• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • Anonym (Hoppaspånr1)

Ni som fått missfall och MA, men kanske främst ni som behövt göra abort pga det, när fick ni negativa tester igen? Var det efter att ni slutat blöda? Och hur lång tid tog det tills ni fick ägglossning?❤️

• Junieverse
    Vallmo93 skrev 2025-05-05 16:05:56 följande:
    Okej så spännande, hade ingen aning om det. Men oavsett helt toppen med fri passage och en lyckad spolning! 😍 Håller så tummarna för den här månaden 💚
    Tack ❤️ jag håller tummarna för dig också! 
    Anonym (Längtan efter nr 3) skrev 2025-05-05 16:09:44 följande:

Skönt att det såg bra ut och att de kunde se att det är påväg 😊

om jag räknat rätt och äntligen får ägglossning ska jag också ha på fredag 

Då vet vi vad båda vi kommer ha fullt upp med på fredag då 🙈😆!
  • Anonym (Längtan efter nr 3)

Ja❤️ hoppas verkligen få ägglossning denna månad. Ska börja testa med stickor på onsdag. blir varannan dag aktivitet nu så man inte missar äl 🥰

testar du med stickor? 

Junieverse skrev 2025-05-05 16:37:33 följande:
    Tack ❤️ jag håller tummarna för dig också! 
    Anonym (Längtan efter nr 3) skrev 2025-05-05 16:09:44 följande:

Skönt att det såg bra ut och att de kunde se att det är påväg 😊

om jag räknat rätt och äntligen får ägglossning ska jag också ha på fredag 

Då vet vi vad båda vi kommer ha fullt upp med på fredag då 🙈😆!
  • Junieverse
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-05-05 16:25:16 följande:

Ni som fått missfall och MA, men kanske främst ni som behövt göra abort pga det, när fick ni negativa tester igen? Var det efter att ni slutat blöda? Och hur lång tid tog det tills ni fick ägglossning?❤️

Jag var i vecka 7 nästan 8 när jag fick operera bort min graviditet som satt i äggledaren. jag testade negativt lite mer än 2 veckor efter operationen och hade ca19000 i hcg vid operation. 

min första ägglossning var ca 6 veckor efter operationen :) 

kram till dig ❤️
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Junieverse skrev 2025-05-05 17:09:41 följande:
    Jag var i vecka 7 nästan 8 när jag fick operera bort min graviditet som satt i äggledaren. jag testade negativt lite mer än 2 veckor efter operationen och hade ca19000 i hcg vid operation. 

min första ägglossning var ca 6 veckor efter operationen :) 

kram till dig ❤️
    Tack för svar❤️ Jag var i vecka 11+1 när jag fick reda på det men det hade stannat av i vecka 8 så antar att jag har ungefär lika mycket hormon som du hade. Hoppas att det går lika snabbt för mig❤️
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-05-05 17:41:49 följande:
    Tack för svar❤️ Jag var i vecka 11+1 när jag fick reda på det men det hade stannat av i vecka 8 så antar att jag har ungefär lika mycket hormon som du hade. Hoppas att det går lika snabbt för mig❤️
    Vi hade ett samma vecka innan sonen och blödde nästan fyra veckor och fick ägglossning i samband med att jag sluta blöda. 
  • Rumpetrollet
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-05-05 16:25:16 följande:

Jag har behövt avbryta två missfall med medicinsk hjälp (motsvarande abort) och det har gått rätt fort för kroppen att återställas. Tror testen var negativa efter ca 7-10 dagar (ungefär samtidigt som jag slutade blöda) och jag har fått ägglossning ca 17-20 dagar efter avbrytandet. Ena gången var det en sk ofostrig graviditet och andra gången var fostret i v 11. Men jag förstår att det kan vara lite olika från person till person. 
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-05-05 17:44:16 följande:
    Vi hade ett samma vecka innan sonen och blödde nästan fyra veckor och fick ägglossning i samband med att jag sluta blöda. 
    Tack för svar! Vad jobbigt att blöda så länge, men skönt att ägglossningen kom igång så snabbt. Var det typ samma dag du slutade blöda? Tänker när man ska börja med ägglossningstester❤️
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Rumpetrollet skrev 2025-05-05 17:52:04 följande:
    Jag har behövt avbryta två missfall med medicinsk hjälp (motsvarande abort) och det har gått rätt fort för kroppen att återställas. Tror testen var negativa efter ca 7-10 dagar (ungefär samtidigt som jag slutade blöda) och jag har fått ägglossning ca 17-20 dagar efter avbrytandet. Ena gången var det en sk ofostrig graviditet och andra gången var fostret i v 11. Men jag förstår att det kan vara lite olika från person till person. 
    Jag tror att jag också hade en ofostrig graviditet, hinnsäcken var tom på ultraljudet men läkaren sa att hon inte kunde svara på när fostret hade dött. Hoppas att det går lika snabbt för mig❤️
  • MammaMG

Usch jag har sån fruktansvärd ångest. Plussade ju igår, och testade idag också men linjen var inte alls starkare, aningen svagare till och med. Nu är jag livrädd för en till kemisk graviditet. Orkar inte mer...

Borde ju vara glad för att jag har fått positivt graviditetstest, men det känns som att glädjen är väldigt långt borta just nu. Med flera missfall i bagaget vågar man inte hoppas.

Önskar bara av hela mitt hjärta att denna graviditet ska lyckas❤️ och att strecken på testet inte sakta försvinner, som tidigare...

Svar på tråden BIM Maj 2025