• Anonym (Wow)

Porr otrohet?

Läser och hör kvinnor prata massor om att om deras partners tittar på porr så är det otrohet?

Jag är själv 100% emot porr, men det har ingenting med mig att göra. Att jag på något sätt blir kränkt för att en partner skulle titta på någon annan utan detta handlar enbart om porrfilmsindustrin. 

Hur kan det vara värre att se på porr för att man blir svartsjuk och inte den lilla detaljen att man sitter och tillfredställer sig själv med material på övergrepp? 

• Svar på tråden Porr otrohet?
  • Noname00
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-06 12:10:00 följande:
    Och hon gör detta 100% av fri vilja? Inte för att det är ett enkelt sätt att tjäna pengar på? Inte för att hon har något annat problem i grunden utan hon vakna en dag och tänkte att onanera på film, det vill jag tjäna pengar på? 
    Vad är problemet att göra det av fri vilja på film?
  • Anonym (Wow)
    Noname00 skrev 2025-04-06 12:48:18 följande:
    Vad är problemet att göra det av fri vilja på film?
    Problemet är att vi inte vet om det är av fri vilja. Om man inte vet så är det säkrast att låta bli? 
  • Anonym (Övergrepp?)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-06 12:10:00 följande:
    Och hon gör detta 100% av fri vilja? Inte för att det är ett enkelt sätt att tjäna pengar på? Inte för att hon har något annat problem i grunden utan hon vakna en dag och tänkte att onanera på film, det vill jag tjäna pengar på? 
    För att tjäna pengar och givetvis har hon problem i grunden. Det räcker med 5 minuters konversation med en "sådan" för att fatta att här är inte alla hästar i hagen. Personlighetsstörning, adhd osv.

Men vart är övergreppet?
  • Anonym (Wow)
    Anonym (Övergrepp?) skrev 2025-04-06 13:09:39 följande:
    För att tjäna pengar och givetvis har hon problem i grunden. Det räcker med 5 minuters konversation med en "sådan" för att fatta att här är inte alla hästar i hagen. Personlighetsstörning, adhd osv.

Men vart är övergreppet?
    Att man utnyttjar någons utsatthet. 
  • Anonym (Övergrepp?)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-06 13:11:03 följande:
    Att man utnyttjar någons utsatthet. 
    Hur utnyttjas hennes utsatthet? Hon väljer det där framför ett lågbetalt jobb. Det är få smarta tjejer som gör det här utan någon som annars hade jobbat som servitris, vårdbiträde, McDonalds, Ica eller liknande.

Hon jobbar 4-6 timmar i veckan istället för 40. Och när "karriären" är över så finns samma typ av liv och yrken kvar. 

Nu kan ju porr vara mycket värre än det där givetvis, men de flesta män ser den typen av porr. Snygga tjejer som dansar nakna och onanerar. Det är däremot en inkörsport till värre porr och ligger på samma siter, så på sätt och vis stödjer man övergrepp indirekt även med sådan porr. 
  • Noname00
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-06 12:58:01 följande:
    Problemet är att vi inte vet om det är av fri vilja. Om man inte vet så är det säkrast att låta bli? 

Vem skulle tvinga en menar du?

• Anonym (I)
    Anonym (Övergrepp?) skrev 2025-04-06 11:45:12 följande:

Mycket porr som produceras görs av en tjej. Hon sätter upp en kamera, klär av sig, onanerar. Hon editerar/klipper det själv, lägger ut det själv. I hela processen utom själva tittandet på det och runkandet till det är det ingen annan inblandad än henne.

Ändå är det övergrepp? Övergrepp på sig själv? Vart är övergreppet? 

Nej det är inte övergrepp. Väldigt tråkig porr, men inte övergrepp.
  • Anonym (Tukta)
    Tukt skrev 2025-04-06 12:46:00 följande:

Känns som två saker som krockar i resonemanget. Det ena att porr skulle vara otrohet, och det andra runt porrindustrin. Vad är det egentligen som ska diskuteras? 

TS har ju skrivit det. Hon tycker att det är fel att folks problem med porr är att det skulle vara otrohet, när folk istället, enligt TS, borde ha problem med att porrindustrin är smutsig.
  • Ascendere
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-06 12:58:01 följande:

Det gäller i så fall alla jobb som utförs mot betalning. Är det säkrast att låta bli att äta på Max också då eftersom man inte vet om tjejen i kassan gör det av fri vilja eller bara för att tjäna pengar? 

Vad är för dig skillnaden på att servera mat mot betalning eller visa upp sig sexuellt mot betalning? 

Jag säger inte emot att det skulle finnas en skillnad, det känner jag också att det gör, men utveckla gärna vad du tänker. 

Svar på tråden Porr otrohet?