• Anonym (NN)

BF Decemberbebisar 2025

Hej! 

Hittar ingen tråd för oss med BF December? vi får fantastiska julklappar 
    Räknar jag rätt så är mitt BF 3 december där i dagarna! 

V.5 hoppas hoppas hoppas!!! 🙏 

Jag hoppas på fler som ansluter till tråden så vi kan bolla och stötta varandra längs resan! 

• Svar på tråden BF Decemberbebisar 2025
  • Javas

Jag har en son som kommer att vara 12 och en dotter som kommer att vara 9 när bebis föds, så det känns ju verkligen som att börja om. Dom har dock önskat ett till syskon i många år, så det blir garanterat glada storasyskon!
    Kontaktade bm för inskrivning idag, har ni andra börjat med det? 

• valkyrian
    Javas skrev 2025-04-09 08:59:04 följande:

Jag har en son som kommer att vara 12 och en dotter som kommer att vara 9 när bebis föds, så det känns ju verkligen som att börja om. Dom har dock önskat ett till syskon i många år, så det blir garanterat glada storasyskon!

inskrivning tisdag nästa vecka. Bokade några daga efter plusset. Bokade även tidigt ultraljud dagen innan inskrivning så jag vet att det är en bebis där inne  

• NIML
    valkyrian skrev 2025-04-09 07:19:02 följande:
    Jag VET att detta kommer bli tufft för oss. Och tröttheten från graviditeten känns in i märgen. jag är inte odelat glad , inatt har jag legat och drömt att min ?gamla kropp? inte kommer orka föda ett barn. dumt mitt yngsta på 19 månader sover dåligt på natten även om det peppar peppar börjar bli bättre. denna graviditet bebis tid är det i alla fall ingen 18 års fest och student att fixa utan ety mellanår haha. Näst äldsta blev 16 nyss Så hinner återhämta mig lite innan det är dags. jag är dessutom orolig för jobbet för jag trivs bättre på mitt jobb äm jag gjort förr och är provanställd. Tror jag får fortsätta oavsett om de listar ut graviditeten eller ej men den långa tiden borta från jobbet känns lite tråkig Även om jag gillar att vara mammaledig med :) har dessutom aldrig haft så tight mellan mina barn förut, kortare avståndet är 4 år och nu blir det 2. Kommer jag lyckas de min 2 åring det hon behöver och inte kräva att hon ska ?bli stor?? 

Vägen är verkligen inte spikrak och jag har inte heller enbart varit glad. Jag funderade på abort senast i  helgen pga har redan fyra barn, har blivit själv, vi har inte träffats så länge osv. 

Min yngsta blir 3 till hösten och hon sover riktigt kasst fortfarande. Jag väljer att försöka tänka positivt även om det här stundvis skrämmer skiten ur mig. 

jag är dessutom så himlahimla dödstrött. Somnat innan 20 varje dag den senaste veckan. 😩
    Inget illamående än dock. Fubdersr på att boka ett tidigt ultraljud. 

Inskrivning har jag i mitten på maj men jag har varit på ett hälsosamt och fått reda på att jag ska äta trombyl från v 11 för att minska risken för havandeskap eftersom jag hade det vid första graviditeten för 14 år sen. Och tydligen är det lika stor risk igen  nät man har en ny man. 

• Jasun
    Javas skrev 2025-04-09 08:59:04 följande:

Oj kunde vara jag som skrev detta, samma sak sonen kommer vara 12 och dottern kommer vara 9! Ringde också BM idag!
    hur gammal är du? här har jag nog velat och funderat länge årkar man börja om? Och ångrar man det om 9år när övriga barn har flyttat ut och man ännu har en hemma? Hur tänker du med det? 
  • AngieF

Jag plussade imorse! Det är supertidigt, är i v3+5 enligt apparna men har ägglossning lite senare än standard dag14 så kanske snarare 3+2.

Jag (snart 38) och min man (32) har försökt i ett år med två graviditeter innan denna. Ena slutade i MA i v12 i slutet av oktober -24 och ena i tidigt missfall i v5-6 nu i januari. När jag fick min mens i mars mådde vi båda så dåligt att vi höll på att ge upp men bestämde oss ändå för att försöka åtminstone en månad till, innan vi tar en paus/slutar försöka helt. 

Min temp har sjunkit flera dagar i rad så jag testade utan större förhoppning imorse. Till min förvåning så såg jag en skugga på testa tidigt sticka, testade då ÄL sticka som blev stark, körde då en annan sort av testa tidigt sticka där jag såg en svag skugga så då drog jag fram ett ultra ultra testa tidigt test (testar 5hcg) och det blev ett tydligt streck. Efter massa velande tog jag fram ett digitalt testa tidigt och fick ett Gravid så nu vågar jag tro att det är sant!!

Dock så är det med blandade känslor, självklart glad över plusset men mest nervös och orolig att även denna kommer sluta dåligt. Försöker tänka att jag inte väntar missfall men samtidigt tänka att om det blir så, så kommer vi åtminstone ha rätt till utredning. Så försöker verkligen tänka att det är en win oavsett.

Förra graviditeten blev teststickorna först lite starkare sen svagare så jag kommer nog tyvärr fortsätta testa ett par dagar Haha.. Ska dock verkligen försöka följa mitt eget råd som jag gav i en annan tråd här på FL, att enbart testa varannan dag så stegringar/minskningar syns tydligare! Kommer även sluta tempa från och med nu för att inte bli mer stressad än nödvändigt 

• Anonym (NN)

Även jag har en dotter på 11 som kommer vara 12 när bebis kommer. Ända barnet så håller med om att det känns som att börja om! Vi är båda 34 när bebis föds så det känns ändå rätt i tid. 

Vi har inskrivning i morgon! Super nervös! Då jag endast känt av ömma bröst, svälld mage och springer och kissar 1 gång i timmen typ! Inget illamående och relativt pigg ändå så jag blir orolig! Jag hade oxå en kemisk i jan då strecken väva svaga som första dagarna och sedan försvann så jag testa många dagar efter bim! Men jag fick starka dyestealers rätt snabbt efter bim och jag fick gravid 3+ i helgen på digitalt så det känns tryggande ändå! 

Någon mer som inte känner så mycket symtom? 🥰

• Anonym (NN)

Stort grattis till er som tillkommit med era plus! 🥰 
    December känns så långt bort!!! Vill bara att tiden ska gå lite fortare ! 

• valkyrian
    Jasun skrev 2025-04-09 12:10:44 följande:
    Oj kunde vara jag som skrev detta, samma sak sonen kommer vara 12 och dottern kommer vara 9! Ringde också BM idag!
    hur gammal är du? här har jag nog velat och funderat länge årkar man börja om? Och ångrar man det om 9år när övriga barn har flyttat ut och man ännu har en hemma? Hur tänker du med det? 
    Jag vet inte var du bor men tror du de flyttat om 9 år ? Min 20 åring pluggar och bor hemma. Sa åt henne att bo hemma och spara sin CSN så hon kan köpa lägenhet efter hon pluggat. Vi bor dock i Stockholm, så finns inga billiga hyresrätter till ungdomar, bara dyra andrahand för 12-13 tkr i månaden. Hon bor nog hemma minst två år till i alla fall, på gott och ont. Jag känner väl mest ångest över att vara så gammal när mina två små (1,5 åring + ärtan i magen) tar studenten osv, men samtidigt kommer jag ju inte ha småbarn när de är stora som jag har nu med mina tonåringar så kanske bli bra mycket lättare med dem. Jag har inte en så stor familj, döda föräldrar, ingen direkt kontakt med mina syskon, mina syskon har inga barn så att fylla mitt hem med egna barn som kommer dra in folk i vårt liv som partners, vänner och egna barn som kan vara deras stora familj och min också känns mer som en ynnest. Tänker en jul om 20 år i vårt stora hus som vi ska köpa snart med våra 5 barn och kanske några barnbarn och som sagt partners till barnen, husdjur osv. Det känns som en underbar framtid  
  • Jasun
    valkyrian skrev 2025-04-09 12:48:48 följande:
    Jag vet inte var du bor men tror du de flyttat om 9 år ? Min 20 åring pluggar och bor hemma. Sa åt henne att bo hemma och spara sin CSN så hon kan köpa lägenhet efter hon pluggat. Vi bor dock i Stockholm, så finns inga billiga hyresrätter till ungdomar, bara dyra andrahand för 12-13 tkr i månaden. Hon bor nog hemma minst två år till i alla fall, på gott och ont. Jag känner väl mest ångest över att vara så gammal när mina två små (1,5 åring + ärtan i magen) tar studenten osv, men samtidigt kommer jag ju inte ha småbarn när de är stora som jag har nu med mina tonåringar så kanske bli bra mycket lättare med dem. Jag har inte en så stor familj, döda föräldrar, ingen direkt kontakt med mina syskon, mina syskon har inga barn så att fylla mitt hem med egna barn som kommer dra in folk i vårt liv som partners, vänner och egna barn som kan vara deras stora familj och min också känns mer som en ynnest. Tänker en jul om 20 år i vårt stora hus som vi ska köpa snart med våra 5 barn och kanske några barnbarn och som sagt partners till barnen, husdjur osv. Det känns som en underbar framtid  
    Haha ja äldsta är då 21 mellersta 18 och en 9 åring då 🤭 
    fick själv första som 20åring så det är väl därför det känns lite annorlunda nu att vara 30+ och få barn 🤗

hur mår ni alla ? jag har massvis med mensvärk och dålig matlust ..
    Går det göra en lista när alla har bf ? 🤗
  • valkyrian
    Jasun skrev 2025-04-09 14:01:27 följande:
    Haha ja äldsta är då 21 mellersta 18 och en 9 åring då 🤭 
    fick själv första som 20åring så det är väl därför det känns lite annorlunda nu att vara 30+ och få barn 🤗

hur mår ni alla ? jag har massvis med mensvärk och dålig matlust ..
    Går det göra en lista när alla har bf ? 🤗
    Jag var 16 med första
Svar på tråden BF Decemberbebisar 2025