BIM Maj 2025
Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj.
Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏
Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj.
Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏
Jag hoppar in här. Har bim om en vecka. Jag har korta menscykler, mellan 23-26 dagar. Min senaste mens började 17 april, jag hade äggviteflytningar 27 april och i lördags skymtade jag en svag svag svag linje på ett test. Tog ett test i eftermiddags som visade det här inom 10 minuter. Vet inte om jag vågar hoppas på att det är ett plus ännu dock 🙈 strecket syns mer i verkligheten 🙈

1/5 - Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA (➕)
1/5 - Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA (➕)
2/5 - Monki19, 1a barnet. (-)
2/5 - Elisand, 1a barnet, 8:e försöket (-)
2/5 - Lovve123 2a barnet, 1a försöket (-)
3/5 - Lily96, 1a barnet (-)
4/5 - Joss4n94, 1a barnet
4/5 - Anonym4848, 2a barnet, 8e försöket efter MA
4/5 - Anonym (Hoppaspåbebisnr3), 3:e barnet, 1:a cykel efter preventivmedel ➕
5/5 - 7barnsmamman87, 4e barnet, (första gemensamma) 18:e försöket
5/5 - Sarasi, 1a barnet
5/5 - cccarolinne, 1a barnet, 4e försöket (➕)
5/5 enlitentill, 4:e barnet, 1a försöket
5/5 - MammaMG, 2a barnet, (2 mf) 6:e försöket ➕
6/5 - konstmamma, 2a barnet, 6e försöket ➕
6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket (-)
8/5 - Annpor. 2a barnet, 5e försöket
9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket
9/5 - elliibellii, 1a barnet, 10e försöket
9/5 - Nanathalie, Försök till sladdis (barn på 8 och 12 sedan tidigare), slutat räkna försök då vi försökt över 1 år, med 1 MA i v.11. Dock tredje försöket sedan MA:t i februari.
10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
10/5 - mitu93, 1a barnet, 16e försöket
11/5 - Rhea, 1a barnet, 5e försöket
12/5 - Ardna, 2a barnet, 2a försöket
12/5 - Dunderar, 1a barnet 3dje försöket
12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket efter MA
12/5 - summerstriker, 3:e barnet 1 försöket
12/5 - Hokuspokusan 3:e barnet, 8:e försöket
12/5 - blommanc 3:e barnet, 5:e försöket (➕?)
14/5 - Lisisfisis, 1:a barnet, 4:e försöket
14/5 - Ella92, 1:a barnet, 3:e försöket efter MF
15/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
15/5 - Zozoi, 2a barnet, 18:e försöket
16/5 - Lorem 1:a barnet, 5:e försöket sedan MA
16/5 - Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket
17/5 - Lillrömpa 3:e barnet, 2 försöket
20/5 - Bellis9207 1a barnet, 2:e försöket
22/5 - mothertotwo
22/5 - Önskan97, 1:a barnet, 7:e försöket
23/5 - Tredje 3:e barnet, (två MA, kemisk)
23/5 - Längtan efter nr 3, 1a försöket
24/5 - syren93, 2a barnet, 5:e försöket (3 missfall)
25/5 - Juniverse, 1a barnet 6e försöket ( 1 utomkveds ) 26/5 - Siripiri, 1:a barnet, 6e försöket, (2 kem, 1mf v6 & ett X i dec)
27/5 - Elisand, 1:a barnet, 9e försöket
30/5 Lovve123 2a barnet, 2a försöket
30/5 Hoppaspåtur. 6e barnet (11 graviditeter I bagaget, 3 MA varav 1 nu i januari, 1 utomkvedeshavandeskap, 2 "vanliga " missfall + 2 kemiska som jag inte vet om det räknas som grav)
Vet ej - Hoppaspånr1. 1a barnet, första försöket efter MA
31/5 - Monki19, 1a barnet. Försökt sedan juli 2024.
31/5 - Lily96, 1:a barnet, 6:e försöket (tror jag)
Förstår dig verkligen! Kommer ihåg att appen sa att risken för missfall snart minskade och när man nästan var framme till säkrare tider drogs mattan bort. Jag var också tacksam att det skedde innan kub ultraljudet som vi skulle haft 10 dagar senare.
Du är ung så förhoppningsvis kommer er regnbåge fort 🌈🙏 Det är sällan något man pratar om, men efter jag blev gravid igen pratade jag med mina kollegor och alla på vårt kontor hade haft missfall en del flera och alla dem har två eller tre barn. Det är inget som sätter stopp för att få bebis till slut❤️
Förstår dig verkligen! Kommer ihåg att appen sa att risken för missfall snart minskade och när man nästan var framme till säkrare tider drogs mattan bort. Jag var också tacksam att det skedde innan kub ultraljudet som vi skulle haft 10 dagar senare.
Du är ung så förhoppningsvis kommer er regnbåge fort 🌈🙏 Det är sällan något man pratar om, men efter jag blev gravid igen pratade jag med mina kollegor och alla på vårt kontor hade haft missfall en del flera och alla dem har två eller tre barn. Det är inget som sätter stopp för att få bebis till slut❤️
Ja det är ju så otroligt vanligt, synd att man inte pratar mer om det. Det är så många, även i min familj och släkt, som berättat att de också fått och jag hade ingen aning❤️ Jag misstänker även att jag fått ett missfall för några år sedan men väldigt väldigt tidigt. Brukar ha en cykel på 30-35 dagar men den gången var den 61 dagar och jag hade den värsta mensvärken jag någonsin haft och det kom ut en rätt stor klump. Men jag testade aldrig med gravtest så kan inte veta säkert. Så det gör mig ännu mer orolig att det är något fel med mig. Men det skulle ju vara en väldig otur, enda gången i mitt liv jag haft oskyddat sex utan att försöka bli gravid.
Men det är bara att försöka igen. Och nästa gång ska vi göra ett tidigt ultraljud privat innan KUB så det inte är en ofostrig graviditet igen❤️
Ja det är ju så otroligt vanligt, synd att man inte pratar mer om det. Det är så många, även i min familj och släkt, som berättat att de också fått och jag hade ingen aning❤️ Jag misstänker även att jag fått ett missfall för några år sedan men väldigt väldigt tidigt. Brukar ha en cykel på 30-35 dagar men den gången var den 61 dagar och jag hade den värsta mensvärken jag någonsin haft och det kom ut en rätt stor klump. Men jag testade aldrig med gravtest så kan inte veta säkert. Så det gör mig ännu mer orolig att det är något fel med mig. Men det skulle ju vara en väldig otur, enda gången i mitt liv jag haft oskyddat sex utan att försöka bli gravid.
Men det är bara att försöka igen. Och nästa gång ska vi göra ett tidigt ultraljud privat innan KUB så det inte är en ofostrig graviditet igen❤️
11 dpo idag och testet lika svagt idag också😭 en super svag linje på "testa tidigt"-test. Får väl nog räkna med en kemisk graviditet denna gång också💔 är så arg, besviken och ledsen, varför ska det aldrig gå vägen!?💔😭
11 dpo idag och testet lika svagt idag också😭 en super svag linje på "testa tidigt"-test. Får väl nog räkna med en kemisk graviditet denna gång också💔 är så arg, besviken och ledsen, varför ska det aldrig gå vägen!?💔😭
När rätt ägg och spermie kommer går det vägen ❤️
Det är nackdelen med att testa tidigt 💔
Och att väntan till man kan göra ultraljud/ andra trimestern blir längre ju tidigare man får reda på det.
Håller tummarna att alla får sina regnbågar snart 🌈