• Anonym (Wow)

Porr otrohet?

Läser och hör kvinnor prata massor om att om deras partners tittar på porr så är det otrohet?

Jag är själv 100% emot porr, men det har ingenting med mig att göra. Att jag på något sätt blir kränkt för att en partner skulle titta på någon annan utan detta handlar enbart om porrfilmsindustrin. 

Hur kan det vara värre att se på porr för att man blir svartsjuk och inte den lilla detaljen att man sitter och tillfredställer sig själv med material på övergrepp? 

• Svar på tråden Porr otrohet?
  • Anonym (Sand i munnen)

Det är många som frågar sig hur män/kvinnor kan tända på porr när man vet att porrindustrin är så pass rutten och att människor utnyttjas och far illa. Själv är jag medveten om detta men tittar ändå på porr för att tillfredsställa mig själv. Inte mycket, men jag gör det. Jag äter även kött trots att köttindustrin är vidrig. Jag köper Coca-Cola till mina barn trots att jag inte vill. Jag borde stå utanför Rysslands ambassad och skrika mig hes. Men jag reser mig och erbjuder min plats till äldre och gravida på tunnelbanan. Tyvärr en av få, då alla andra tittar i sina mobiler. Jag tar inte droger för jag vill inte stödja barnkartellerna. Jag tränar andras barn i basket. Vi är inga helgon och vissa handlingar faller oss naturligt, andra inte. Vår bakgrund och erfarenheter formar oss och våra val. Hade någon i min närhet drabbats av porrindustrin hade jag kanske inte konsumerat porr, men fortfarande ätit kött. Förhoppningsvis överväger våra goda handlingar och val över de dåliga valen.

Och slutligen, nej. Porr är inte otrohet. Bara ett symtom för dålig fantasi.

• Anonym (Wow)
    Anonym (Sand i munnen) skrev 2025-04-08 23:03:29 följande:

Det är många som frågar sig hur män/kvinnor kan tända på porr när man vet att porrindustrin är så pass rutten och att människor utnyttjas och far illa. Själv är jag medveten om detta men tittar ändå på porr för att tillfredsställa mig själv. Inte mycket, men jag gör det. Jag äter även kött trots att köttindustrin är vidrig. Jag köper Coca-Cola till mina barn trots att jag inte vill. Jag borde stå utanför Rysslands ambassad och skrika mig hes. Men jag reser mig och erbjuder min plats till äldre och gravida på tunnelbanan. Tyvärr en av få, då alla andra tittar i sina mobiler. Jag tar inte droger för jag vill inte stödja barnkartellerna. Jag tränar andras barn i basket. Vi är inga helgon och vissa handlingar faller oss naturligt, andra inte. Vår bakgrund och erfarenheter formar oss och våra val. Hade någon i min närhet drabbats av porrindustrin hade jag kanske inte konsumerat porr, men fortfarande ätit kött. Förhoppningsvis överväger våra goda handlingar och val över de dåliga valen.

Jag ser övergrepp mot människor som värre än att köttindustrin kan vara dålig. Människor har högre värde än djur. Om jag är ute och kör bil och ett en människa och hund springer framför bilen, jag inser att jag kommer att köra på någon av dessa. Men jag kan köra så jag bara kommer träffa en av dessa?. Jag skulle köra på hunden då om jag har en valmöjlighet. Självklart vill jag inte aktivt köra på en hund, men när man står inför dessa val. 
  • Anonym (Man kan säga nej)
    Ezmeraldah skrev 2025-04-08 22:23:35 följande:
    Jag också. Men det stör mig inte att min pojkvän antagligen porrsurfar.  Jag är inte svartsjuk på porren. Det känns som ett fult knep för att tysta ner folk som är kritiska till porrindustrin - anklaga dem för svartsjuka så vågar de inte säga nåt, typ. 
    Anonym (Man kan säga nej) skrev 2025-04-08 18:31:30 följande:

Jag är benägen att tro att det största motståndet mot porr ofta kommer från svartsjuka partners mer än något annat.

Ungefär som att påstå att alla feminister är avundsjuka på snygga kvinnor. Fult sätt att försöka tysta folk vars åsikter skrämmer. 
    Men om jag tror att det är så då?
  • Ezmeraldah
    Anonym (Man kan säga nej) skrev 2025-04-09 16:33:03 följande:
    Men om jag tror att det är så då?
    Ja, så vadå då? Då har du kanske nåt argument för det? Och kanske nåt slags resonemang som du kan utveckla? Eller så kanske du åtminstone vill berätta varför du tror det?

Att bara lämna en kommentar på det sättet förstår jag inte syftet med? Okej nån som vill vara anonym vill berätta att hen tror det. Okej, vad ska vi göra med den informationen? Jag ser inte vad det skulle tillföra mer än som nåt slags försök till att knäppa folk på näsan och få tyst på alla som tycker annorlunda: "ni är bara svartsjuka och det är därför ni tycker så punkt".

TS har ju utvecklat sitt resonemang och förklarat väldigt väl varför hon inte anser att det handlar om svartsjuka. Hade du varit intresserad av en diskussion så hade du tagit dig tid att bemöta nåt av det hon skrivit. Men det orkar du inte. Så därför tror jag att du endast vill trycka till och tysta ner - ja, tänk om JAG tror att det är SÅ då? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Sand i munnen) skrev 2025-04-08 23:03:29 följande:

Det är väl exakt det här TS menar? 
  • ClumsySmurf
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-06 12:10:00 följande:
    Och hon gör detta 100% av fri vilja? Inte för att det är ett enkelt sätt att tjäna pengar på? Inte för att hon har något annat problem i grunden utan hon vakna en dag och tänkte att onanera på film, det vill jag tjäna pengar på? 
    "Inte för att det är ett enkelt sätt att tjäna pengar på?"

vissa kan gå ganska långt för snabba cash, har de inget eget ansvar?
  • Anonym (Wow)
    ClumsySmurf skrev 2025-04-10 08:17:43 följande:

Människor med trauman eller som har det tufft ekonomiskt kan känna att dom inte har många val. Vi säger en 10 barns mamma som blir ensamstående plötsligt. Ska hon lämna tio barn på skolor/förskolor, fixa frukost, hjälpa barnen med läxor och laga middag och samtidigt ha en restid till och från jobbet på 2 timmar per dag. Då blir ju en vanlig dag 10,5 timma. Och dessutom lågbetalt. Jag förstår att hon väljer ett arbete hemifrån då som ändå är välbetalt men som samtidigt inte kräver någon högre utbildning. 
  • ClumsySmurf
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-10 08:32:24 följande:
    ClumsySmurf skrev 2025-04-10 08:17:43 följande:

Människor med trauman eller som har det tufft ekonomiskt kan känna att dom inte har många val. Vi säger en 10 barns mamma som blir ensamstående plötsligt. Ska hon lämna tio barn på skolor/förskolor, fixa frukost, hjälpa barnen med läxor och laga middag och samtidigt ha en restid till och från jobbet på 2 timmar per dag. Då blir ju en vanlig dag 10,5 timma. Och dessutom lågbetalt. Jag förstår att hon väljer ett arbete hemifrån då som ändå är välbetalt men som samtidigt inte kräver någon högre utbildning. 
    Om du skrivit enbarns mamma hade jag tagit det mer seriöst än något väldigt sällsynt extrem exempel.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Ja, och fantasier...) skrev 2025-04-06 23:22:20 följande:
    Men med dina råd och regler så blir det ju inte mycket ligga för någon...

T ex om jag inte är så jättebra på att läsa av andra personer så bör jag avstå från att ligga?

Jag tror att det finns fler än jag som inte har vare sig lust, tid eller förmåga att alltid tänka på vissa saker för att undvika missförstånd. Jag tror att många mer är lika som jag, när man har träffat en partner, man har kommit intimt jättenära varandra, när båda är jättetända och kåta på varandra, så vill man ligga.
    Inte tänka på vissa saker för att undvika alla möjliga och omöjliga missförstånd...

Har du aldrig träffat en ny partner, kommit intimt mycket nära varandra och varit jättetända och kåta?
    Om du har varit i liknande situation, du har mött en ny partner och ni har kommit intimt väldigt nära varandra, så har du alltid tänkt på vissa saker för att undvika missförstånd, i stället för att du har blivit kåt?
    Jättekonstigt och väldigt unikt i så fall...

Jag tycker att du radar upp massor av generaliseringar och orimligheter utan att du verkar tänka efter innan du skickar iväg dina inlägg...
    "Jag tror att det finns fler än jag som inte har vare sig lust, tid eller förmåga att alltid tänka på vissa saker för att undvika missförstånd."

Hur menar du?
    oj, var du inte med på att jag skulle köra in den?
    oj, fel hål?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Man kan säga nej) skrev 2025-04-08 18:31:30 följande:

Jag är benägen att tro att det största motståndet mot porr ofta kommer från svartsjuka partners mer än något annat.

vad baserar du det på?
Svar på tråden Porr otrohet?