• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • Elisand
    Lovve123 skrev 2025-04-20 21:28:31 följande:
    Jag tror att jag har 14 dagar men har inte tagit ägglossningstest den här månaden så jag vet inte säkert
    Det känns spännande och kravlöst. Förra gången vi skulle bli gravida tog det 1 år och det var väldigt mycket press och uppgivenhet sista månaderna.. Mannen skulle egentligen iväg på jobbresa under ägglossningen men den blev inställd så därför vi kunde testa den här gången. Blir det inte den här månaden så börjar jag med ägglossningstester under nästa cykel
    Åh men vad fint att vara i en sån känsla av spänning och kravlöshet! Håller tummarna att det går fortare för er den här gången ❤️ Blir spännande att följas åt!
    7barnsmamman87 skrev 2025-04-20 23:22:12 följande:

Tack ♥️ Det är ändå skönt här inne att man kan läsa om andra som också kämpar. Vi har inte många irl som vet.. Och det är jobbigt. 

Troligtvis Äl om någon dag, men vi har inte fått till det. Just idag har vi dessutom varit lite osams. Så lite tufft är det. 

Usch, förstår att det är tufft! Man kan verkligen känna sig som ensammast i världen i den här karusellen har jag märkt. ❤️ 
  • Rhea

Hej alla, hejar på er så mycket. Håller tummarna för alla som har passerat ÄL nu.

Jag borde egentligen ha joinat er idag, men inga glada gubbar så långt ögat kan nå. Har iof varit extremt stressad den senaste veckan, så den kanske dröjer pga det.

Beställde ett nytt paket med test, för de håller på att ta slut - och jag som trodde att de skulle räcka för denna cykel också... surt. 

Ska försöka vila lite idag så får vi se om ÄL kickas igång av det. Är lite orolig att den har passerat tidigt, innan jag hade börjat testa... men det skulle isf vara första gången... Jag har haft upp till 49 dagars cykel, senaste i jan så, det är väl bara en pco-grej antar jag. 

Kram!

• Siripiri
    Rhea skrev 2025-04-21 11:00:48 följande:

Hej alla, hejar på er så mycket. Håller tummarna för alla som har passerat ÄL nu.

Jag borde egentligen ha joinat er idag, men inga glada gubbar så långt ögat kan nå. Har iof varit extremt stressad den senaste veckan, så den kanske dröjer pga det.

Beställde ett nytt paket med test, för de håller på att ta slut - och jag som trodde att de skulle räcka för denna cykel också... surt. 

Ska försöka vila lite idag så får vi se om ÄL kickas igång av det. Är lite orolig att den har passerat tidigt, innan jag hade börjat testa... men det skulle isf vara första gången... Jag har haft upp till 49 dagars cykel, senaste i jan så, det är väl bara en pco-grej antar jag. 

Kram!

Va tråkigt att ÄLen inte dyker upp..  :( hoppas lite extra vila hjälper! ♥️
  • Anonym (Ardna)

Kram!

Åh så drygt, väntar också på att testen ska börja öka men inget än, min förra cykel var på 42 dagar med äl på dag 28 😩 
    Nu är jag på dag 16 och testen är svaga, dumt nog hade jag hoppats på äl runt dag 14 denna gången. 

När jag blev gravid med sonen var äl dag 14 och första gången som blev ma dag 18. Så känns hopplöst när äl drar iväg + att man inte ens hinner med tio chanser på ett år när cyklerna drar iväg i längd. 

• Anonym (Lily96)

Kram!

Åh vad segt! Hoppas din ÄL bara är sen och spelar dig ett litet spratt. Om inte, kanske det betyder dubbel tur nästa cykel. Håller tummarna! 🍀
  • mothertotwo
    Äntligen kan jag skriva in mig igen och börja hoppas. Mensen kom idag efter flera månader försvunnen och med hjälp av provera så startade min kropp om. Nu väntas hormon tester om tre dagar. Men känner mig nu på hugget igen. Har aldrig varit så glad över att få min mens haha. 

1/5 - Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA 
    1/5 - Längtan efter nr 3, 1a försöket
    2/5 - Monki19, 1a barnet
    2/5 - Elisand, 1a barnet, 8:e försöket
    3/5 - Lily96, 1a barnet
    4/5 - Joss4n94, 1a barnet
    5/5 - 7barnsmamman87, 4e barnet, (första gemensamma) 18:e försöket
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket 
    8/5 - MammaMG, 2a barnet, 6:e försöket
    8/5 - Annpor. 2a barnet, 5e försöket 
    8/5 - Rhea, 1a barnet, 5e försöket 
    9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket 
    10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
    11/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
    12/5 - Ardna, 2a barnet, 2a försöket
    12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket efter MA
    13/5 Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket
    14/5 - Lisisfisis, 1:a barnet, 4:e försöket
    14/5 - Ella92, 1:a barnet, 3:e försöket efter MF
    15/5 - Zozoi, 2a barnet, 18:e försöket
    22/5 - mothertotwo
    26/5 Lovve123 2a barnet, 1a försöket
  • Anonym (Saltakatten)

Hoppas alla haft en fin påsk, jag har haft mens hela påsken 😆 Men skönt att den kom iaf, har ju ätit en kur Provera för att få ordning på hormonerna som troligen ballade ur lite efter avbrytandet i februari. Men nu verkar kroppen funka som den ska 🙏🏻 Så taggad på att få börja försöka. BIM ungefär 13/5.

1/5 - Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA 
    1/5 - Längtan efter nr 3, 1a försöket
    2/5 - Monki19, 1a barnet
    2/5 - Elisand, 1a barnet, 8:e försöket
    3/5 - Lily96, 1a barnet
    4/5 - Joss4n94, 1a barnet
    5/5 - 7barnsmamman87, 4e barnet, (första gemensamma) 18:e försöket
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket 
    8/5 - MammaMG, 2a barnet, 6:e försöket
    8/5 - Annpor. 2a barnet, 5e försöket 
    8/5 - Rhea, 1a barnet, 5e försöket 
    9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket 
    10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
    11/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
    12/5 - Ardna, 2a barnet, 2a försöket
    12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket efter MA
    13/5 - Saltakatten, 3:e barnet, 1:a försöket efter avbruten graviditet pga kromosomavvikelse 
    13/5 Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket
    14/5 - Lisisfisis, 1:a barnet, 4:e försöket
    14/5 - Ella92, 1:a barnet, 3:e försöket efter MF
    15/5 - Zozoi, 2a barnet, 18:e försöket
    22/5 - mothertotwo
    26/5 Lovve123 2a barnet, 1a försöket
  • MammaMG

Cykeldag 13 och inget positivt ÄL-test ännu. Har tidigare haft ägglossning allt mellan dag 10 och dag 21, så känns omöjligt att veta när den kommer, hoppas snart iaf🙏🏼 har inte haft så höga förhoppningar senaste tiden, känns nästan omöjligt att bli gravid. Många bekanta har också lagt ut på Instagram senaste veckorna att de är gravida, så känns extra jobbigt därför...

längtar såå efter en bebis❤️

Hoppas på många plus här i tråden i maj, vi förtjänar det verkligen❤️❤️

• Anonym (Lily96)

Känner verkligen med alla som kämpar, med olika bakgrund och förutsättningar! Snart är det vår allas tur❤️

Var på kvalificerat ultraljud idag för kontrolla min pingisboll till cysta vid vä äggstock. Fick svar att den var ofarlig även om de inte vet vad det är ännu. Troligen dermoid eller start på endometrios. Ingen åtgärd behövs fn. Är SÅ tacksam. Har varit så orolig. Sist jag var där uttrycktes det så klumpigt och ordet cancer etsades fast i huvudet bland andra förslag på vad det skulle kunde vara. 

Nu kunde de se ÄL skett på samma sida som pingisbollen så den verkar, tack och lov, inte påverka fertiliteten. Hon kunde också konstatera PCO med 20 ägg på vardera äggstock. Ingen åtgärd eller medicinering. Frågade efter Letrozol eller liknande men de vill inte skriva ut först en uppföljning genomförts om 3 mån eftersom hon kunde se att ÄL redan skett naturligt. 

Är det någon som har erfarenhet av att de inte vill skriva ut? Eller någon som har tips på annat läkemedel som kan vara relevant. Jag har ÅB om 1 respektive 3 månader och vill ha bra argument om vi inte lyckats bli gravida tills dess🍀

• Anonym (Hoppaspånr3)

Har haft lite paus ifrån gruppen men läste ikapp, många som har anslutit o håller tummarna för oss alla ❤️

En fråga, någon som har köpt progeteronkräm eller likande för att boosta? Om ni har vart har ni köpt den? 
    Tänkte om de inte tar sig denna månad ska jag försöka med det oxå

Svar på tråden BIM Maj 2025