• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • Anonym (Hoppaspånr3)
    konstmamma skrev 2025-05-04 17:49:33 följande:

Hade tänkt lägga in mig i listan när den startades men hade sån ångest över att aldrig få något plus på stickan så kändes hopplöst..

Tji fick jag, plussade ett så starkt streck idag wohoo! 

Bim 6/4♥️

Stort grattis 😍
  • Vallmo93
    1/5 - Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA (➕)
    2/5 - Monki19, 1a barnet. (-)
    2/5 - Elisand, 1a barnet, 8:e försöket (-)
    2/5 - Lovve123 2a barnet, 1a försöket (-)
    3/5 - Lily96, 1a barnet (-)
    4/5 - Joss4n94, 1a barnet
    4/5 - Anonym4848, 2a barnet, 8e försöket efter MA
    4/5 - Anonym (Hoppaspåbebisnr3), 3:e barnet, 1:a cykel efter preventivmedel ➕
    5/5 - 7barnsmamman87, 4e barnet, (första gemensamma) 18:e försöket
    5/5 - Sarasi, 1a barnet
    5/5 - cccarolinne, 1a barnet, 4e försöket (➕)
    5/5 enlitentill, 4:e barnet, 1a försöket
    5/5 - MammaMG, 2a barnet, (2 mf) 6:e försöket ➕
    6/5 - konstmamma, 2a barnet, 6e försöket ➕
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket (-)
    8/5 - Annpor. 2a barnet, 5e försöket 
    9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket 
    9/5 - elliibellii, 1a barnet, 10e försöket
    9/5 - Nanathalie, Försök till sladdis (barn på 8 och 12 sedan tidigare), slutat räkna försök då vi försökt över 1 år, med 1 MA i v.11. Dock tredje försöket sedan MA:t i februari.
    10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
    10/5 - mitu93, 1a barnet, 16e försöket
    11/5 - Rhea, 1a barnet, 5e försöket 
    12/5 - Ardna, 2a barnet, 2a försöket
    12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket efter MA
    12/5 - summerstriker, 3:e barnet 1 försöket 
    12/5 - Hokuspokusan 3:e barnet, 8:e försöket
    14/5 - Lisisfisis, 1:a barnet, 4:e försöket
    14/5 - Ella92, 1:a barnet, 3:e försöket efter MF
    15/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
    15/5 - Zozoi, 2a barnet, 18:e försöket
    16/5 - Lorem 1:a barnet, 5:e försöket sedan MA
    16/5 -<chrome_annotation role="link" style="border-bottom-width: 1px; border-bottom-style: dotted; pointer-events: none; border-bottom-color: rgb(0, 0, 0);">Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket
    17/5 - Lillrömpa 3:e barnet, 2 försöket
    20/5 - Bellis9207 1a barnet, 2:e försöket 
    22/5 - mothertotwo
    22/5 - Önskan97, 1:a barnet, 7:e försöket
    23/5 - Tredje 3:e barnet, (två MA, kemisk) 
    23/5 - Längtan efter nr 3, 1a försöket
    24/5 - syren93, 2a barnet, 5:e försöket (3 missfall)
    25/5 - Juniverse, 1a barnet 6e försöket ( 1 utomkveds ) 26/5 - Siripiri, 1:a barnet, 6e försöket, (2 kem, 1mf v6 & ett X i dec)
    27/5 - Elisand, 1:a barnet, 9e försöket
    30/5 Lovve123 2a barnet, 2a försöket
    30/5 Hoppaspåtur. 6e barnet (11 graviditeter I bagaget, 3 MA varav 1 nu i januari, 1 utomkvedeshavandeskap, 2 "vanliga " missfall + 2 kemiska som jag inte vet om det räknas som grav)
    Vet ej - Hoppaspånr1. 1a barnet, första försöket efter MA
    31/5 - Monki19, 1a barnet. Försökt sedan juli 2024.
    31/5 - Lily96, 1:a barnet, 6:e försöket (tror jag)
    Passar på att uppdatera listan med mitt nya bim-datum ❤️
  • Anonym (Hoppaspånr3)
    1/5 - Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA (➕)
    2/5 - Monki19, 1a barnet. (-)
    2/5 - Elisand, 1a barnet, 8:e försöket (-)
    2/5 - Lovve123 2a barnet, 1a försöket (-)
    3/5 - Lily96, 1a barnet (-)
    4/5 - Joss4n94, 1a barnet
    4/5 - Anonym4848, 2a barnet, 8e försöket efter MA
    4/5 - Anonym (Hoppaspåbebisnr3), 3:e barnet, 1:a cykel efter preventivmedel ➕
    5/5 - 7barnsmamman87, 4e barnet, (första gemensamma) 18:e försöket
    5/5 - Sarasi, 1a barnet
    5/5 - cccarolinne, 1a barnet, 4e försöket (➕)
    5/5 enlitentill, 4:e barnet, 1a försöket
    5/5 - MammaMG, 2a barnet, (2 mf) 6:e försöket ➕
    6/5 - konstmamma, 2a barnet, 6e försöket ➕
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket (-)
    8/5 - Annpor. 2a barnet, 5e försöket 
    9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket 
    9/5 - elliibellii, 1a barnet, 10e försöket
    9/5 - Nanathalie, Försök till sladdis (barn på 8 och 12 sedan tidigare), slutat räkna försök då vi försökt över 1 år, med 1 MA i v.11. Dock tredje försöket sedan MA:t i februari.
    10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
    10/5 - mitu93, 1a barnet, 16e försöket
    11/5 - Rhea, 1a barnet, 5e försöket 
    12/5 - Ardna, 2a barnet, 2a försöket
    12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket efter MA
    12/5 - summerstriker, 3:e barnet 1 försöket 
    12/5 - Hokuspokusan 3:e barnet, 8:e försöket
    14/5 - Lisisfisis, 1:a barnet, 4:e försöket
    14/5 - Ella92, 1:a barnet, 3:e försöket efter MF
    15/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
    15/5 - Zozoi, 2a barnet, 18:e försöket
    16/5 - Lorem 1:a barnet, 5:e försöket sedan MA
    16/5 - Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket
    17/5 - Lillrömpa 3:e barnet, 2 försöket
    20/5 - Bellis9207 1a barnet, 2:e försöket 
    22/5 - mothertotwo
    22/5 - Önskan97, 1:a barnet, 7:e försöket
    23/5 - Tredje 3:e barnet, (två MA, kemisk) 
    23/5 - Längtan efter nr 3, 1a försöket
    24/5 - syren93, 2a barnet, 5:e försöket (3 missfall)
    25/5 - Juniverse, 1a barnet 6e försöket ( 1 utomkveds ) 26/5 - Siripiri, 1:a barnet, 6e försöket, (2 kem, 1mf v6 & ett X i dec)
    27/5 - Elisand, 1:a barnet, 9e försöket
    30/5 Lovve123 2a barnet, 2a försöket
    30/5 Hoppaspåtur. 6e barnet (11 graviditeter I bagaget, 3 MA varav 1 nu i januari, 1 utomkvedeshavandeskap, 2 "vanliga " missfall + 2 kemiska som jag inte vet om det räknas som grav)
    Vet ej - Hoppaspånr1. 1a barnet, första försöket efter MA
    31/5 - Monki19, 1a barnet. Försökt sedan juli 2024.
    31/5 - Lily96, 1:a barnet, 6:e försöket (tror jag)
  • Surrkusen1

Hej! Nu har jag lyckats med ett inlogg också! (Kimberley) 
    Jag tror inte att de var någon ägglossning jag hade så snabbt efter uttag av p staven. så det blir fortsatt väntan. 
    men va roligt att se så många plus!! Jag hoppas att det är smittsamt hehe  

• Junieverse

Tycker det är så upplyftande att kunna se alla plus i listan 😍❤️🙏🏻!! 

Idag var jag på min undesökning för att kontrollera min kvarvarande äggledare ( vänster ). Det positiva var att det var passage, HURRA 😊!! Läkaren förklarade  att  det också verkade vara passage på höger fast de opererat bort vilket innebär att det finns en minimal risk att framtida graviditet även kan fastna där igen, har ni andra med erfarenhet av X varit med om det? 

Jag hade också en hjärtformad livmoder ( 6.9mm ) vilket efter lite googling inte verkar så positivt alls 🥺 men han sa att om det är mindre än 10mm ska det inte påverka fertiliteten. någon som vet? Smärtmässigt  var det helt ok, kändes såklart men inte jätteont. 

Hoppas på många fler plus här i gruppen nu, min ÄL är beräknad till fredag 9/5 och läkaren såg den kommer från min vänster igen så dags att börja jobba på här hemma 😅

• Vallmo93
    Junieverse skrev 2025-05-05 15:28:36 följande:

Idag var jag på min undesökning för att kontrollera min kvarvarande äggledare ( vänster ). Det positiva var att det var passage, HURRA 😊!! Läkaren förklarade  att  det också verkade vara passage på höger fast de opererat bort vilket innebär att det finns en minimal risk att framtida graviditet även kan fastna där igen, har ni andra med erfarenhet av X varit med om det? 

Jag hade också en hjärtformad livmoder ( 6.9mm ) vilket efter lite googling inte verkar så positivt alls 🥺 men han sa att om det är mindre än 10mm ska det inte påverka fertiliteten. någon som vet? Smärtmässigt  var det helt ok, kändes såklart men inte jätteont. 

Hoppas på många fler plus här i gruppen nu, min ÄL är beräknad till fredag 9/5 och läkaren såg den kommer från min vänster igen så dags att börja jobba på här hemma 😅

Åh woho så härlig läsning! Vad skönt att det var fri passage 😍🤩

Jag förstår dock inte vad som menas med fri passage på höger sida, om du har bortopererat höger äggledare? Som jag förstår det från läkarna efter min operation är det att när man opererar bort en äggledare så kan den kvarvarande äggledaren ?hoppa? mellan äggstockarna beroende på vilken sida man ägglossar från. Som att din vänstra äggledare kan hoppa över till din högra äggstock när du ägglossar från den. Vilket ju är toppen med fri passage på din vänstra 😍

Men en av mina stora ilskor är att jag känner att jag fått så dålig info/uppföljning från vården under och efter mitt utomkvedshavandeskap så kan också ha missförstått detta. 😞

• Anonym (Ardna)

Så skönt att det blir på rätt siddenna gången , hoppas ni får jackpot direkt 🤞

Angående hjärtformad livmoder tänker jag att läkaren vet bäst, att om han säger den är under 10 mm och det inte ska påverka då så skulle jag lita på det och inte oroa mig (lättare sagt än gjort jag vet 🙈).
  • Junieverse
    Vallmo93 skrev 2025-05-05 15:47:10 följande:

Åh woho så härlig läsning! Vad skönt att det var fri passage 😍🤩

Jag förstår dock inte vad som menas med fri passage på höger sida, om du har bortopererat höger äggledare? Som jag förstår det från läkarna efter min operation är det att när man opererar bort en äggledare så kan den kvarvarande äggledaren ?hoppa? mellan äggstockarna beroende på vilken sida man ägglossar från. Som att din vänstra äggledare kan hoppa över till din högra äggstock när du ägglossar från den. Vilket ju är toppen med fri passage på din vänstra 😍

Men en av mina stora ilskor är att jag känner att jag fått så dålig info/uppföljning från vården under och efter mitt utomkvedshavandeskap så kan också ha missförstått detta. 😞

Ja det var lite konstigt men läkaren sa att han kunde se att vätskan som man testar med även kom igenom på höger sida så det inte hade blivit ?helt stängt? efter operationen. Förstod inte helt om det var normalt eller om min operation blivit slarvigt utförd ? Läkaren  bekräftade också att vänster äggledare plockar upp ägget oavsett sida 😍❤️

Anonym (Ardna) skrev 2025-05-05 15:48:13 följande:

Angående hjärtformad livmoder tänker jag att läkaren vet bäst, att om han säger den är under 10 mm och det inte ska påverka då så skulle jag lita på det och inte oroa mig (lättare sagt än gjort jag vet 🙈).

Ja jag ska försöka lite på det nu 🙏🏻 har hört att många llyckas efter en spolning så håller tummarna nu ❤️

• Vallmo93
    Junieverse skrev 2025-05-05 16:00:41 följande:

Ja det var lite konstigt men läkaren sa att han kunde se att vätskan som man testar med även kom igenom på höger sida så det inte hade blivit ?helt stängt? efter operationen. Förstod inte helt om det var normalt eller om min operation blivit slarvigt utförd ? Läkaren  bekräftade också att vänster äggledare plockar upp ägget oavsett sida 😍❤️

Anonym (Ardna) skrev 2025-05-05 15:48:13 följande:

Ja jag ska försöka lite på det nu 🙏🏻 har hört att många llyckas efter en spolning så håller tummarna nu ❤️

Okej så spännande, hade ingen aning om det. Men oavsett helt toppen med fri passage och en lyckad spolning! 😍 Håller så tummarna för den här månaden 💚
  • Anonym (Längtan efter nr 3)

Skönt att det såg bra ut och att de kunde se att det är påväg 😊

om jag räknat rätt och äntligen får ägglossning ska jag också ha på fredag 

Svar på tråden BIM Maj 2025