• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • jjkkll2
    Anonym (Längtan efter nr 3) skrev 2025-05-09 09:37:12 följande:

Ser absolut ett sträck 🤩🥰

Åh då kanske jag kan börja acceptera att de är positivt 😍. Hoppas så att den vill stanna 🤞🏻❤️
  • jjkkll2
    Maramba skrev 2025-05-09 09:04:48 följande:

Jag är i chock. Förra graviditeten plussade jag på Äl+8. 

Igår på Äl+9 var testet helt blankt och jag hade räknat bort mig för den här månaden. 

Så i morse på Äl+10 ser det ut så här. 

Grattis ❤️ Plussade också idag äl+10 🥰.
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Annpor skrev 2025-05-09 07:30:58 följande:

Äl +10 idag och negativt testa tidigt. Brösten ömmar som precis innan mens, räknar mig själv som ute och väntar in mensen återigen.

Vet inte hur länge till man orkar kämpa på nu, att inte bli gravid igen efter förlust tar så mycket på psyket. Det påminner bara om barnet vi förlorade som vilar på kyrkogården och allt blir så väldigt påtagligt igen. 

Tror att jag hoppar av här nu ett tag fram över. 

Varmt lycka till er andra. ????

Det måste inte vara kört än, jag fick också negativt med testa tidigt på äl+10, på äl+12 fick jag positivt❤️
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    jjkkll2 skrev 2025-05-09 07:57:17 följande:

Tjejer ser ni också ett svagt streck? Äl+10! Vet inte om jag ska våga tro på det? Är livrädd! Vill bara att detta ska gå vägen nu! 

Ser helt klart ett streck! Så länge det kom inom 5 minuter så är det giltigt❤️ Och rfsu brukar vara väldigt pålitliga, har aldrig fått spökstreck med dom❤️ Stort grattis!❤️
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Maramba skrev 2025-05-09 09:04:48 följande:

Jag är i chock. Förra graviditeten plussade jag på Äl+8. 

Igår på Äl+9 var testet helt blankt och jag hade räknat bort mig för den här månaden. 

Så i morse på Äl+10 ser det ut så här. 

Stort grattis!❤️ Ägget kan ju fästa olika sent så man ska inte tappa hoppet förens mensen kommer❤️
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Anonym (fröken grön) skrev 2025-05-09 09:50:37 följande:

Hej, mitt första inlägg här men har följt BIM trådarna slaviskt sedan början på året i väntan på att det skulle bli dags att börja försöka. Och nu är det äntligen dags!
    Jag har länge använt NC och tycker jag har lärt känna min cykel ganska väl, och tycker oftast att jag kan känna av när ägglossningen är påväg, både i form av flyttningar och oftast ömma bröst, men denna månaden känns lite annorlunda? enligt appen är min ÄL mest troligt 11/5 och i vanliga fall har jag isf nu redan lite flyttningar och ömma bröst, men istället har jag nästan som mensvärk 6/5, 7/5 och igen idag 9/5, kan detta vara ägglosningsmärtor som tyder på att ÄL ändå är påväg trotts bristen på andra symptom? Min temp har också gått upp och ner en del nu så är svårt att jämföra med tidigare månader? jag och min sambo har iaf myst till det nästan varje dag denna veckan och planerar på att fortsätta med det iaf ett par dagar till så känns ju som att vi bör vara safe men blir ju såklart ändå nojig att det känns lite annorlunda just denna månaden när vi ÄNTLIGEN börjat försöka. Vill nog egentligen bara skriva av mig lite och eventuellt höra era tankar? 

Jag tror att det bästa sättet att veta om man har ägglossning är genom att tempa och använda äglossningstest. Som jag har förstått det ska tempen hålla sig hög från ägglossning till BIM om man är gravid, går den ner är man inte gravid. Så har det iallafall varit för mig. Och molvärk får jag bara samma dag jag har ägglossning, kan ju vara annorlunda för andra. Men jag skulle nog inte lita på appen tyvärr, kroppen kan ju göra lite som den vill och både få tidigare/senare ägglossning eller hoppa över helt❤️ Men så länge ni har sex regelbundet så borde ni ju inte missa den❤️
  • jjkkll2
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-05-09 10:56:57 följande:
    Ser helt klart ett streck! Så länge det kom inom 5 minuter så är det giltigt❤️ Och rfsu brukar vara väldigt pålitliga, har aldrig fått spökstreck med dom❤️ Stort grattis!❤️
    Stort tack ❤️
  • Anonym (Ardna)

Grattis till er som fått era plus! 

Jag testar negativt än 10 dpo och håller inte direkt andan när jag testar denna cykeln 😅 Men ändå skönt att slutet på cykeln närmar sig och ett hopp att nästa försök kanske kan ge något 🤗 
    Fortsätter testa till 13 dpo och slutar med progesteronet.

10 dpo är fortfarande en vanlig dag för äggen att fästa så än är det inte avgjort 🥳 Såg att några till fått minus på 10 dpo idag 🥰

• Vallmo93

Stort grattis alla som fått plus idag! 😍 och instämmer med föregående, ägget kan fortfarande fästa på 10 dpo så ge inte upp ännu om det skulle vara minus 💚

• Anonym (Lily96)

Grattis till alla plus🥳

Svar på tråden BIM Maj 2025