Anonym (Wow) skrev 2025-04-06 19:30:26 följande:
Ja alltså jag skulle nog vilja likställa porr med sexköp.
Skulle min man ligga med typ en brud på krogen är han otrogen och gör något mot mig.
Om min man går och köper sex så går han och utsätter en annan kvinna för ett sexuellt övergrepp. Det är så jäkla mycket värre än att han enbart bedrar mig.
Håller inte med.
Knullar han en annan så är han otrogen, precis lika mycket i båda fallen.
Att han sen betalar för det visar förstås att han är precis tom bakom öronen, men det är en annan historia.
Anonym (Wow) skrev 2025-04-06 21:35:23 följande:
Skulle du ligga med en annan människa om du var det minsta osäker på om personen vill eller inte eller vill du vara 99,9% säker på att det finns ett samtycke?
Eftersom jag inte vet om någon fått en film utlagd ofrivilligt så är det inte okej att titta. Om någon har det ekonomiskt dåligt är det inte okej att konsumera saker på typ onlyfans. Porrfilmsindustrin som handlar om pengar kan aldrig ses som något som gjorts med samtycke då samtycke betyder att det är utan pengar? man kan inte köpa samtycke.
Saken är bara den att det inte är du som avgör vad som är ok eller inte.
Onlyfans finns, onlyfans är tillåtet.
Din moraliska syn på saken förändrar ingenting i frågan.
Det finns ett reportage om onlyfans på P1 som sändes för ett tag sedan, med en intervju med en tjej som lägger ut filmer där. Googla och lyssna vetja.
Förvisso anser jag att människor som viker ut sig och visar en massa snusk är rena bottenskrapet, men det gör det inte förbjudet.
Samtyckeslagen är bra i sig, men den har sina brister. Det har jag dessvärre inte tid att utveckla nu. Återkommer mot kvällen. Det finns mycket mer som du skrivit som behöver bemötas.