Trohoppkärlek91 skrev 2025-04-15 21:22:20 följande:
Ja så kan de gå. Nu hoppa jag bara att de inte blir missfall igen och att allt går bra.
jag har dock sån himla ?ångest/oro? över att de ska vara några fel eller så. Aldrig känt så innan. Men har två barn 5,8 år och ett väldigt bra liv så jag brottas med känslor om att man jinxar de lixom. Svårt att förklara bara extrem oro. Skulle vilja göra kub och NIPT och moderkakaprov och allt. Men det får man ju inte. Här får vi ett ultraljud v 12 typ och sen RUL. Känns jobbigt. Ska man betala för egna.. är ju inte helt tillförlitlig ändå men ja många tanker jag brottas med. Vågar jag vara glad eller leder de till missfall igen? nån mer som känner likande?
Jah känner också sådär. Har fyra friska barn. Varför skulle jag ha sån tur att få ett femte friskt barn?
sen brottas jag otroligt mycket med vad omgivningen ska tycka. Familj, vänner, jobbet.
Vi träffades strax innan jul och allt är väldigt nytt men allt känns 100% rätt. Han har inga barn sen innan ocj vill väldigt gärna ha iallafall ett. Men tanken var aldrig såhär fort.
iallafall, så ska man ju gå sin egen väg i livet men fy vad jag brottas med andras potentiella åsikter. 😩
Det gör det lite svårt att glädjas.
nåja. Imorgon har jag VUL. Det gör mig litr nervös. Hoppas på att få se ett litet hjärta ♥️