbet. 

Vi träffades strax innan jul och allt är väldigt nytt men allt känns 100% rätt. Han har inga barn sen innan ocj vill väldigt gärna ha iallafall ett. Men tanken var aldrig såhär fort. 

iallafall, så ska man ju gå sin egen väg i livet men fy vad jag brottas med andras potentiella åsikter. 😩
    Det gör det lite svårt att glädjas. 

nåja. Imorgon har jag VUL. Det gör mig litr nervös. Hoppas på att få se ett litet hjärta ♥️

• Enlite sladdis
    Trohoppkärlek91 skrev 2025-04-15 21:22:20 följande:

Jag känner lite liknande. Dels rädslan för missfall äter upp mig inifrån just nu. Vågar inte glädjas .känner hur jag bygger upp ångest/depression om det redan.

Sedan det med ett "friskt" barn är en stor oro. Jag har en son med problematik, men han klarar vardagen. sambons son har grav autism och if. Mäktar vi med ett barn till med någon avvikande sjukdom eller diagnos?

Jag kommer dock inte ta kub eller nipt. Jag känner att de visar så få grejer för att det ska vara värt det och stessen. Och npf osv visar sig inte på tester.
  • Javas

Jag har blivit erbjuden NIPT, på grund av min ålder. Kommer att tacka ja, så det blir väl på 4 veckor ungefär. 

På tal om barn födda i december, bägge mina två är det, och nu ska ju då trean komma då också, inom de två första veckorna i december kommer nog alla tre att fylla år, det verkar vara menat så för mig! Det blir bara en så jäkla dyr månad... 

• Anonym (N)

Hej på er. 

Vsrit på VUL idag som visade en hinnsäck med gulesäck motsvsrande v5+2. Jag ska enligt ägglossning vara 6+4. 

Jag tror att det är rätt kört för mig denna gången tyvärr. 😞

• Anonym (NN)
    Anonym (N) skrev 2025-04-16 16:42:09 följande:

Hej på er. 

Vsrit på VUL idag som visade en hinnsäck med gulesäck motsvsrande v5+2. Jag ska enligt ägglossning vara 6+4. 

åå nej jag hoppas verkligen att så inte är fallet! 

ska du tillbaka snart igen för att se?? ❤️

• Enlite sladdis
    Anonym (N) skrev 2025-04-16 16:42:09 följande:

Hej på er. 

Hoppas verkligen det inte är så! 
  • LinneaK29

BF lista 🌷
    NN - 2/12
    Javas 7/12 
    Jasun - 12/12
    Enlite sladdis - 14/12
    AngieF - 19/12
    LinneaK29 - 20/12

Svar på tråden BF Decemberbebisar 2025