• Anonym (Wow)

Porr otrohet?

Läser och hör kvinnor prata massor om att om deras partners tittar på porr så är det otrohet?

Jag är själv 100% emot porr, men det har ingenting med mig att göra. Att jag på något sätt blir kränkt för att en partner skulle titta på någon annan utan detta handlar enbart om porrfilmsindustrin. 

Hur kan det vara värre att se på porr för att man blir svartsjuk och inte den lilla detaljen att man sitter och tillfredställer sig själv med material på övergrepp? 

• Svar på tråden Porr otrohet?
  • Anonym (torr)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-06 11:34:05 följande:
    Porr otrohet?

Läser och hör kvinnor prata massor om att om deras partners tittar på porr så är det otrohet?

Jag är själv 100% emot porr, men det har ingenting med mig att göra. Att jag på något sätt blir kränkt för att en partner skulle titta på någon annan utan detta handlar enbart om porrfilmsindustrin. 

Hur kan det vara värre att se på porr för att man blir svartsjuk och inte den lilla detaljen att man sitter och tillfredställer sig själv med material på övergrepp? 

Vad definiuerar du som porr förresten? Om han tittar på nakna damer på nätet, inkluderar du det också? Alltås i jämförelsen med otrohet Eller menar du just porr som är sex utan känsla eller nåt sånt.
  • Anonym
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-06 19:30:26 följande:
    Ja alltså jag skulle nog vilja likställa porr med sexköp.

Skulle min man ligga med typ en brud på krogen är han otrogen och gör något mot mig.

Om min man går och köper sex så går han och utsätter en annan kvinna för ett sexuellt övergrepp. Det är så jäkla mycket värre än att han enbart bedrar mig. 
    Håller inte med.

Knullar han en annan så är han otrogen, precis lika mycket i båda fallen. 
    Att han sen betalar för det visar förstås att han är precis tom bakom öronen, men det är en annan historia.
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-06 21:35:23 följande:

Skulle du ligga med en annan människa om du var det minsta osäker på om personen vill eller inte eller vill du vara 99,9% säker på att det finns ett samtycke? 

Eftersom jag inte vet om någon fått en film utlagd ofrivilligt så är det inte okej att titta. Om någon har det ekonomiskt dåligt är det inte okej att konsumera saker på typ onlyfans. Porrfilmsindustrin som handlar om pengar kan aldrig ses som något som gjorts med samtycke då samtycke betyder att det är utan pengar? man kan inte köpa samtycke. 

Saken är bara den att det inte är du som avgör vad som är ok eller inte.

Onlyfans finns, onlyfans är tillåtet.
    Din moraliska syn på saken förändrar ingenting i frågan.

Det finns ett reportage om onlyfans på P1 som sändes för ett tag sedan, med en intervju med en tjej som lägger ut filmer där. Googla och lyssna vetja.

Förvisso anser jag att människor som viker ut sig och visar en massa snusk är rena bottenskrapet, men det gör det inte förbjudet.

Samtyckeslagen är bra i sig, men den har sina brister. Det har jag dessvärre inte tid att utveckla nu. Återkommer mot kvällen. Det finns mycket mer som du skrivit som behöver bemötas.
  • Ezmeraldah
    Anonym (torr) skrev 2025-04-07 01:04:49 följande:
    Du tycker alltså det är lika moraliskt fel att se på porrfilm som att köpa sex?
    Nej, det tycker jag inte. Men det är fel av samma anledning. TS gjorde en jämförelse för att göra det lättare för dig att förstå hur hon menade. 
  • Ezmeraldah
    Anonym skrev 2025-04-07 05:40:27 följande:
    Håller inte med.

Att han sen betalar för det visar förstås att han är precis tom bakom öronen, men det är en annan historia.

Skulle du ligga med en annan människa om du var det minsta osäker på om personen vill eller inte eller vill du vara 99,9% säker på att det finns ett samtycke? 

Eftersom jag inte vet om någon fått en film utlagd ofrivilligt så är det inte okej att titta. Om någon har det ekonomiskt dåligt är det inte okej att konsumera saker på typ onlyfans. Porrfilmsindustrin som handlar om pengar kan aldrig ses som något som gjorts med samtycke då samtycke betyder att det är utan pengar? man kan inte köpa samtycke. 

Det finns ett reportage om onlyfans på P1 som sändes för ett tag sedan, med en intervju med en tjej som lägger ut filmer där. Googla och lyssna vetja.

Förvisso anser jag att människor som viker ut sig och visar en massa snusk är rena bottenskrapet, men det gör det inte förbjudet.

Samtyckeslagen är bra i sig, men den har sina brister. Det har jag dessvärre inte tid att utveckla nu. Återkommer mot kvällen. Det finns mycket mer som du skrivit som behöver bemötas.
    Hon har inte sagt att hon bestämmer. Hon säger vad hon tycker och det har hon all rätt att göra. Otrohet är också lagligt och du bestämmer inte heller så jag tycker inte att du har nån som helst anledning att uttrycka dig på det sättet. 

De flesta av oss har nog lyssnat på intervjuer med så kallade "lyckliga horor". Du borde googla källkritik och analytisk förmåg. Men det kanske är för svåra begrepp för dig, med tanke på att du går till attack på det barnsliga sättet. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (torr) skrev 2025-04-07 01:11:56 följande:
    Finns många exempel på att om en person ställer upp på sex där det inte är av fri vilja och det räknas som våldtäkt enligt lagen. Vet inte hur du tänkte där?
    Nej det är inte våldtäkt om jag säger till min man att jag vill ha sex och har sex med honom fast jag egentligen inte vill. Han kan inte veta att jag egentligen inte vill. För att det ska vara våldtäkt måste förövaren anses kunna veta eller förstå att den andre inte vill. Det kan vara svårt att bevisa men det är så det är. Om jag ger bort nåt fast jag egentligen inte vill - är det stöld då? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (torr) skrev 2025-04-07 01:13:32 följande:
    Är du arg?
    Nej men jag tycker inte att det är okej hur du beter dig. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (torr) skrev 2025-04-07 01:22:29 följande:
    Vad definiuerar du som porr förresten? Om han tittar på nakna damer på nätet, inkluderar du det också? Alltås i jämförelsen med otrohet Eller menar du just porr som är sex utan känsla eller nåt sånt.
    Allt naket är inte porr. Porr är material som syftar till att göra människor sexuellt upphetsade. Att ta en webbaserad krokikurs och måla av en naken modell är inte porr. Att studera till läkare och titta på webföreläsning om pungbråcksoperation, där genitalier syns i bild, är inte heller porr. Om du googlar porrnografi så hittar du definitionen. Porr behöver inte vara der samma som "sex utan känsla", nej. 
  • Anonym (Wow)
    Anonym skrev 2025-04-07 05:40:27 följande:
    Håller inte med.

Jag har inte sagt att han inte skulle vara otrogen om han träffa en prostituerad. Däremot anser jag att då är det knappast mig det är mest synd om utan kvinnan som behövt ha sex med honom utan samtycke?

Att ha sex med samtycke är fortfarande en mycket bättre sak. 

Jag har läst och läst om denna frågan i 20 års tid? från början va jag positiv till prostitution och porr utifrån ett politiskt perspektiv? att människor skulle ha rätt att göra vad dom vill med sina kroppar?.

Problemet är när man börjar problematisera fri vilja och läser på om trauman och övergrepp. Hur kan människorna som viker ut sig vara bottenskrapet och inte dom som tittar på materialet? 

• Anonym (torr)
    Ezmeraldah skrev 2025-04-07 07:57:42 följande:
    Nej det är inte våldtäkt om jag säger till min man att jag vill ha sex och har sex med honom fast jag egentligen inte vill. Han kan inte veta att jag egentligen inte vill. För att det ska vara våldtäkt måste förövaren anses kunna veta eller förstå att den andre inte vill. Det kan vara svårt att bevisa men det är så det är. Om jag ger bort nåt fast jag egentligen inte vill - är det stöld då? 
    Ja om du gör det medan du är hotat eller känner rädsla för att om du inte gör bort det så kommer du räka illa åt, då är det inte alls ok och kan nog räknas som stöld. Detsamma om du då säger att du vill ha sex för att du vet att du riskerar bli misshandlad eller annat hemst om du inte gör det så är det en form av våldtäkt.
  • Anonym (torr)
    Ezmeraldah skrev 2025-04-07 07:58:35 följande:
    Nej men jag tycker inte att det är okej hur du beter dig. 
    Hur betar jag mig, förklara.
Svar på tråden Porr otrohet?