• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • jjkkll2
    Anonym (Längtan efter nr 3) skrev 2025-05-09 15:05:07 följande:

jo absolut 😊

Cb digital som är med på bilden är när jag fick glad gubbe (2 dagar). 
  • Lisisfisis
    Anonym (.) skrev 2025-05-09 22:44:43 följande:
    Jag kände absolut ingenting i livmodern innan jag plussade. Verkligen noll. varje månad tidigare kände jag allt möjligt, stick, molnande värk osv men var alltid negativt test 

men efter ägget fäste och dagarna innan BIM så var det så SJUKT tydligt att något var annorlunda. satt i soffan och gäspade när klockan var 18 och ville sova, mina nipples var så löjligt känsliga / gjorde ont och blev typ 3 ggr så stora 😂 märkte även att en BH började bli lite för liten. var lite mer varm än vanligt, går alltid runt i tofflor hemma för jag fryser om fötterna men tog av mig tofflorna hela tiden för jag blev för varm. Dammsög en dag & svetten ba rann 

dagen innan BIM så kändes det som svaga känningar att mensen var på väg, men på BIM kände jag noll mens symptom. Dagen innan mens har jag alltid väldigt lätt till gråt, men kände mig helt normal. Bestämde mig för att testa dagen efter Bim 

men helt ärligt tror jag att man inte ska känna efter så mycket hela tiden ❤️ vet att det är JÄTTE svårt , men det blir till slut att det är de enda man går runt och tänker på. Nu i den här resan i att få ett barn har jag bestämt mig för att försöka pricka in ägglossning, sen bara leva livet där emellan för antingen blir man befruktad eller inte. Kan liksom inte göra så mkt åt det, hur mycket jag än går och känner efter. Symptom är också så sjukt inviduellt för alla, även om det är det svåraste som finns att inte tänka på det så glöm inte av att försöka tänka på annat också 😘❤️

hoppas verkligen du bakar en liten bebis!!
    Tack för kloka ord. Ja som du skriver så ska jag försöka att inte analysera för mycket, lättare sagt än gjort haha. BIM är om en vecka så ska försöka hålla ut och inte testa innan och vänta på att se om mensen uteblir {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Enlitentill)

Fortfarande ingen mens men negativt test.  Vad konstigt detta är. Brukar aldrig vara sen med mensen nu är den 5 dagar sen. Men vet att jag inte är gravid för då hade jag plussat nu. Någon som vet varför det blir så här? 

• Lisisfisis
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-05-10 06:50:35 följande:
    Aldrig varit gravid tyvärr men har du en bild på din graf? Du kanske har haft ägglossning tidigare? 😊
    Ja så skulle det ju kunna ha varit, hade positivt LH test cd 16 med äggviteflytningar och ägglossningssmärta. Då jag var sjuk i början av cykeln ter sig grafen väldigt olikt tidigare cykler så svårt att tyda den men stegringen upplevde jag som väldigt seg innan gårdagen. Har tidigare cykler varit under coverline fram till äl för att sedan hålla mig över coverline fram till mens. (De som vill får gärna tycka till om grafen Glad)

• jjkkll2
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-05-10 09:40:40 följande:

Fortfarande ingen mens men negativt test.  Vad konstigt detta är. Brukar aldrig vara sen med mensen nu är den 5 dagar sen. Men vet att jag inte är gravid för då hade jag plussat nu. Någon som vet varför det blir så här? 

Lutealfasen (alltså mellan ägglossning och mens) är ofta lika lång varje cykel (kan variera med någon dag). Så oftast är sen mens egentligen ett resultat av att ägglossningen varit senare än man tror. Jag kan tex ha ägglossning allt mellan dag 15-22 i cykeln men har alltid en lutealfas på 12-13 dagar. 
  • Annpor

? Och där var man uträknad även denna månad. Har senaste halvåret haft extremt ömma bröst och illamående innan mens. Vet någon om man kan få hjälp med det? Förstår att det har med dalande hormoner att göra. Ska ringa Spec mvc på måndag för att få hjälp och en plan kring hur vi ska gå vidare. 

Antar att vi ses i juni tråden ????

• Sarasi
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-05-10 09:40:40 följande:

Hur var det, hade du några pms-symtom eller är du helt symtomfri? I så fall kan ju ägglossningen varit sen. Jag har fortfarande en lite förhoppning om graviditet men inte testat idag. Läste att man kan ha så låga nivåer av hcg som 18 även efter BIM och eftersom jag bara testat med vanliga stickor hittills så känner de ju inte av förrän vid 25. Men om testa tidigt testet också är negativt imorgon så är det nog helt kört. Och då undrar jag verkligen vad min kropp håller på med eftersom jag har en hel del symtom och har haft länge nu.
  • Anonym (Önskan97)
    Lisisfisis skrev 2025-05-10 09:48:29 följande:
    Ja så skulle det ju kunna ha varit, hade positivt LH test cd 16 med äggviteflytningar och ägglossningssmärta. Då jag var sjuk i början av cykeln ter sig grafen väldigt olikt tidigare cykler så svårt att tyda den men stegringen upplevde jag som väldigt seg innan gårdagen. Har tidigare cykler varit under coverline fram till äl för att sedan hålla mig över coverline fram till mens. (De som vill får gärna tycka till om grafen Glad)

Brukar också få såna månader där jag har seg stegring, svårt att veta då när det skett 😅 skulle egentligen hålla med NC, ser mest sannolikt ut att det var CD 19 men kan vara innan. Skulle kanske tagit bort CD10 för att sänka baslinjen lite. Hoppas dina symtom är början på något! 

Själv väntar jag in bekräftat ÄL vilket jag hoppas sker imorgon, haft symtom på ÄL i flera dagar. Sjukt segt att vänta på det och sen vänta på BIM haha
  • Anonym (Enlitentill)
    Sarasi skrev 2025-05-10 12:49:07 följande:
    Hur var det, hade du några pms-symtom eller är du helt symtomfri? I så fall kan ju ägglossningen varit sen. Jag har fortfarande en lite förhoppning om graviditet men inte testat idag. Läste att man kan ha så låga nivåer av hcg som 18 även efter BIM och eftersom jag bara testat med vanliga stickor hittills så känner de ju inte av förrän vid 25. Men om testa tidigt testet också är negativt imorgon så är det nog helt kört. Och då undrar jag verkligen vad min kropp håller på med eftersom jag har en hel del symtom och har haft länge nu.
    Jag har massor av symtom, ömma bröst, mensvärk, mår illa, huvudvärk, uppblåst, sugen på onyttig mat och har haft det dessa symtom i minst en vecka nu 😅 men nu måste mensen komma idag för orkar inte med detta mer 💩
  • Lisisfisis
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-05-10 13:06:43 följande:
    Brukar också få såna månader där jag har seg stegring, svårt att veta då när det skett 😅 skulle egentligen hålla med NC, ser mest sannolikt ut att det var CD 19 men kan vara innan. Skulle kanske tagit bort CD10 för att sänka baslinjen lite. Hoppas dina symtom är början på något! 

Själv väntar jag in bekräftat ÄL vilket jag hoppas sker imorgon, haft symtom på ÄL i flera dagar. Sjukt segt att vänta på det och sen vänta på BIM haha
    Får helt enkelt ha tålamod och vänta för att se. Ja både att få ägglossning bekräftad och att sedan vänta på BIM är ju riktigt segt haha. Lycka till med din äl och att den sker imorgon som du vill <3
Svar på tråden BIM Maj 2025