• Anonym (NN)

BF Decemberbebisar 2025

Hej! 

Hittar ingen tråd för oss med BF December? vi får fantastiska julklappar 
    Räknar jag rätt så är mitt BF 3 december där i dagarna! 

V.5 hoppas hoppas hoppas!!! 🙏 

Jag hoppas på fler som ansluter till tråden så vi kan bolla och stötta varandra längs resan! 

• Svar på tråden BF Decemberbebisar 2025
  • Enlite sladdis
    Trohoppkärlek91 skrev 2025-04-20 18:55:46 följande:

Kul att läsa om er alla. jag går gärna med i fb gruppen men senare när vi berättat för de närmaste om graviditete. har ni alla berättt för vänner/familj eller hur tänker ni där? 

har funderat mycket på kub/nipt är 34 iår och i min region erbjuda de kub först efter 35. Men man kan ju boka privat me vet inte hur JG ska göra. Jag mår okej hittills men är väldigt lätt irriterad därför skulle ja hulk bertta för barnen här hemma men fick missfall i v 8 förra gången och blivit gravid direkt igen nu så vågar inte ?lita? på de ännu och vill skydda barnen från att bli ledsna typ. Svårt 🙈

Jag fick ett ma i januari. Så vågar inte berätta. Sedan vill jag gärna skriva min tillsvidareanställning innan det kommer ut . 2 av mina närmsta vänner vet.

Vi har precis spenderat 4 dagar med mannens familj, och det har varit hemskt! Jag tror att han syster förstår vad som är på gång, men respekterar och har inte frågat. Att dölja hur man mår känns så fel. Och är tufft! Men idag åker vi äntligen hem igen!
  • Enlite sladdis

Hur ser ni på energidryck/koffein?

Jag är starkt beroende av pepsi max och energidryck. Jag lyckas inte sluta som jag önskar men har koll så jag inte kommer över gränsen. Men tycker ändå det känns fel på något vis varje gång jag öppnar en energidrycks 🥲

• nov91
    Enlite sladdis skrev 2025-04-21 06:23:10 följande:

Jag är starkt beroende av pepsi max och energidryck. Jag lyckas inte sluta som jag önskar men har koll så jag inte kommer över gränsen. Men tycker ändå det känns fel på något vis varje gång jag öppnar en energidrycks 🥲

Jag har inte direkt någon kunskap kring det utan följer bara rekommendationen, så antar att så länge det inte överskrids är det lugnt? ☺️ jag köpte koffein fritt kaffe igår som jag ska testa nu på morgonen. 

Är du beroende av koffein eller smaken på pepsi/energi dryck? Känns som att för de flesta är det inte koffeinet man vill åt, testa att byta ut energi drickan i alla fall till någon annan go dricka? ☺️ om du ändå tycker det känns fel på något vis, testa & se om du hittar någon ny favorit 🥰

• valkyrian
    Enlite sladdis skrev 2025-04-21 06:23:10 följande:

Har haft ett helvete med att dra ner på kaffe från ganska många koppar till två om dagen men nu verkar det funka utan att jag mår piss. Älskar kaffe. Köper koffeinfri cola så jag kan fortsätta dricka cola. 

• Försöktillnmr2

Hej! Jag hoppar in här med om det går bra! vill gärna vara med i facebookgruppen med! Jag plussade i Fredags och har BF 28dec. Jag har en 3månader bebis hemma och ja det var planerat :) kanske inte så fort men vi ville gärna ha ett syskon nära i ålder .. känns så nervöst 🥹🥰

• H114

Hej!
    Även jag går med här! 
    Efter 4 år har jag äntligen blivit gravid för första gången. Genom IVF, jag är 32 år och min man 38 år. Känns overkligt och hoppas verkligen att embryot håller sig kvar.
    Enligt app har jag BF 14/12 😃🙏🏼
    Någon mer som vaknar varje natt och har svårt att somna om? Undrar om det är kopplat till graviditeten 😅

• Anonym (NN)
    H114 skrev 2025-04-23 15:06:03 följande:

Hej!
    Även jag går med här! 
    Efter 4 år har jag äntligen blivit gravid för första gången. Genom IVF, jag är 32 år och min man 38 år. Känns overkligt och hoppas verkligen att embryot håller sig kvar.
    Enligt app har jag BF 14/12 😃🙏🏼
    Någon mer som vaknar varje natt och har svårt att somna om? Undrar om det är kopplat till graviditeten 😅

Hej och välkommen! :) och grattis! 

Jag har inte direkt svårt att somna om men jag vaknar minst 3-4 ggr varje natt för kissa! Helt otroligt vad jag är kissnödig hela tiden! Och trött blir jag såklart extra utöver att man bakar en liten människa :p 
    har du några fler symptom? 

• Sladdis25

Jag har bara ömmande bröst än så länge och lite nypande värk i magen. Gjorde extra ont att göra jumping jacks nu. Annars är jag pigg på morgonen när jag vaknar och mår bra. Är dock bara i 5+ 5 idag så lär ju ändra sig. 

• valkyrian

7+4 och överjordiskt trött. inte så konstigt då min dotter sover dåligt men jag hanterade det bättre innan graviditeten. jag mår konstant lite illa, känner mig lite magsjuk. brösten mer ömma nu än de varit tidigare i graviditeten. ordentligt med symptom helt enkelt 

• H114
    Anonym (NN) skrev 2025-04-23 21:13:25 följande:

Hej och välkommen! :) och grattis! 

Jag har inte direkt svårt att somna om men jag vaknar minst 3-4 ggr varje natt för kissa! Helt otroligt vad jag är kissnödig hela tiden! Och trött blir jag såklart extra utöver att man bakar en liten människa :p 
    har du några fler symptom? 

Tack 🙂 

Jag upplever också att jag behöver gå oftare på toaletten, men bara dagtid än så länge!
    annars har jag likt valkyrian illamående konstant och ömmande bröst. 

testade att äta vindruvor lite hela tiden och märker att det hjälper som illamåendet 🙂

Svar på tråden BF Decemberbebisar 2025