• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • Sarasi
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-05-09 17:39:15 följande:
    Hoppas verkligen det blir ett plus för dig🙏 jag mig också med det känns helt hopplöst att det skulle vara en graviditet, men det är så konstigt att mensen inte kommer. Idag när jag var ute och gick efter maten kändes det nästan som jag skulle spy och då tändes ett litet litet hopp 😅 kanske ska ta ett test imorgon igen även om jag inte hade tänkt å ta fler...
    Håller tummarna för att det antingen är något kul eller för att snabbt kunna börja om med ett nytt försök <3
  • Anonym (Längtan efter nr 3)

Tack så mycket, kul och se någon där det har gått från blankt till fast. Så hoppas iaf på en blinkande snart. Ska testa varje morgon fram tills det blir blinkande och sedan fast. 

Anonym (.) skrev 2025-05-09 18:01:45 följande:

Jag kan, roligt att du eftersöker det då jag sparade mina denna omgången för första gången för jag var nyfiken själv 😂 

men info om mina: detta är en test omgång efter mitt missfall för en månad sen. Om det påverkar något har jag ingen aning om. har använt CB advance tre omgångar tidigare, börjat testa på samma CD varje månad och VARJE omgång fått: två dagar rund ring, två dagar blinkande och sedan fast. 

Denna gången efter missfall: två dagar rund ring, sex dagar blinkande och till slut fast smiley igår. testerna börjar uppifrån och går nedåt, alltså längst upp rund ring, längst ned fast smiley. testat en gång om dagen på morgonen. 

• Siripiri
    Annpor skrev 2025-05-09 07:30:58 följande:

Äl +10 idag och negativt testa tidigt. Brösten ömmar som precis innan mens, räknar mig själv som ute och väntar in mensen återigen.

Vet inte hur länge till man orkar kämpa på nu, att inte bli gravid igen efter förlust tar så mycket på psyket. Det påminner bara om barnet vi förlorade som vilar på kyrkogården och allt blir så väldigt påtagligt igen. 

Tror att jag hoppar av här nu ett tag fram över. 

Varmt lycka till er andra. ????

Styrkekramar♥️♥️♥️ 
  • Lisisfisis

5 dpo idag. Är det för tidigt att känna symtom? Vad är era erfarenheter ni som tidigare blivit gravida/är gravida?

Min temp sköt i höjden idag (ökade med 0,27 grader från igår) och mina bröst är väldigt ömma samt svullna vilket de inte har varit de senaste cyklerna under lutealfasen. Som alltid vill man ju analysera alla möjliga symtom men detta är faktiskt något jag inte upplevt tidigare cykler från att jag tog ut min spiral. Hade varit kul att höra om ni har några erfarenheter av tidiga symtom att dela med er av.

Stort grattis till er som plussat idag!! <3

• Anonym (Hoppaspånr1)
    Lisisfisis skrev 2025-05-09 21:46:30 följande:

5 dpo idag. Är det för tidigt att känna symtom? Vad är era erfarenheter ni som tidigare blivit gravida/är gravida?

Min temp sköt i höjden idag (ökade med 0,27 grader från igår) och mina bröst är väldigt ömma samt svullna vilket de inte har varit de senaste cyklerna under lutealfasen. Som alltid vill man ju analysera alla möjliga symtom men detta är faktiskt något jag inte upplevt tidigare cykler från att jag tog ut min spiral. Hade varit kul att höra om ni har några erfarenheter av tidiga symtom att dela med er av.

Det enda symptomet jag hade innan jag plussade var att jag var supertrött, en trötthet som inte gick att vila bort. Månaderna innan jag blev gravid hade jag alla möjliga symptom och trodde alltid att jag var gravid. Så fick en chock att jag plussade den månaden jag inte kände något alls😅
  • Anonym (Saltakatten)

Fick inte ömma bröst förrän några dagar efter BIM, däremot sköt min temp ÄL+7, och så fick jag lite svag värk kring livmodern, som svag träningsvärk typ. Båda mina sista graviditeter var exakt så, temphöjning vid ÄL+7. Fick positiva gravtest ÄL+9/10. Svaga men fullt synliga 😊

Håller tummarna för dig 🤞🏻
  • Lisisfisis
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-05-09 22:09:23 följande:
    Det enda symptomet jag hade innan jag plussade var att jag var supertrött, en trötthet som inte gick att vila bort. Månaderna innan jag blev gravid hade jag alla möjliga symptom och trodde alltid att jag var gravid. Så fick en chock att jag plussade den månaden jag inte kände något alls😅
    Ja det är ju säkert så att jag känner in allt för att jag så gärna vill bli gravid. Jag kan ju bara tala för mig själv men upplever att man blir lite knäpp i väntan på BIM och att kunna testa så blir lätt att man känner efter. 
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-05-09 22:14:56 följande:
    Fick inte ömma bröst förrän några dagar efter BIM, däremot sköt min temp ÄL+7, och så fick jag lite svag värk kring livmodern, som svag träningsvärk typ. Båda mina sista graviditeter var exakt så, temphöjning vid ÄL+7. Fick positiva gravtest ÄL+9/10. Svaga men fullt synliga 😊

Håller tummarna för dig 🤞🏻
    Hmm ja jag har även haft som små stick i livmodern idag och värk i ländryggen men det är ju inte många dagar efter äl så känner kanske bara efter lite väl mycket haha... Min kille reagerade dock också på att mina bröst var större/svullna! 

Tack snälla och detsamma! <3
  • Anonym (.)

Jag kände absolut ingenting i livmodern innan jag plussade. Verkligen noll. varje månad tidigare kände jag allt möjligt, stick, molnande värk osv men var alltid negativt test 

men efter ägget fäste och dagarna innan BIM så var det så SJUKT tydligt att något var annorlunda. satt i soffan och gäspade när klockan var 18 och ville sova, mina nipples var så löjligt känsliga / gjorde ont och blev typ 3 ggr så stora 😂 märkte även att en BH började bli lite för liten. var lite mer varm än vanligt, går alltid runt i tofflor hemma för jag fryser om fötterna men tog av mig tofflorna hela tiden för jag blev för varm. Dammsög en dag & svetten ba rann 

dagen innan BIM så kändes det som svaga känningar att mensen var på väg, men på BIM kände jag noll mens symptom. Dagen innan mens har jag alltid väldigt lätt till gråt, men kände mig helt normal. Bestämde mig för att testa dagen efter Bim 

men helt ärligt tror jag att man inte ska känna efter så mycket hela tiden ❤️ vet att det är JÄTTE svårt , men det blir till slut att det är de enda man går runt och tänker på. Nu i den här resan i att få ett barn har jag bestämt mig för att försöka pricka in ägglossning, sen bara leva livet där emellan för antingen blir man befruktad eller inte. Kan liksom inte göra så mkt åt det, hur mycket jag än går och känner efter. Symptom är också så sjukt inviduellt för alla, även om det är det svåraste som finns att inte tänka på det så glöm inte av att försöka tänka på annat också 😘❤️

hoppas verkligen du bakar en liten bebis!!
  • Anonym (Önskan97)

Aldrig varit gravid tyvärr men har du en bild på din graf? Du kanske har haft ägglossning tidigare? 😊
  • Anonym (Längtan efter nr 3)

tar bort mig från BIM listan 😢
    Ännu en dag med negativt ÄL test. Känner att kroppen jobbar som sist då det stålar och drar men den får inte ens till en blinkande smiley utan bara en tom ring så kommer tilllbaka när jag hittat min ägglossning och kan börja försöka på en liten.

trodde verkligen på en blinkande smiley igår efter hur jag känt och mått. slag under bältet idag? igen

Önskar alla som väntar på BIM lycka till 🌸

BIM LISTA MAJ

Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA (➕)

2/5 - Monki19, 1a barnet. (-)
    2/5 - Elisand, 1a barnet, 8:e försöket (-)
    2/5 - Lovve123 2a barnet, 1a försöket (-)
    3/5 - Lily96, 1a barnet (-)
    4/5 - Joss4n94, 1a barnet
    4/5 - Anonym4848, 2a barnet, 8e försöket efter MA
    4/5 - Anonym (Hoppaspåbebisnr3), 3:e barnet, 1:a cykel efter preventivmedel ➕
    5/5 - 7barnsmamman87, 4e barnet, (första gemensamma) 18:e försöket
    5/5 - Sarasi, 1a barnet
    5/5 - cccarolinne, 1a barnet, 4e försöket (➕)
    5/5 enlitentill, 4:e barnet, 1a försöket
    5/5 - MammaMG, 2a barnet, (2 mf) 6:e försöket ➕
    6/5 - konstmamma, 2a barnet, 6e försöket ➕
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket (-)
    8/5 - Annpor. 2a barnet, 5e försöket
    9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket
    9/5 - elliibellii, 1a barnet, 10e försöket
    9/5 - Nanathalie, Försök till sladdis (barn på 8 och 12 sedan tidigare), slutat räkna försök då vi försökt över 1 år, med 1 MA i v.11. Dock tredje försöket sedan MA:t i februari.
    10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
    10/5 - mitu93, 1a barnet, 16e försöket
    11/5 - Rhea, 1a barnet, 5e försöket
    12/5 - Ardna, 2a barnet, 2a försöket
    12/5 - Dunderar, 1a barnet 3dje försöket
    12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket efter MA
    12/5 - summerstriker, 3:e barnet 1 försöket
    12/5 - Hokuspokusan 3:e barnet, 8:e försöket
    12/5 - blommanc 3:e barnet, 5:e försöket (➕?)
    14/5 - Ella92, 1:a barnet, 3:e försöket efter MF
    15/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
    15/5 - Zozoi, 2a barnet, 18:e försöket
    16/5 - Lisisfisis, 1:a barnet, 4:e försöket
    16/5 - Lorem 1:a barnet, 5:e försöket sedan MA
    16/5 - Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket
    17/5 - Lillrömpa 3:e barnet, 2 försöket
    20/5 - Bellis9207 1a barnet, 2:e försöket
    22/5 - mothertotwo
    22/5 - Önskan97, 1:a barnet, 7:e försöket
    23/5 - Tredje 3:e barnet, (två MA, kemisk)
    23/5 - surrkusen1, 3 barnet, första försöket 
    24/5 - syren93, 2a barnet, 5:e försöket (3 missfall)
    25/5 - Juniverse, 1a barnet 6e försöket ( 1 utomkveds ) 26/5 - Siripiri, 1:a barnet, 6e försöket, (2 kem, 1mf v6 & ett X i dec)
    27/5 - Elisand, 1:a barnet, 9e försöket
    30/5 Lovve123 2a barnet, 2a försöket
    30/5 Hoppaspåtur. 6e barnet (11 graviditeter I bagaget, 3 MA varav 1 nu i januari, 1 utomkvedeshavandeskap, 2 "vanliga " missfall + 2 kemiska som jag inte vet om det räknas som grav)
    Vet ej - Hoppaspånr1. 1a barnet, första försöket efter MA
    31/5 - Monki19, 1a barnet. Försökt sedan juli 2024.
    31/5 - Lily96, 1:a barnet, 6:e försöket (tror jag)

Svar på tråden BIM Maj 2025