• Anonym (Wow)

Porr otrohet?

Läser och hör kvinnor prata massor om att om deras partners tittar på porr så är det otrohet?

Jag är själv 100% emot porr, men det har ingenting med mig att göra. Att jag på något sätt blir kränkt för att en partner skulle titta på någon annan utan detta handlar enbart om porrfilmsindustrin. 

Hur kan det vara värre att se på porr för att man blir svartsjuk och inte den lilla detaljen att man sitter och tillfredställer sig själv med material på övergrepp? 

• Svar på tråden Porr otrohet?
  • Anonym (Ja, och fantasier...)
    Anonym (CM) skrev 2025-04-06 19:07:22 följande:
    Varken erotisk litteratur, fantasier eller porr är otrohet.  Otrohet innebär att man tillsammans med en annan människa har sex.

Men porr är förövrigt är porr osmakligt och borde förbjudas
    Porr borde förbjudas.
    Vad exakt är porr?

Ska skönlitteratur som beskriver en sexuell handling förbjudas?
    Om handlingen beskrivs på ett sätt som du tycker och känner är osmakligt, ska den förbjudas då?
    Om handlingen beskrivs på ett sexigt sätt, på ett sätt som skapar sexuell lust hos läsaren, om någon skulle kunna tycka att det beskrivs på ett "porrigt sätt" ska den då förbjudas?

Ska serier som Outlander och Power förbjudas?
    Där finns scener som visar könsorgan, och/eller scener som kan skapa sexuell upphetsning hos tittaren, där finns scener som utan tvekan är lika sexuellt laddade och utmanande som vissa scener i s k porrfilmer, där finns sexuellt laddade nakenscener, där det tydligt gestaltas att samlag är pågående, och som samtidigt innehåller våldsskildringar, ska dessa serier förbjudas då?

Om inte, var går gränsen? Vem ska bestämma och sätta gränserna?

Ska du sätta gränserna?
    Eller personer som tycker lika som du, alltså människor som du och eventuellt någon har bestämt att dessa "tycker och känner rätt", är det dessa som ska sätta gränserna?

Vad exakt är att betrakta som porr? Vad är inte porr? Var går den exakta gränsen för vad det som ska vara förbjudet respektive inte förbjudet?

Förklara gärna vem som ska sätta gränserna och förklara på tydligt sätt, så att t o m en som jag klarar förstå, exakt hur det ska gå till att sätta gränserna? 

Du säger att por är osmakligt och borde förbjudas.
    Ok, du tycker och känner så.
    Borde då allting i den här välden som du tycker och känner är osmakligt förbjudas?
  • Anonym (Ja, och fantasier...)
    Anonym (CM) skrev 2025-04-06 19:07:22 följande:
    Otrohet innebär att man tillsammans med en annan människa har sex.
    Är det din exakta definition gällande otrohet?

Jag är övertygad att de flesta håller inte med dig.
    Jag håller inte med dig.
    Självfallet finns det handlingar och känslor som utgör otrohet även utan att man har sex med varandra.

Men du är säker på att din partner kan göra vad den vill med en annan person, kan t ex ha vilken djup känslomässig, långvarig, kärleksfull relation som helst, fylld med kyssar och smek, med en annan person utan att du skulle betrakta det som otrohet, så länge de inte har regelrätt sex med varandra?

Jag och de allra flesta skulle inte hålla med om detta.
  • Anonym (CM)
    Anonym (Ja, och fantasier...) skrev 2025-04-06 20:54:09 följande:
    Är det din exakta definition gällande otrohet?

Jag är övertygad att de flesta håller inte med dig.
    Jag håller inte med dig.
    Självfallet finns det handlingar och känslor som utgör otrohet även utan att man har sex med varandra.

Men du är säker på att din partner kan göra vad den vill med en annan person, kan t ex ha vilken djup känslomässig, långvarig, kärleksfull relation som helst, fylld med kyssar och smek, med en annan person utan att du skulle betrakta det som otrohet, så länge de inte har regelrätt sex med varandra?

Jag och de allra flesta skulle inte hålla med om detta.
    Jag ser inget självklart med att tankar skulle vara otrohet. För det första är det inte helt lätt att styra sina tankar och för det andra kan vi aldrig veta vad någon annan tänker.  Detta skulle alltså innebär en ständig rädsla för att ens partner tänker på någon annan.  Detta är inte hälsosamt för någon. 

Kyssar och smek är lika mycket sex som penetration.  Detta tror jag att de flesta skulle hålla med om. Det spelar liksom ingen roll om man fysiskt penetrerar eller om man bara smeker varandra, det är fortfarande sex i mina ögon.
  • Anonym (Nn)

Vi kollar alltid på porr fast tjejer som onanerar. Ser inte jag som övergrepp direkt

• Anonym (Wow)
    Anonym (Ja, och fantasier...) skrev 2025-04-06 20:47:19 följande:
    Porr borde förbjudas.
    Vad exakt är porr?

Ska skönlitteratur som beskriver en sexuell handling förbjudas?
    Om handlingen beskrivs på ett sätt som du tycker och känner är osmakligt, ska den förbjudas då?
    Om handlingen beskrivs på ett sexigt sätt, på ett sätt som skapar sexuell lust hos läsaren, om någon skulle kunna tycka att det beskrivs på ett "porrigt sätt" ska den då förbjudas?

Ska serier som Outlander och Power förbjudas?
    Där finns scener som visar könsorgan, och/eller scener som kan skapa sexuell upphetsning hos tittaren, där finns scener som utan tvekan är lika sexuellt laddade och utmanande som vissa scener i s k porrfilmer, där finns sexuellt laddade nakenscener, där det tydligt gestaltas att samlag är pågående, och som samtidigt innehåller våldsskildringar, ska dessa serier förbjudas då?

Om inte, var går gränsen? Vem ska bestämma och sätta gränserna?

Ska du sätta gränserna?
    Eller personer som tycker lika som du, alltså människor som du och eventuellt någon har bestämt att dessa "tycker och känner rätt", är det dessa som ska sätta gränserna?

Vad exakt är att betrakta som porr? Vad är inte porr? Var går den exakta gränsen för vad det som ska vara förbjudet respektive inte förbjudet?

Förklara gärna vem som ska sätta gränserna och förklara på tydligt sätt, så att t o m en som jag klarar förstå, exakt hur det ska gå till att sätta gränserna? 

Du säger att por är osmakligt och borde förbjudas.
    Ok, du tycker och känner så.
    Borde då allting i den här välden som du tycker och känner är osmakligt förbjudas?
    Jag tror nog alla förstår vad som uppfattas som porr i detta sammanhang. Sedan är det ett problem när människor skadas 
  • Anonym (Wow)
    Anonym (Nn) skrev 2025-04-06 21:10:23 följande:

Vi kollar alltid på porr fast tjejer som onanerar. Ser inte jag som övergrepp direkt

Och hon gör detta av fri vilja? Meningen är att du ska titta på det? Det är inget hon gjort till en partner som han swdan lagt ut 
  • Anonym (Nn)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-06 21:13:28 följande:
    Och hon gör detta av fri vilja? Meningen är att du ska titta på det? Det är inget hon gjort till en partner som han swdan lagt ut 
    Och du vet att alla blir utsatta för övergrepp då menar du? I porrbranchen? Ingen gör det av fri vilja. För pengar. 
  • Anonym (Wow)
    Anonym (Nn) skrev 2025-04-06 21:17:27 följande:
    Och du vet att alla blir utsatta för övergrepp då menar du? I porrbranchen? Ingen gör det av fri vilja. För pengar. 

Skulle du ligga med en annan människa om du var det minsta osäker på om personen vill eller inte eller vill du vara 99,9% säker på att det finns ett samtycke? 

Eftersom jag inte vet om någon fått en film utlagd ofrivilligt så är det inte okej att titta. Om någon har det ekonomiskt dåligt är det inte okej att konsumera saker på typ onlyfans. Porrfilmsindustrin som handlar om pengar kan aldrig ses som något som gjorts med samtycke då samtycke betyder att det är utan pengar? man kan inte köpa samtycke. 

• Anonym (Nn)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-06 21:35:23 följande:

Skulle du ligga med en annan människa om du var det minsta osäker på om personen vill eller inte eller vill du vara 99,9% säker på att det finns ett samtycke? 

Eftersom jag inte vet om någon fått en film utlagd ofrivilligt så är det inte okej att titta. Om någon har det ekonomiskt dåligt är det inte okej att konsumera saker på typ onlyfans. Porrfilmsindustrin som handlar om pengar kan aldrig ses som något som gjorts med samtycke då samtycke betyder att det är utan pengar? man kan inte köpa samtycke. 

Jag har d er konsonant dåligt med. Är det då ok för mina kunder att nyttja mina tjänster inom vården? Då kan man dra det hur långt som helst 
Svar på tråden Porr otrohet?