• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • Anonym (Längtan efter nr 3)

Jag är så frustrerad. Försöker hitta min ÄL efter p staven. 

hade en stegring för exakt 4 veckor sedan imorgon . Så började testa igår igen. Och idag, testade både förut och nyss men ingen skillnad på dessa tre test. börjat få lite som stick, pirrningar och molande så hoppas verkligen verkligen att jag får ägglossning denna månad och en liten i magen.

vet att ni är många som försökt länge så borde vara tyst men idag är bara en sån dag när jag känner mig deppig och allt känns blä.

någon av er som kan rekommendera CB den vanliga digitala eller Advance? Kör just nu med testlagrets ÄL tester men vill ha tydligare besked

• Surrkusen1
    nu är ägglossningen här!! 10 dagar efter uttag av p stav 😀 

1/5 - Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA (➕)
    2/5 - Monki19, 1a barnet. (-)
    2/5 - Elisand, 1a barnet, 8:e försöket (-)
    2/5 - Lovve123 2a barnet, 1a försöket (-)
    3/5 - Lily96, 1a barnet (-)
    4/5 - Joss4n94, 1a barnet
    4/5 - Anonym4848, 2a barnet, 8e försöket efter MA
    4/5 - Anonym (Hoppaspåbebisnr3), 3:e barnet, 1:a cykel efter preventivmedel ➕
    5/5 - 7barnsmamman87, 4e barnet, (första gemensamma) 18:e försöket
    5/5 - Sarasi, 1a barnet
    5/5 - cccarolinne, 1a barnet, 4e försöket (➕)
    5/5 enlitentill, 4:e barnet, 1a försöket
    5/5 - MammaMG, 2a barnet, (2 mf) 6:e försöket ➕
    6/5 - konstmamma, 2a barnet, 6e försöket ➕
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket (-)
    8/5 - Annpor. 2a barnet, 5e försöket
    9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket
    9/5 - elliibellii, 1a barnet, 10e försöket
    9/5 - Nanathalie, Försök till sladdis (barn på 8 och 12 sedan tidigare), slutat räkna försök då vi försökt över 1 år, med 1 MA i v.11. Dock tredje försöket sedan MA:t i februari.
    10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
    10/5 - mitu93, 1a barnet, 16e försöket
    11/5 - Rhea, 1a barnet, 5e försöket
    12/5 - Ardna, 2a barnet, 2a försöket
    12/5 - Dunderar, 1a barnet 3dje försöket
    12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket efter MA
    12/5 - summerstriker, 3:e barnet 1 försöket
    12/5 - Hokuspokusan 3:e barnet, 8:e försöket
    12/5 - blommanc 3:e barnet, 5:e försöket (➕?)
    14/5 - Ella92, 1:a barnet, 3:e försöket efter MF
    15/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
    15/5 - Zozoi, 2a barnet, 18:e försöket
    16/5 - Lisisfisis, 1:a barnet, 4:e försöket
    16/5 - Lorem 1:a barnet, 5:e försöket sedan MA
    16/5 - Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket
    17/5 - Lillrömpa 3:e barnet, 2 försöket
    20/5 - Bellis9207 1a barnet, 2:e försöket
    22/5 - mothertotwo
    22/5 - Önskan97, 1:a barnet, 7:e försöket
    23/5 - Tredje 3:e barnet, (två MA, kemisk)
    23/5 - surrkusen1, 3 barnet, första försöket 
    23/5 - Längtan efter nr 3, 1a försöket
    24/5 - syren93, 2a barnet, 5:e försöket (3 missfall)
    25/5 - Juniverse, 1a barnet 6e försöket ( 1 utomkveds ) 26/5 - Siripiri, 1:a barnet, 6e försöket, (2 kem, 1mf v6 & ett X i dec)
    27/5 - Elisand, 1:a barnet, 9e försöket
    30/5 Lovve123 2a barnet, 2a försöket
    30/5 Hoppaspåtur. 6e barnet (11 graviditeter I bagaget, 3 MA varav 1 nu i januari, 1 utomkvedeshavandeskap, 2 "vanliga " missfall + 2 kemiska som jag inte vet om det räknas som grav)
    Vet ej - Hoppaspånr1. 1a barnet, första försöket efter MA
    31/5 - Monki19, 1a barnet. Försökt sedan juli 2024.
    31/5 - Lily96, 1:a barnet, 6:e försöket (tror jag)
  • Siripiri
    Anonym (Längtan efter nr 3) skrev 2025-05-08 20:49:18 följande:

hade en stegring för exakt 4 veckor sedan imorgon . Så började testa igår igen. Och idag, testade både förut och nyss men ingen skillnad på dessa tre test. börjat få lite som stick, pirrningar och molande så hoppas verkligen verkligen att jag får ägglossning denna månad och en liten i magen.

vet att ni är många som försökt länge så borde vara tyst men idag är bara en sån dag när jag känner mig deppig och allt känns blä.

någon av er som kan rekommendera CB den vanliga digitala eller Advance? Kör just nu med testlagrets ÄL tester men vill ha tydligare besked

Jag skulle börja tempa☺️ Skulle inte lägga mina pengar på ^glad gubbe^-stickor när enkla vanliga ändå visar stegring. Jag har kombinerat tempning med stickor innan för att jag är kontroll-freak-nördig, men också för att då lär du känna din kropp. Nu behöver jag inga stickor för jag vet att tempen droppar mycket dagen innan ÄL + det känns av i kroppen att man närmar sig ÄL 🤪 

Hade du regelbunden mens innan du satte in p-staven? 😊 
  • Anonym (Hoppaspånr1)

Hoppas verkligen att du får ägglossning snart❤️ Det är mer än okej att klaga även om andra har det värre. Och du har all rätt till dina känslor, förstår verkligen hur jobbigt det är❤️

Jag har inte haft mens på 18 år sedan jag fick mitt första barn som är preventivmedel barn och andra barnet är också det så jag har ingen aning 🙈😅

jag har tänkt att tempa men vaknar ofta på nätterna och går upp olika tider så därav har jag uteslutet det då jag läst att man ska sovit djupt och inte ha uppvaknanden samt tempa samma tid varje dag? 

Siripiri skrev 2025-05-08 21:30:28 följande:

Jag skulle börja tempa☺️ Skulle inte lägga mina pengar på ^glad gubbe^-stickor när enkla vanliga ändå visar stegring. Jag har kombinerat tempning med stickor innan för att jag är kontroll-freak-nördig, men också för att då lär du känna din kropp. Nu behöver jag inga stickor för jag vet att tempen droppar mycket dagen innan ÄL + det känns av i kroppen att man närmar sig ÄL 🤪 

Hade du regelbunden mens innan du satte in p-staven? 😊 

Tack ❤️ 
    man har ju så bråttom och vill veta att man får ägglossning. Så man vet att kroppen fungerar som den ska Är ju inte 20 längre så man vet ju aldrig.

Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-05-08 21:36:09 följande:
    Hoppas verkligen att du får ägglossning snart❤️ Det är mer än okej att klaga även om andra har det värre. Och du har all rätt till dina känslor, förstår verkligen hur jobbigt det är❤️
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Anonym (Längtan efter nr 3) skrev 2025-05-08 21:42:44 följande:

Tack ❤️ 
    man har ju så bråttom och vill veta att man får ägglossning. Så man vet att kroppen fungerar som den ska Är ju inte 20 längre så man vet ju aldrig.

Förstår! Det är ju positivt att du fått en stegring iallafall, det borde ju vara ett tecken på att kroppen börjar vänja sig❤️

Ja, hoppas imorgon ger positivt. 
    men tänkte om CB är bättre än dess billiga stickor? 

Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-05-08 22:26:55 följande:
    Förstår! Det är ju positivt att du fått en stegring iallafall, det borde ju vara ett tecken på att kroppen börjar vänja sig❤️
  • Anonym (.)

Det är nog helt upp till alla vad som passar bäst för en tänker jag ☺️ jag, som dig, testade också stickor men jag hade sjukt svårt att tyda dom för jag fick aldrig ett så pass tydligt streck så jag kunde veta att jag hade LH peak 

glad gubbe stickor är ju såklart dyrare ja, men jag känner att jag hellre vill få ett tydligt svar än att sitta och gissa mig fram. Testade clear blue advance, som även lärde mig att fatta lite bättre på egen hand när jag var fertil och tyda min egna kropps signaler på det. blev gravid förra månaden men fick tidigt missfall 

nu har jag testat med dom igen efter missfallet förra månaden, fick fast gubbe idag efter ovanligt många blinkande dagar

så för mig har CB advance vart mitt val i alla fall. Den betedde sig även annorlunda nu efter missfallet så känns verkligen som dom fungerar på mig i alla fall ☺️🌷  min plan är att köra CB advance i kanske två omgångar till, sen tror jag att jag kan börja identifiera mina fertila dagar på egen hand 😍 hoppas ju på bebis men det är planen om det inte tar sig haha 
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Anonym (Längtan efter nr 3) skrev 2025-05-08 22:29:55 följande:

Ja, hoppas imorgon ger positivt. 
    men tänkte om CB är bättre än dess billiga stickor? 

Har faktiskt ingen aning, jag har bara använt rfsu och dom har alltid funkat för mig. Använde dom när jag blev gravid. Jag får alltid starkare om jag testar på eftermiddagen, så tips om du inte gör det. Håller tummarna för dig imorgon❤️
Svar på tråden BIM Maj 2025