• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Hoppaspånr3) skrev 2025-04-22 15:35:13 följande:

Har haft lite paus ifrån gruppen men läste ikapp, många som har anslutit o håller tummarna för oss alla ❤️

En fråga, någon som har köpt progeteronkräm eller likande för att boosta? Om ni har vart har ni köpt den? 
    Tänkte om de inte tar sig denna månad ska jag försöka med det oxå

Jag fick progesteron utskrivet utan krusiduller. Kan vara värt att kolla så blir dosen jämnare mellan dagarna. 
  • Anonym (Ardna)

Jag är så less på att mina cykler inte vill gå tillbaka som de var innan graviditeten. Idag är jag på dag 18, testade på förmiddagen och det var 0.4 och tänkte att nu kanske det börjar öka, men nu i eftermiddag var det 0.18 igen 😫
    Månaderna innan har jag fått positivt dag 25-28, men hade ändå hoppats på mer normal tid denna månaden.

Pratade med en klinik om letrozol men de hade pausat sina privata besök och tar bara genom regionens rutiner, vilket skulle vara en hel utredning och väntetid på 3-6 månader innan återkoppling. Den kliniken jag varit på innan ligger 1.5 h bort och säger i telefonsvararen att de inte har tider förrän i augusti. 

Det känns inte ens lönt att hoppas att bli gravid när ägglossningen kommer sent varje cykel. Läste att skalen blir svåra att ta sig igenom för spermierna. Dessutom hinner vi typ bara 8 försök per år om det ska fortsätta såhär. Jag har aldrig blivit gravid fortare än ett år innan med mens varje månad, så känns inte alls hoppfullt när chanserna ska vara glesare än innan. 

Vill verkligen inte fastna i försökaträsket i flera år. Bara jag vet hur cykeln ser ut kan vi sätta en tidsplan när vi istället gör ivf och om inte det går släppa det och leva lyckliga som enbarnsföräldrar (vår underbara unge är mer än tillräckligt för oss, men det finns ändå en önskan att ge honom ett syskon🥹).

Förlåt för gnällinlägg, men är bara så less att vara så vilsen i cyklerna.

• Sarasi

Dags för nytt försök på första barnet. Ägglossning har varit så hoppas att det tar sig denna gång. För en gång skull lyckats pricka in ägglossningen utan sjukdomar, skiftarbete eller annat som påverkat. 

1/5 - Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA 
    1/5 - Längtan efter nr 3, 1a försöket
    2/5 - Monki19, 1a barnet
    2/5 - Elisand, 1a barnet, 8:e försöket
    3/5 - Lily96, 1a barnet
    4/5 - Joss4n94, 1a barnet
    5/5 - 7barnsmamman87, 4e barnet, (första gemensamma) 18:e försöket
    5/5 Sarasi, 1a barnet
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket 
    8/5 - MammaMG, 2a barnet, 6:e försöket
    8/5 - Annpor. 2a barnet, 5e försöket 
    8/5 - Rhea, 1a barnet, 5e försöket 
    9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket 
    10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
    11/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
    12/5 - Ardna, 2a barnet, 2a försöket
    12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket efter MA
    13/5 - Saltakatten, 3:e barnet, 1:a försöket efter avbruten graviditet pga kromosomavvikelse 
    13/<chrome_annotation role="link" style="border-bottom-width: 1px; border-bottom-style: dotted; pointer-events: none; border-bottom-color: rgb(0, 0, 0);">5 Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket
    14/5 - Lisisfisis, 1:a barnet, 4:e försöket
    14/5 - Ella92, 1:a barnet, 3:e försöket efter MF
    15/5 - Zozoi, 2a barnet, 18:e försöket
    22/5 - mothertotwo
    26/5 Lovve123 2a barnet, 1a försöket
  • Siripiri
    Anonym (Ardna) skrev 2025-04-22 16:54:23 följande:

Jag är så less på att mina cykler inte vill gå tillbaka som de var innan graviditeten. Idag är jag på dag 18, testade på förmiddagen och det var 0.4 och tänkte att nu kanske det börjar öka, men nu i eftermiddag var det 0.18 igen 😫
    Månaderna innan har jag fått positivt dag 25-28, men hade ändå hoppats på mer normal tid denna månaden.

Pratade med en klinik om letrozol men de hade pausat sina privata besök och tar bara genom regionens rutiner, vilket skulle vara en hel utredning och väntetid på 3-6 månader innan återkoppling. Den kliniken jag varit på innan ligger 1.5 h bort och säger i telefonsvararen att de inte har tider förrän i augusti. 

Det känns inte ens lönt att hoppas att bli gravid när ägglossningen kommer sent varje cykel. Läste att skalen blir svåra att ta sig igenom för spermierna. Dessutom hinner vi typ bara 8 försök per år om det ska fortsätta såhär. Jag har aldrig blivit gravid fortare än ett år innan med mens varje månad, så känns inte alls hoppfullt när chanserna ska vara glesare än innan. 

Vill verkligen inte fastna i försökaträsket i flera år. Bara jag vet hur cykeln ser ut kan vi sätta en tidsplan när vi istället gör ivf och om inte det går släppa det och leva lyckliga som enbarnsföräldrar (vår underbara unge är mer än tillräckligt för oss, men det finns ändå en önskan att ge honom ett syskon🥹).

Gud va segt för dig :(( Du har all rätt att gnälla av dig💕
  • Anonym (Hoppaspånr3)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-04-22 16:39:42 följande:
    Jag fick progesteron utskrivet utan krusiduller. Kan vara värt att kolla så blir dosen jämnare mellan dagarna. 
    Aha okej, får höra lite på gynmottagningen om det går att få utskrivet. Tack för svar 🌸
  • Anonym (Lily96)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-04-22 16:54:23 följande:

Förstår frustrationen! Klart man vill maxa alla chanser OCH få så många chanser som möjligt. Kroppen är verkligen unik och fascinerande. Finns det inte någon annan mottagning du kan vända dig till för hjälp? Om det inte finns lokalt kanske det kan vara värt att besöka en på annan ort? 😊
  • Rhea

Tack alla för pepp! <3

Idag blev det äntligen blinkande gubbe, ca 4 dagar sen. Min blinkande brukar bara hålla i sig i en dag, så brukar lägga fokus på den dagen.

Nu jävlar!!! Hoppas verkligen att det blir ngt nu, min kompis berättade häromdagen att hon är gravid, så det vore så fint om vi kunde dela detta. Hon är också runt 35 och det är 1a barnet. Hoooopppas!!

• Anonym (Lillrömpa)
    Hej, min mens cykel varierar ganska mycket så vi kör med ältester, sätter bim på 15:e maj & ändrar vid positivt ägglossningstest. För jag har 14 dagar mellan äl & mens! Vi har 2 små knoddar sen innan & jobbar på en 3:e! Vi prickade ägglossning förra månaden trots att den var framskjuten en hel vecka mot den brukar,Obestämd min ägglossning kan falla allt mellan dag 14-26 & förra månaden så fick han för sig att skjuta på sig enda till dag 31. Så nu försöker vi igen! Lycka till alla!
    2/5 - Monki19, 1a barnet
    3/5 - Lily96, 1a barnet
    5/5 Sarasi, 1a barnet
    9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket 
    10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
    11/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
    12/5 - Ardna, 2a barnet, 2a försöket
    12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket efter MA
    13/5 - Saltakatten, 3:e barnet, 1:a försöket
    13/5 Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket
    14/5 - Lisisfisis, 1:a barnet, 4:e försöket
    14/5 - Ella92, 1:a barnet, 3:e försöket efter MF
    15/5 - Zozoi, 2a barnet, 18:e försöket
    15/5 - Lillrömpa 3:e barnet, 2 försöket
    22/5 - mothertotwo
    26/5 Lovve123 2a barnet, 1a försöket
  • Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-04-22 21:00:39 följande:
    Gud va segt för dig :(( Du har all rätt att gnälla av dig💕
    Tack, det är så lätt att falla tillbaka i hopplösheten som vi kände när vi försökte med sonen ❤️
    Anonym (Lily96) skrev 2025-04-22 23:15:29 följande:
    Förstår frustrationen! Klart man vill maxa alla chanser OCH få så många chanser som möjligt. Kroppen är verkligen unik och fascinerande. Finns det inte någon annan mottagning du kan vända dig till för hjälp? Om det inte finns lokalt kanske det kan vara värt att besöka en på annan ort? 😊
    Letar klinker just nu. Väntar på svar från den jag varit på tidigare och en annan som ligger lite närmare. Vi har inget lokalt och att resa mer än 1.5h känns lite drygt om man ska tillbaka för ultraljud och kolla äggblåsor osv. ☺️

• Anonym (Lorem)
    Brukar inte vara aktiv på familjeliv, men familjeliv var ett stort stöd för mig när jag misstänkte MA  (och jag hade rätt), och jag känner att jag behöver vara del av communityt igen nu när jag går in i mitt 5:e försök sedan MA tidigt i december. Denna månad testar jag rosenrot i kombination med bisolvon.  BIM för mig är 16:e. Lycka till allihopa :) 

2/5 - Monki19, 1a barnet
    3/5 - Lily96, 1a barnet
    5/5 Sarasi, 1a barnet