• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • Siripiri
    Vallmo93 skrev 2025-05-05 21:42:58 följande:

Håller tummarna för dig imorgon 🤗🥰
    och jobbigt att den känslan är kvar 😞 Men du har inte fått positivt gravtest ännu? Skulle det vara något så kanske det spolas bort imorgon. Och skönt att få träffa en läkare imorgon iaf och få bolla lite 🤗💚

Tack 🥰♥️ 
    inte än men plussade 10 dagar efter mensen första dag sist, därav stressen 😫 är på dag 7 nu.

Ja förhoppningsvis kanske hon kan se något idag 🙏🏼 

• Sarasi

Så frustrerande, mensen skulle ju kommit igår och jag testade negativt. Jag känner i kroppen som att mensen är på väg så jag har ju inte tagit fullständigt fel. Men nu går jag ju och får en förhoppning om att det är symtom på en graviditet istället. Mensen kommer säkert senare idag men annars blir det nytt test imorgon. 

• Anonym (Hoppaspåbebisnr3)
    MammaMG skrev 2025-05-06 07:23:33 följande:

11 dpo idag och testet lika svagt idag också😭 en super svag linje på "testa tidigt"-test. Får väl nog räkna med en kemisk graviditet denna gång också💔 är så arg, besviken och ledsen, varför ska det aldrig gå vägen!?💔😭

Åh, hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det inte är en kemisk den här gången och att testlinjen blir starkare och starkare. Så här såg det ut för mig med "testa tidigt"-test (10 mIU/ml) äl+9, äl+10 och äl+11:

När jag bytte till "vanliga" test (25 mIU/ml) såg testen ut så här från äl+10 till och med idag (äl+16):

Alla bilder är tagna inom testtiden (inom 5 min efter testen tagits) och på samma plats i badrummet men ljuset skiljer sig åt ändå så det är ju så svårt att jämföra ordentligt. Jag tycker dock att det var först vid äl+13 som jag började se en antydan till stegring. I början kan ju hCG vara så lågt att även fast det dubblas varannan dag så är inte testerna känsliga nog för att plocka upp det. Vid mina tidigare graviditeter var det först vid äl+20 som testlinjen var lika stark som kontrollinjen och innan dess tyckte jag att det såg ut att vara långsamma stegringar. 
  • MammaMG
    Anonym (Hoppaspåbebisnr3) skrev 2025-05-06 09:04:18 följande:
    Åh, hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det inte är en kemisk den här gången och att testlinjen blir starkare och starkare. Så här såg det ut för mig med "testa tidigt"-test (10 mIU/ml) äl+9, äl+10 och äl+11:

När jag bytte till "vanliga" test (25 mIU/ml) såg testen ut så här från äl+10 till och med idag (äl+16):

Alla bilder är tagna inom testtiden (inom 5 min efter testen tagits) och på samma plats i badrummet men ljuset skiljer sig åt ändå så det är ju så svårt att jämföra ordentligt. Jag tycker dock att det var först vid äl+13 som jag började se en antydan till stegring. I början kan ju hCG vara så lågt att även fast det dubblas varannan dag så är inte testerna känsliga nog för att plocka upp det. Vid mina tidigare graviditeter var det först vid äl+20 som testlinjen var lika stark som kontrollinjen och innan dess tyckte jag att det såg ut att vara långsamma stegringar. 
    Åh va snällt att du delar dina bilder❤️

Hoppas verkligen också att mina test börjar stegra! Har nästan gett upp redan, fast jag vet att det kanske inte är kört. Är bara så rädd att bli förkrossad igen💔😭

Ska fortsätta testa i allafall och så får vi se hur det går.

Är dina bilder alltså från en graviditet som lyckades?❤️
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    MammaMG skrev 2025-05-06 07:23:33 följande:

11 dpo idag och testet lika svagt idag också😭 en super svag linje på "testa tidigt"-test. Får väl nog räkna med en kemisk graviditet denna gång också💔 är så arg, besviken och ledsen, varför ska det aldrig gå vägen!?💔😭

Det finns fortfarande en chans att det går bra. Det är ju väldigt tidigt fortfarande och många får inte ens positivt så tidigt. Jag fick inte förens äl+12. Sen är det viktigt att komma ihåg att testerna inte mäter hur mycket hcg det finns, bara att det finns❤️
  • Vallmo93
    Siripiri skrev 2025-05-06 07:39:54 följande:

Tack 🥰♥️ 
    inte än men plussade 10 dagar efter mensen första dag sist, därav stressen 😫 är på dag 7 nu.

Ja förhoppningsvis kanske hon kan se något idag 🙏🏼 

Har du varit på spolningen ännu? 🥰
  • Elisand

Första cykeldagen utan mens idag! Känt att det typ ?drar? i ena äggstocken hela dagen, typ äl-smärta som jag haft innan men tycker det känns som en konstig dag att få det på cd7. Lite väl tidigt att få ägglossning nu eller?? Har tidigare haft äl cd15-17. Kommer inte köra lh-tester den här månaden heller utan kör på varannan dag babydans och tempar för att bekräfta när äl varit. Nu kör vi försök nummer 9! 🤞🏻🙏🏻

• Lisisfisis

Styrkekramar till er som fått tråkiga nyheter det senaste Hjärta

Idag bekräftade Natural cycles min ägglossning till 4/5 vilket är 2 dagar senare än vad jag brukar ha så uppdaterar BIM-listan.

1/5 - Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA (➕)
    2/5 - Monki19, 1a barnet. (-)
    2/5 - Elisand, 1a barnet, 8:e försöket (-)
    2/5 - Lovve123 2a barnet, 1a försöket (-)
    3/5 - Lily96, 1a barnet (-)
    4/5 - Joss4n94, 1a barnet
    4/5 - Anonym4848, 2a barnet, 8e försöket efter MA
    4/5 - Anonym (Hoppaspåbebisnr3), 3:e barnet, 1:a cykel efter preventivmedel ➕
    5/5 - 7barnsmamman87, 4e barnet, (första gemensamma) 18:e försöket
    5/5 - Sarasi, 1a barnet
    5/5 - cccarolinne, 1a barnet, 4e försöket (➕)
    5/5 enlitentill, 4:e barnet, 1a försöket
    5/5 - MammaMG, 2a barnet, (2 mf) 6:e försöket ➕
    6/5 - konstmamma, 2a barnet, 6e försöket ➕
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket (-)
    8/5 - Annpor. 2a barnet, 5e försöket
    9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket
    9/5 - elliibellii, 1a barnet, 10e försöket
    9/5 - Nanathalie, Försök till sladdis (barn på 8 och 12 sedan tidigare), slutat räkna försök då vi försökt över 1 år, med 1 MA i v.11. Dock tredje försöket sedan MA:t i februari.
    10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
    10/5 - mitu93, 1a barnet, 16e försöket
    11/5 - Rhea, 1a barnet, 5e försöket
    12/5 - Ardna, 2a barnet, 2a försöket
    12/5 - Dunderar, 1a barnet 3dje försöket
    12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket efter MA
    12/5 - summerstriker, 3:e barnet 1 försöket
    12/5 - Hokuspokusan 3:e barnet, 8:e försöket
    12/5 - blommanc 3:e barnet, 5:e försöket (➕?)
    14/5 - Ella92, 1:a barnet, 3:e försöket efter MF
    15/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
    15/5 - Zozoi, 2a barnet, 18:e försöket
    16/5 - Lisisfisis, 1:a barnet, 4:e försöket
    16/5 - Lorem 1:a barnet, 5:e försöket sedan MA
    16/5 - Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket
    17/5 - Lillrömpa 3:e barnet, 2 försöket
    20/5 - Bellis9207 1a barnet, 2:e försöket
    22/5 - mothertotwo
    22/5 - Önskan97, 1:a barnet, 7:e försöket
    23/5 - Tredje 3:e barnet, (två MA, kemisk)
    23/5 - Längtan efter nr 3, 1a försöket
    24/5 - syren93, 2a barnet, 5:e försöket (3 missfall)
    25/5 - Juniverse, 1a barnet 6e försöket ( 1 utomkveds ) 26/5 - Siripiri, 1:a barnet, 6e försöket, (2 kem, 1mf v6 & ett X i dec)
    27/5 - Elisand, 1:a barnet, 9e försöket
    30/5 Lovve123 2a barnet, 2a försöket
    30/5 Hoppaspåtur. 6e barnet (11 graviditeter I bagaget, 3 MA varav 1 nu i januari, 1 utomkvedeshavandeskap, 2 "vanliga " missfall + 2 kemiska som jag inte vet om det räknas som grav)
    Vet ej - Hoppaspånr1. 1a barnet, första försöket efter MA
    31/5 - Monki19, 1a barnet. Försökt sedan juli 2024.
    31/5 - Lily96, 1:a barnet, 6:e försöket (tror jag)
  • Anonym (Enlitentill)
    Sarasi skrev 2025-05-06 08:21:44 följande:

Så frustrerande, mensen skulle ju kommit igår och jag testade negativt. Jag känner i kroppen som att mensen är på väg så jag har ju inte tagit fullständigt fel. Men nu går jag ju och får en förhoppning om att det är symtom på en graviditet istället. Mensen kommer säkert senare idag men annars blir det nytt test imorgon. 

Exakt samma för mig, fortfarande ingen mens. Jag tror inte att jag är gravid för har haft mensvärk sen i lördags. Och det borde ha visat plus igår i så fall. Men har köpt nya gravtest så blir säkert att jag testar imorgon ändå. Onödigt att slösa ett test egentligen men jag känner mig själv 😅😅
  • Sarasi
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-05-06 17:10:04 följande:
    Exakt samma för mig, fortfarande ingen mens. Jag tror inte att jag är gravid för har haft mensvärk sen i lördags. Och det borde ha visat plus igår i så fall. Men har köpt nya gravtest så blir säkert att jag testar imorgon ändå. Onödigt att slösa ett test egentligen men jag känner mig själv 😅😅
    Eller hur! Men har ingen mens kommit så blir jag ju ändå fundersam över om jag tagit några dagar fel på BIM och att ev hcg inte varit tillräckligt högt igår så då ?måste? man ju testa igen 😛 men vi får väl se vad som händer nu under kvällen och natten. 
Svar på tråden BIM Maj 2025