• Anonym (NN)

BF Decemberbebisar 2025

Hej! 

Hittar ingen tråd för oss med BF December? vi får fantastiska julklappar 
    Räknar jag rätt så är mitt BF 3 december där i dagarna! 

V.5 hoppas hoppas hoppas!!! 🙏 

Jag hoppas på fler som ansluter till tråden så vi kan bolla och stötta varandra längs resan! 

• Svar på tråden BF Decemberbebisar 2025
  • Javas

Det går framåt, men så himla sakta! Önskar ett ultraljud för att få bekräftat att allt är ok. Lite illamående, mycket yrsel, ingen aptit. Men njuter av den här graviditeten ändå, det är min sista, så ska njuta varje sekund!

• Jasun

gokväll alla!
    Jag är nu v5+2, ingen matlust alls.. kan lätt leva på vatten en hel dag.. från att älska mat till eh.. egentligen inget illamående ännu annat än lite låg o känner mej konstig i magen, som högre upp i magen, riktigt smärtsamt .., brösten ömmar och humöret ja det är det värsta 😃 
    inväntar tidigt ul pga att jag för nåt år sedan hade utomkveds så sjukhuset skulle ha mej på tidigt UL!
    skall vi börja göra en bf lista ?

12/12 Jasun 

• Anonym (NN)

Godkväll! ☺️ 

Här är det 6+1 idag och tröttheten är på riktigt! Jag går och gäspar hela dagarna och tittarna gör ont! Äter som jag aldrig sett mat förut och allt! Inget illamående så jag hoppas verkligen att jag slipper illamåendet 

Tidigt ultraljud här 24/4 ! 

BF lista 🌷
    NN - 2/12
    Jasun - 12/12 

• Enlite sladdis

Här kommer det symtom som kommer och går. Men är så orolig att det inte ska gå vägen:/ efter blödningen förra veckan och mitt MA i januari.

Min sambo är nog less på mitt humör redan. Han frågade om jag kommer vara såhär hela graviditeten 😂 men har ont i brösten, magen ibland, illamående till och från och allmänt trött och less. 

Sitter och funderar på om jag ska boka tidigt vul. Men har 20 mil enkel till närmsta. Så de blir ett kostsamt projekt. men känns långt att vänta till kub🥲

BF lista 🌷
    NN - 2/12
    Jasun - 12/12
    Enlite sladdis 14/12

• AngieF

Här hemma testas det fortfarande.. Hade ju ett tidigt missfall/kemisk graviditet i januari där strecket på det ökade lite sen stannade av och sen började sjunka (de översta testerna är från den gången). Så den här gången vill jag verkligen se att det ökar så jag kan känna mig lite trygg😅 Inte så många symptom än, magen känns orolig och svullen, har lite växtvärk i livmodern och ena bröstet är ömt haha.. Så det känns extra viktigt att se att graviditetstesterna faktiskt blir tydligare och tydligare. Och även om Premom siffrorna kanske inte är 100% så tycker jag ändå att man kan se en trend, som jag hoppas håller i sig!

Jag har inskrivningssamtal med BM på onsdag och då ska vi också boka in tid för tidigt ultraljud. 

Försöker verkligen vara mer chill den här gången men fan så svårt det är när en har två missfall i bagaget💔

BF lista 🌷
    NN - 2/12
    Jasun - 12/12
    Enlite sladdis - 14/12
    AngieF - 19/12

• Javas

BF lista 🌷

NN - 2/12
    Javas 7/12 
    Jasun - 12/12
    Enlite sladdis - 14/12
    AngieF - 19/12
  • Trohoppkärlek91

Lite svagt ännu men håller tummarna här. Har ett missfall bakom mig så känns läskigt nu att våga tro på att de ska bli. Har två barn sen inann så detta blir en liten sladdis om de går hela vägen. har hela livet sagt aldrig bebis i december .. nu bf 18 december 😂
  • Enlite sladdis
    Trohoppkärlek91 skrev 2025-04-15 08:45:19 följande:
    Lite svagt ännu men håller tummarna här. Har ett missfall bakom mig så känns läskigt nu att våga tro på att de ska bli. Har två barn sen inann så detta blir en liten sladdis om de går hela vägen. har hela livet sagt aldrig bebis i december .. nu bf 18 december 😂
    Vad roligt!! Jag har också sagt så! Alla syskon är planerade för att inte blir december. Och du bf i december😂 men de känns såå rätt
  • valkyrian

Vi skulle också undvika december men jag tänkte ?hur stor chans att jag blir gravid på andra försöket när jag är nästan 37 år? och om jag blir det så kan jag ju bara bli glad liksom. Så en julklapp i år <3 

var på tidigt ultraljud idag och fick se ett litet hjärta slå. Enligt senaste mens skulle jag vara i 7+4 men visste ju att jag har lång cykel och sen ägglossning Så trodde Själv 6+4 men fick 6+2. hjärtat slog tydligt och fint, syntes på en gång. Och bara en bebis tack och lov. alltid Önskar mig tvillingar men inte denna gång. 

Skivka PM föresten om ni vill komma in i facebookgruppen:) 

• NIML
    Trohoppkärlek91 skrev 2025-04-15 08:45:19 följande:

har sagt exakt samma 🤣
    och vi sa här ?vilken månad som helst men inte december? 🙃🤣

Svar på tråden BF Decemberbebisar 2025