• Anonym (Wow)

Porr otrohet?

Läser och hör kvinnor prata massor om att om deras partners tittar på porr så är det otrohet?

Jag är själv 100% emot porr, men det har ingenting med mig att göra. Att jag på något sätt blir kränkt för att en partner skulle titta på någon annan utan detta handlar enbart om porrfilmsindustrin. 

Hur kan det vara värre att se på porr för att man blir svartsjuk och inte den lilla detaljen att man sitter och tillfredställer sig själv med material på övergrepp? 

• Svar på tråden Porr otrohet?
  • Anonym (torr)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-06 22:56:10 följande:
    Du tycker seriöst det är jämförbart?? Nu tittar jag på typ komedier mest? Men inte fan misshandlar man professionella skådespelare på riktigt när man spelar in film. Däremot penetrerar du folk på riktigt i en porrfilm? 
    Hur vet du det? Det ser oftast väldigt äkta ut med blod och skrik. Som sagt en stor hollywood prouktion har de säkert koll på det där, men finns många, många mindre kända där man inte vet alls vad som gäller.
  • Anonym (Wow)
    Anonym (torr) skrev 2025-04-06 22:54:31 följande:
    Då en fråga, hur vet du att det är samtycke??
    Ja, du har personen framför dig och kan kommunicera. Man provar inte att kissa på en random person utan gör detta med någon som delar ens intresse. Dom som har lite alternativa grejer för sig brukar leta på platser där det finns likasinnade. Det är okej att inte alls enbart njuter av missionären, med släckt lampa, under täcket?. 
  • Anonym (Wow)
    Anonym (torr) skrev 2025-04-06 22:58:48 följande:
    Hur vet du det? Det ser oftast väldigt äkta ut med blod och skrik. Som sagt en stor hollywood prouktion har de säkert koll på det där, men finns många, många mindre kända där man inte vet alls vad som gäller.
    Om du tvivlar på om det är på riktigt så vore det väl bra att inte titta? på samma sätt som jag inte tittar på riktiga avrättningar som finns utlagda 
  • Anonym (torr)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-06 22:56:10 följande:
    Du tycker seriöst det är jämförbart?? Nu tittar jag på typ komedier mest? Men inte fan misshandlar man professionella skådespelare på riktigt när man spelar in film. Däremot penetrerar du folk på riktigt i en porrfilm? 
    5-8 % är sadister sägs det, alltså de njuter av att se andra lida. Tänk dig själv då mindre kontrollerade film produktioner med våldsamma inslag, här och där är det sadister som regisserar och som skådespelar. Vet inte vilka filmer som har äkta våld i sig.
  • Anonym (torr)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-06 23:00:09 följande:
    Om du tvivlar på om det är på riktigt så vore det väl bra att inte titta? på samma sätt som jag inte tittar på riktiga avrättningar som finns utlagda 
    Jag tittar inte längre sen jag blivit mer upplyst
  • Anonym (Wow)
    Anonym (torr) skrev 2025-04-06 23:04:35 följande:
    5-8 % är sadister sägs det, alltså de njuter av att se andra lida. Tänk dig själv då mindre kontrollerade film produktioner med våldsamma inslag, här och där är det sadister som regisserar och som skådespelar. Vet inte vilka filmer som har äkta våld i sig.
    Går du på bio eller typ håller dig till Netflix så är det inte människor som torterats på riktigt? så vad vill du komma fram till? 
  • Anonym (Wow)
    Anonym (torr) skrev 2025-04-06 23:05:20 följande:
    Jag tittar inte längre sen jag blivit mer upplyst
    Intressant att du inte kan ta till dig något av det jag skriver? 
  • Anonym (torr)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-06 22:58:54 följande:
    Ja, du har personen framför dig och kan kommunicera. Man provar inte att kissa på en random person utan gör detta med någon som delar ens intresse. Dom som har lite alternativa grejer för sig brukar leta på platser där det finns likasinnade. Det är okej att inte alls enbart njuter av missionären, med släckt lampa, under täcket?. 
    Grejen är att du kan inte veta det med 100% säkerhet. Någon kan säga ja till att kissas på för den är rädd och den andre utövar låggradig makt utöver den som knappt märks men som skett under längre tid i andra sammanhang kanske. Man kan inte säkert veta själv om man har den typen av makt över någon.
  • Anonym (Ja, och fantasier...)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-06 22:49:29 följande:

Kolla vem som skrev något om det osmakliga? 

Om du inte förstår liknelsen med prostitution så får jag beklaga. 

Mamman med barnvagnen handlade om att beskriva något som något skulle tycka va osmakligt, jag ser inte att det är där skon klämmer.

På samma sätt som jag kan tycka att kissex inte är något för mig och verkar rätt motbjudande?. Men sker detta med samtycke är det inga problem. 

Förlåt mitt misstag, my bad.
    Det var en annan medlem som skrev det där om osmakligt.

Jag förstår inte liknelsen för jag sätter absolut inget generellt likhetstecken mellan att vara skådespelare och att vara prostituerad.
    Att generalisera på detta sätt tycker jag är grovt nedsättande och generaliserande mot alla som utför någon skådespelarinsats.

Och jag är absolut inte säker på var de exakta gränserna går mellan att vara porrskådespelare eller vara någon annan typ av skådespelare som mot betalning låter sig bli filmad i ett sexuellt sammanhang. 
    Det finns ju under många år gott om exempel på skådespelare som har deltagit i båda dessa sammanhang, och i många andra sammanhang, såväl svenska som många internationella skådespelare.
    Det finns exempel på s k "seriösa" skådespelare som gått över till porr och många exempel på det motsatta, alltså skådespelare som bytt från porr till mer s k "seriösa" filmer.

Det finns också flera exempel på filmbolag och producenter som sysslar med både s k "seriös" film och s k porrfilm.

Vem och vad ska förbjudas? För mig är gränsdragningen absolut inte enkel eller självklar!

Jag tror det var du som skrev om "skadad". Menar du att alla eller de flesta som väljer att bli filmade när de har sex, "porr" som du betraktar det, skulle bli skadade?
  • Anonym (torr)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-06 23:00:09 följande:
    Men tittar du på avrättningar som det står är påhittade då? Jag tittar inte på det heller på samma vis som jag inte tittar på porr för jag vet inte om det finns samtycke.
Svar på tråden Porr otrohet?