BIM Maj 2025
Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj.
Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏
Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj.
Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏
Någon som har erfarenhet av blinkande smiley längre än 4 dagar på CB ägglossningstest?
Jag är på dag 5 av blinkande och väntar ivrigt på att den ska slå om till fast gubbe. Har ingen känning på ÄL mer än lite hugg på hö sida, men det har jag typ haft i en vecka. Brukar ha sega flytningar vid det här lagret men icke. Orolig att ÄL ska utebli samtidigt som det känns rimligt med tanke på att jag varit mentalt stressad och orolig på senaste.
Dela gärna era erfarenheter! Hur länge brukar ni ha blinkande gubbe? Någon som varit med om att den inte slår om eller gör det sent?
Hoppas på att den bara är lite trögstartad och snart dyker upp! 😊
Hej! Ägglossning blir lite senare än beräknat så jag ramlar över på maj.
Jag och min man som båda är 34 försöker med syskon till vårat barn. Vi är nu uppe i 2 års försök. Första året var jag gravid två gånger men båda slutade i uteblivna missfall som upptäcktes vid KUB. Nu har vi försökt ytterligare ett år utan resultat. Det är en tärande process det här som jag aldrig hade kunnat föreställa mig innan. Men vi håller hoppet uppe. Och det är skönt att skriva här även om jag har bra stöd och många att prata med runt mig.
Någon som har erfarenhet av blinkande smiley längre än 4 dagar på CB ägglossningstest?
Jag är på dag 5 av blinkande och väntar ivrigt på att den ska slå om till fast gubbe. Har ingen känning på ÄL mer än lite hugg på hö sida, men det har jag typ haft i en vecka. Brukar ha sega flytningar vid det här lagret men icke. Orolig att ÄL ska utebli samtidigt som det känns rimligt med tanke på att jag varit mentalt stressad och orolig på senaste.
Dela gärna era erfarenheter! Hur länge brukar ni ha blinkande gubbe? Någon som varit med om att den inte slår om eller gör det sent?
Hoppas på att den bara är lite trögstartad och snart dyker upp! 😊
Förstår känslan!! Jag blir alltid glad över blinkande gubbe men sen går man där och bara ?jaha?nu är det väl ändå dags för fast gubbe?.
Jag har testat med CB de senaste 3 cyklerna, då har jag haft 8, 6 resp. 7 dagar med blinkande gubbe innan den blivit fast. Vad jag har läst så kan CB vara väldigt känsliga, men det har alla gånger stämt överens med fast gubbe och tempökning därefter, så jag tror absolut att de är pålitliga.
Ha tålamod och tänk att det likväl kan bli fast gubbe imorgon! 😊
Förstår känslan!! Jag blir alltid glad över blinkande gubbe men sen går man där och bara ?jaha?nu är det väl ändå dags för fast gubbe?.
Jag har testat med CB de senaste 3 cyklerna, då har jag haft 8, 6 resp. 7 dagar med blinkande gubbe innan den blivit fast. Vad jag har läst så kan CB vara väldigt känsliga, men det har alla gånger stämt överens med fast gubbe och tempökning därefter, så jag tror absolut att de är pålitliga.
Ha tålamod och tänk att det likväl kan bli fast gubbe imorgon! 😊
Tack för svar, det låter betryggande 🙏🏻
Visst! Det är exakt samma här, blir glad och nästan fnissig när den blinkande gubben dyker upp. Sen när man sett den i några dagar vill man bara ha en fast rackare😄
Jag tror jag aldrig haft mer än 3-4 dagar blinkande innan omslag, så det här är nytt för mig. Men bra då tolkar jag att det är normalt (vad normalt nu än är)😅
Hej på er alla,
Jag har aldrig skrivit i en tråd här på familjeliv tidigare men har följt alla trådar sedan november 2024. Tänker att det är dags att jag delar med mig också.
Lite kort om mig. Jag och min fästman försöker för vårt första barn och maj blir 4:e försöket. Jag tog ut min hormonspiral i januari 2025 och ägglossning kom igång ca 1,5 månad efter det. Jag har endometrios så jag skulle inte säga att jag direkt njuter av bäbisverkstaden, vill mest bli gravid så fort som möjligt och slippa känna av alla symtom som endometriosen ger mig. Jag både tempar och kör ägglossningstest så har fått relativt bra koll på min cykel, den är 28 dagar och verkar som att jag alltid har äl på cd 17. Hoppas på många plus här i maj-tråden <3
Cd12 idag och inte en aning om min ägglossning kommer komma cd 14 eller 30 🙈
Hoppas så det ska komma innan cd 20, eller åtminstone tidigare än cd 25
Min cykel var ganska regelbunden innan vårt barn med äl oftast cd 14-21.
Det är lite tortyr att inte veta om man har två dagar kvar eller veckor 😅 Längtar till efter äl när man gjort det man kan och bara kan vänta.
Hej!
Jag hoppar in i denna tråden också. Idag kom mensen och det är såklart tråkigt men samtidigt är jag glad för att jag denna månad hade en helt ?normal? cykel på 29 dagar. Har haft problem med långa cykler det senaste så bara det i sig är en vinst. Känns som kroppen är i mycket mer balans nu rent hormonellt.
Vi har försökt länge nu med syskon och nu håller vi tummarna att vi får ett plus i maj 🌸❤️