• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • konstmamma
    Anonym (Hoppaspåbebisnr3) skrev 2025-05-08 09:12:26 följande:
    Ser väl toppen ut?😍
  • Anonym (Längtan efter nr 3)

Ser ju jätte bra ut. jag hade inte varit orolig ❤️

Anonym (Hoppaspåbebisnr3) skrev 2025-05-08 09:12:26 följande:
  • Anonym (Hoppaspåbebisnr3)
    konstmamma skrev 2025-05-08 09:26:38 följande:
    Ser väl toppen ut?😍
    Tack! Alltid så skönt när någon annan håller med. ❤️ 
  • Anonym (Hoppaspåbebisnr3)
    Anonym (Längtan efter nr 3) skrev 2025-05-08 10:29:13 följande:

Ser ju jätte bra ut. jag hade inte varit orolig ❤️

Tack! Så skönt med lugnande ord. ❤️ 
  • Anonym (Försöker med nr2)

Hej,

Har läst men inte varit aktiv vi försöker få ett syskon till sonen har har försökt i ett år nu.

känns som det är omöjligt jag är på ÄL+9-10 idag 

så sugen på att testa men vill inte slösa test så tänkte att jag tar ett ägglossningstest istället för testandes skull 😅och fick ett litet utslag på det! 

har hört att man kanske kan få utslag på det när man är gravid vet att det absolut inte är något att lita på men någon som har erfarenhet av det? 🙈

• Anonym (Lillrömpa)

5dpo idag & alltså det kliar i fingrarna, vill så gärna veta om det tog sig. Har alldeles för mycket kontroll behov, så de stressar sönder mig att man aldrig vet med kroppen Skrattande Hade positivt ägglossningstest i lördags och vi mös onsdag, lördag & söndag så jag håller alla tummar & tår att de går vägenSolig Med första tog det 2 försök & med andra tog det 3 försök. Vi är på försök numer 2 nu & jag har nog aldrig haft så starka streck på ÄL test de tidigare graviditeterna så man hoppas ju lite extra nu 😅

• Vallmo93
    Junieverse skrev 2025-05-08 08:12:46 följande:

Igår fick jag blinkande gubbe på CB advanced ÄL test,  rfsu LH sticka helt blank. Idag är gubben på CB advanced fast och rfsu LH stickan positiv  😍🙏🏻

Hur snabbt efter positiva tester brukar ägget släppa enligt er? Förra månaden fock lag fast gubbe en torsdag morgon men enligt 14 dagars beräkning vak från mensen skulle ägget då inte släppt förens 4 dagar senare den cykeln 🙄? 

Vi har haft vuxenstund nu 3 dagar i rad så hoppas att min sambo orkar och vill minst 3 dagar i rad till 🙈😅

Woho!! 🥳

Det är nog väldigt indidivudellt men man brukar väl säga inom 12-36 timmar (eller är det 48?). För mig går det ganska snabbt om jag får gissa, typ 12 timmar.

Positiva ägglossningstest är ju aldrig garanti för ägglossningen, bara en stark indikation på att hormornerna gått upp och kroppen vill/försöker inom kort.  🤗 Så att den kom 4 dagar efter positivt test är nog bara att kroppen försökte lite extra de dagarna tills den skedde.
  • Junieverse
    Anonym (Lillrömpa) skrev 2025-05-08 16:25:39 följande:

5dpo idag & alltså det kliar i fingrarna, vill så gärna veta om det tog sig. Har alldeles för mycket kontroll behov, så de stressar sönder mig att man aldrig vet med kroppen Skrattande Hade positivt ägglossningstest i lördags och vi mös onsdag, lördag & söndag så jag håller alla tummar & tår att de går vägenSolig Med första tog det 2 försök & med andra tog det 3 försök. Vi är på försök numer 2 nu & jag har nog aldrig haft så starka streck på ÄL test de tidigare graviditeterna så man hoppas ju lite extra nu 😅

Låter som bra timing 😍 håller tummarna ! 

Vallmo93 skrev 2025-05-08 16:53:13 följande:
    Woho!! 🥳

Det är nog väldigt indidivudellt men man brukar väl säga inom 12-36 timmar (eller är det 48?). För mig går det ganska snabbt om jag får gissa, typ 12 timmar.

Positiva ägglossningstest är ju aldrig garanti för ägglossningen, bara en stark indikation på att hormornerna gått upp och kroppen vill/försöker inom kort.  🤗 Så att den kom 4 dagar efter positivt test är nog bara att kroppen försökte lite extra de dagarna tills den skedde.

Jag har också hört 12-36 alt 48 😅? Jag har faktiskt aldrig tempat, kanske är något jag borde börja med. vad har du för termometer? Jag fick se på undersökningen i måndags att det var en äggblåsa på nästan 17mm så då borde den förhoppningsvis mogna och  släppa hoppas jag 🙏🏻☺️. Sen är det bara evighetsväntan igen 🤣? 

Anonym (Försöker med nr2) skrev 2025-05-08 15:35:05 följande:

Hej,

Har läst men inte varit aktiv vi försöker få ett syskon till sonen har har försökt i ett år nu.

så sugen på att testa men vill inte slösa test så tänkte att jag tar ett ägglossningstest istället för testandes skull 😅och fick ett litet utslag på det! 

har hört att man kanske kan få utslag på det när man är gravid vet att det absolut inte är något att lita på men någon som har erfarenhet av det? 🙈

Jag har också hört att man kan få utslag på LH stickor 🙂! Har tyvärr inget tips på hur man håller sig från att testa mer än att försöka ockupera tankarna med annat 🙈?

• Nanathalie

Hej,

När jag plussade under graviditeten som blev ett MA blev mina ägglossningstester starkare desto närmare bim jag kom. Dock var det inte ens nära positivt när jag plussade på äl+8, utan typ äl+11 och framåt. När jag var på bim var det starkare än jag någonsin haft vid ägglossning.
  • Monki19

Hej,

Jag fick litet utslag dagarna innan jag plussade och jag fortsatte testa för skojs skull när jag blev gravid i februari. Fick precis som nananathalie starkare än någonsin på ägglossningstesten ju längre graviditeten gick. Men det slutade i ett missfall i vecka 6. Testade igen med ägglossningstester senaste cykeln efter missfallet och då fick jag en liten höjning en enstaka dag innan BIM men sen dök den ner till 0 igen
Svar på tråden BIM Maj 2025