BIM Maj 2025
Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj.
Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏
Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj.
Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏
Nu är jag ju inte samma situation som dig. Men förstår frustrationen över att inte få ägglossning. Väntar fortfarande på att få tillbaka min efter uttaget av preventivmedel. varje dag känns som en evighet.
Vi får fortsätta och peppa och stärka varandra ❤️
När skulle du ha ägglossning?
Jag med är vanligtvis en positiv människa men har en dipp nu verkligen. Får fan ingen ägglossning, blir så less. Alltid funkat förut men efter den sista graviditeten som vi var tvungna avbryta så verkar kroppen inte funka. Blir både ledsen, arg, stressad. Vet inte om jag ska strunta i allt några månader. Försöka jobba med tanken att inte skaffa fler barn. Har två underbara ❤️ Samtidigt har det ju gått förut och vi vill ju så gärna men det är verkligen jobbigt just nu att orka.
Kram till oss, kämpa på 💪
Bim+1 idag. Försöker ta in att jag ens är gravid haha. Tog ett test man egentligen ska "doppa" men det kunde jag inte just nu så kissade några få droppar jag hade😅 Tog det precis så har inte hållt mig länge alls men ville ändå testa. Känslighet 25mlU/ml.
Rätt bra linje ändå? Bilden togs inom 1 minut.

Nu är jag ju inte samma situation som dig. Men förstår frustrationen över att inte få ägglossning. Väntar fortfarande på att få tillbaka min efter uttaget av preventivmedel. varje dag känns som en evighet.
Vi får fortsätta och peppa och stärka varandra ❤️
När skulle du ha ägglossning?
Skulle haft ÄL för en vecka sen och känner min kropp så väl. Absolut noll känningar att det ens är nära. Så himla låg temp också så det känns som att kroppen gått in i nån dvala för tillfället. Jag skyller på Proveran jag tog förra cykeln för att få bukt på mellanblödningarna. Fått så sjukt låg temp efter det, fattar noll?
Jag bara hoppas mensen kommer om en vecka och att allt startar om och börjar funka som det ska igen 🙏🏻 Märker på humöret också att hormonerna svajar lite väl mkt 😅
Tjejer, om man vill göra en fertilitetsundersökning bara för att se så att allt står rätt till och minska på sin stress pga ålder, måste verkligen ens partner vara med?
jag har kontaktat flera privatkliniker & alla verkar kräva det?!
Min partner tycker inte vi behöver ta hjälp ännu, trots försök i över ett år men han är inte lika stressad som mig. Frustrerad, men vill i alla fall kunna kolla upp min egen kropp, får man inte göra det då?! 🤯
Jag med är vanligtvis en positiv människa men har en dipp nu verkligen. Får fan ingen ägglossning, blir så less. Alltid funkat förut men efter den sista graviditeten som vi var tvungna avbryta så verkar kroppen inte funka. Blir både ledsen, arg, stressad. Vet inte om jag ska strunta i allt några månader. Försöka jobba med tanken att inte skaffa fler barn. Har två underbara ❤️ Samtidigt har det ju gått förut och vi vill ju så gärna men det är verkligen jobbigt just nu att orka.
Kram till oss, kämpa på 💪
Förstår känslan. Funderar själv om något blev tokigt när jag fick skrapa sista MA i december. Förstår tanken, här sätter åldern stopp tror jag. Fyller 39 i augusti och vill inte hinna bli 40 med nyfödd. Nästa månad jobbar maken borta vid äl så om det inte blir denna månad vet jag inte om det blir fler försök samtidigt är det så sorgligt då vi också vill ha en tredje. 💔
Håller med kram till oss! ❤️
Har ni förresten märkt någon skillnad på resultat mellan olika märken? Tänker ifall man bör testa ett annat märke ifall jag fortfarande inte fått mens om några dagar. Testat med RFSU nu.
Första cykeldagen utan mens idag! Känt att det typ ?drar? i ena äggstocken hela dagen, typ äl-smärta som jag haft innan men tycker det känns som en konstig dag att få det på cd7. Lite väl tidigt att få ägglossning nu eller?? Har tidigare haft äl cd15-17. Kommer inte köra lh-tester den här månaden heller utan kör på varannan dag babydans och tempar för att bekräfta när äl varit. Nu kör vi försök nummer 9! 🤞🏻🙏🏻
Hur har det gått med tempen?
Jag är på cykeldag nr 7 och börjar tro att min ägglossning också kommer bli tidig! Inga fysiska symtom men min temp droppade ner till 36,02 imorse samt jag tog ett LH-test efter jobbet som var 0,23. Jag brukar aldrig få LH-stegring över 0,10 om det inte är ägglossning på G! Samma sak med temperaturdippen, jag ser ett mönster 😅😅
Brukar också ägglossa runt dag 15. Blir typ orolig om det är dåligt att ägglossa tidigt?
Jag har varit sjuk sedan 21/4, undrar om det kan vara orsaken? Börjar bli sakta bättre men är fortsatt trött och har lite ont i halsen.
konstigt men är inte insatt i hur Proveran kan ha för påverkan heller tyvärr.
men håller tummarna att nästa cykel blir som vanligt för dig 🥰
Skulle haft ÄL för en vecka sen och känner min kropp så väl. Absolut noll känningar att det ens är nära. Så himla låg temp också så det känns som att kroppen gått in i nån dvala för tillfället. Jag skyller på Proveran jag tog förra cykeln för att få bukt på mellanblödningarna. Fått så sjukt låg temp efter det, fattar noll?
Jag bara hoppas mensen kommer om en vecka och att allt startar om och börjar funka som det ska igen 🙏🏻 Märker på humöret också att hormonerna svajar lite väl mkt 😅
Hur har det gått med tempen?
Jag är på cykeldag nr 7 och börjar tro att min ägglossning också kommer bli tidig! Inga fysiska symtom men min temp droppade ner till 36,02 imorse samt jag tog ett LH-test efter jobbet som var 0,23. Jag brukar aldrig få LH-stegring över 0,10 om det inte är ägglossning på G! Samma sak med temperaturdippen, jag ser ett mönster 😅😅
Brukar också ägglossa runt dag 15. Blir typ orolig om det är dåligt att ägglossa tidigt?
Jag har varit sjuk sedan 21/4, undrar om det kan vara orsaken? Börjar bli sakta bättre men är fortsatt trött och har lite ont i halsen.