• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • Vallmo93
    Sarasi skrev 2025-05-07 19:09:43 följande:

Har ni förresten märkt någon skillnad på resultat mellan olika märken? Tänker ifall man bör testa ett annat märke ifall jag fortfarande inte fått mens om några dagar. Testat med RFSU nu. 

RFSU ger enligt mig svaga streck, vilket såklart har sin fördel då låter som det sällan ger spökstreck. Jag har tidigare använt cb ultratidig (med streck) som jag dock kommer sluta med då det ofta ger spökstreck och är dyrt. Samt babyplan som varit bra - gav starkare streck än RFSU iaf.

Nu har jag dock köpt en batch med Easy@homes gravtest (10hcg) som jag tänkte testa. Gillar deras ÄL-test i särklass bäst så hoppas gravtesten är bra också (och billiga!).
  • Anonym (Ardna)
    Vallmo93 skrev 2025-05-07 20:18:00 följande:
    RFSU ger enligt mig svaga streck, vilket såklart har sin fördel då låter som det sällan ger spökstreck. Jag har tidigare använt cb ultratidig (med streck) som jag dock kommer sluta med då det ofta ger spökstreck och är dyrt. Samt babyplan som varit bra - gav starkare streck än RFSU iaf.

Nu har jag dock köpt en batch med Easy@homes gravtest (10hcg) som jag tänkte testa. Gillar deras ÄL-test i särklass bäst så hoppas gravtesten är bra också (och billiga!).
    Älskar också deras lh test 😍 gravtesten däremot är segare än babyplan och first response. Om man är dum nog som mig och testar varje dag också så kan e@h vara svaga flera dagar för att sen bli starka och hålla sig jämna. Men andra ord ett typiskt bra exempel på att urinstickoe inte mäter någon nivå 😂 Tur nog tog jag också tre andra märken varje dag och blodprov på 13, 15 & 27 dpo. Annars hade jag gått sönder av oro 😅
    Så min recension av gravtesten är att de är helt okej, men mest som gravtest är i det stora hela 🙃
  • Monki19
    Elisand skrev 2025-05-07 20:03:28 följande:
    Tempen fortsatt låg, så ingen äl har skett än om man kollar på den. Äggstocken kanske bara spelade mig ett spratt haha.. 
    Skönt att se mönster ju, för då kan man ju ha lite mer förståelse för vad som händer!! <3
    Hört att kort follikulärfas kan göra att ägget inte hinner mogna riktigt typ (?), men om det inte är ett återkommande fenomen med korta såna faser skulle jag inte vara orolig. Sjukdom spelar alldeles säkert in! Min äl har skjutits fram när jag haft feber till exempel. Så måste ju kunna påverka åt andra hållet också tänker jag.
    Hoppas din ägglossning väntar lite till då! Har också snappat upp att det kan vara en nackdel om det går för kort tid emellan 😪 Men jag får se vad tempen och testen visar imorgon, det måste ju inte alltid vara dåligt heller tänker jag🙏 
  • Vallmo93
    Anonym (Ardna) skrev 2025-05-07 20:37:03 följande:
    Älskar också deras lh test 😍 gravtesten däremot är segare än babyplan och first response. Om man är dum nog som mig och testar varje dag också så kan e@h vara svaga flera dagar för att sen bli starka och hålla sig jämna. Men andra ord ett typiskt bra exempel på att urinstickoe inte mäter någon nivå 😂 Tur nog tog jag också tre andra märken varje dag och blodprov på 13, 15 & 27 dpo. Annars hade jag gått sönder av oro 😅
    Så min recension av gravtesten är att de är helt okej, men mest som gravtest är i det stora hela 🙃
    Haha åh älskar att du gav mig den recensionen nu så att jag inte har samma förväntan på grav som på LH-testet 😂 ❤️ Kanske blir att jag köper fler Babyplan ändå.

Är på ÄL+4 idag så det börjar verkligen sticka i mina test-fingrar 🙈 men ska försöka att vänta in Bim faktiskt.  Under utomkvedshavandeskapet så testade jag som en galning (flera gånger om dagen), och den stressen av att jämföra minimala stegringar var inte rolig 😢
  • konstmamma
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-05-07 18:39:48 följande:
    Stort grattis, bästa känslan att få se ett sånt gravtest 😍 
    Åh tack♥️ Verkligen! Hoppas så att det går hela vägen, så dumt att gå runt och konstant oroa sig💔
  • Anonym (blomman)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-05-06 18:26:29 följande:

Det är verkligen så drygt att det är så trögt att komma framåt. Tom min vårdcentral läkare sa att det är konstigt att det inte finns fler tillgängliga läkare för fertilitet/gyn. Vi har redan ett barn så vi går privat nu, men det är svårt att få tider där också. 

Hoppas er utredning ändå går fortare än fyra månader eller att ni som oss fick ett plus under tiden vi väntade på att starta ivf. Det kan hända även när man fått negativa tester länge 🙏❤️

Tack 🙌 vi fortsätter så får vi se hur allt blir 🥰
  • Elisand
    Monki19 skrev 2025-05-07 21:06:16 följande:
    Hoppas din ägglossning väntar lite till då! Har också snappat upp att det kan vara en nackdel om det går för kort tid emellan 😪 Men jag får se vad tempen och testen visar imorgon, det måste ju inte alltid vara dåligt heller tänker jag🙏 
    Nej det tror inte jag heller! Och som sagt det är nog mer att det KAN vara en faktor om det är ett återkommande problem man har, varför man inte blir gravid. Men att det händer lite nu och då måste ju vara naturligt med tanke på till exempel tillfällig sjukdom osv. Kanske är guldägget som har bråttom att befruktas vem vet 😂
    Håller tummarna för dig ❤️

• Junieverse

Igår fick jag blinkande gubbe på CB advanced ÄL test,  rfsu LH sticka helt blank. Idag är gubben på CB advanced fast och rfsu LH stickan positiv  😍🙏🏻

Hur snabbt efter positiva tester brukar ägget släppa enligt er? Förra månaden fock lag fast gubbe en torsdag morgon men enligt 14 dagars beräkning vak från mensen skulle ägget då inte släppt förens 4 dagar senare den cykeln 🙄? 

Vi har haft vuxenstund nu 3 dagar i rad så hoppas att min sambo orkar och vill minst 3 dagar i rad till 🙈😅

• Anonym (Hoppaspåbebisnr3)

Äl+18 (BIM+4) idag och jag analyserar stegringen på graviditetstesterna som en galning. Bilderna nedan är från äl+10 (BIM-4), äl+12 (BIM-2), äl+14 (BIM), äl+16 (BIM+2) och idag (äl+18, BIM+4). 

• Anonym (Hoppaspåbebisnr3)
    Anonym (Hoppaspåbebisnr3) skrev 2025-05-08 09:12:01 följande:

Äl+18 (BIM+4) idag och jag analyserar stegringen på graviditetstesterna som en galning. Bilderna nedan är från äl+10 (BIM-4), äl+12 (BIM-2), äl+14 (BIM), äl+16 (BIM+2) och idag (äl+18, BIM+4). 

Svar på tråden BIM Maj 2025