• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • Nanathalie
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-04-24 11:54:35 följande:
    När man förlorat en graviditet så känner iaf jag också att jag vill ha en bebis extra mkt för jag blev ju som fråntagen det lilla liv som var på gång. Jag var tvungen avbryta i v 17 pga kromosomavvikelse 💔 

Hoppas verkligen att det lyckas för oss alla NU 🙏🏻😅 Jag försöker tänka att vi lyckats tidigare så det borde lyckas igen. 
    När man förlorat en graviditet så känner iaf jag också att jag vill ha en bebis extra mkt för jag blev ju som fråntagen det lilla liv som var på gång. Jag var tvungen avbryta i v 17 pga kromosomavvikelse 💔 

Hoppas verkligen att det lyckas för oss alla NU 🙏🏻😅 Jag försöker tänka att vi lyckats tidigare så det borde lyckas igen. 

Så sant som du skriver. Ett liv, en liten människa, som man aldrig fick chansen att lära känna. Jag tror jag hade mått bättre om jag fått ersätta sorgen med glädjen av en ny graviditet. Beklagar att ni fick avbryta, framförallt i så sena veckor, men jag förstår er där. Vi drömmer ju om en sladdis (hans yngsta är 6 min yngsta är 8 och vi har inga gemensamma) men vill samtidigt göra NIPT för att veta att den lille mår bra.. Vi är dessutom 35.

Hoppas hoppas hoppas ❤️ 
  • Elisand

Testar du på något sätt eller kör på känsla? 😊

tack! Hoppas också Såå för oss alla❤️

Anonym (Saltakatten) skrev 2025-04-24 11:47:38 följande:
    Väntar på ÄL, bara på dag 8 😆 

Ser att du har mer spännande väntan, hoppas det tagit sig 🙏🏻😄
  • Joss4n94

Hej!

Brukar ha äl cd 17, så vi har tajmat in det väldigt bra kring det. Idag cd 20, inne på dag 11 med blinkande smiley, ingen positiv äl-sticka, inte någon temphöjning heller och symtom på ÄL har försvunnit fullständigt. Så nu känner jag mig förvirrad och uppgiven och ganska less. ÄL kanske kommer, vem vet, men känns bara tufft idag.

Håller tummarna för alla oss här inne ❤️

• Rhea

Jag är så besviken...

Igår var det blinkande gubbe, tyvärr hann vi aldrig få till något förrän imorse. Också på grund av att vi bråkade om just hetsen kring gubben.

Testen var slut så jag testade precis... rund ring. Det var en rekordsnabb äl för mig. Det brukar vara över från blinkande till fast till runda ringen på 2 dagar, men nu var det bara typ ett 1,5 dygn... precis som förra månaden hade vi bara ett försök. Jag hatar den här hetsen... och det kändes inte ens spot on med det enda försöket heller. Nu ska jag tröstshoppa!!

• Anonym4848

Hoppar in här också..

Försöker sen 1,5 år tillbaka få ett syskon till vår 3-åring. Vi har velat fram och tillbaka om vi verkligen vill ha en till, ena dagen känns det idiotiskt och andra dagen som att det vore det viktigaste nånsin. Varje månad när mensen kommer är det 50/50 besvikelse och lättnad. Så blandade känslor.. vi är inga ungdomar så känns rätt hopplöst nu efter att ha försökt så länge, men varje månad tänds hoppet att NU kanske guldägget kommer?

Hade ett MA i somras, så känns ju inte omöjligt men nu har det ju gått ett tag sen dess. Otroligt regelbunden cykel med tydliga ÄL-tester varje månad så inget sånt som tyder på att det inte skulle kunna gå?

Hade ett MA innan vårt barn också, så 3 gånger har vi plussat totalt tidigare.

ÄL+4 idag.

1/5 - Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA 
    1/5 - Längtan efter nr 3, 1a försöket
    2/5 - Monki19, 1a barnet
    2/5 - Elisand, 1a barnet, 8:e försöket
    3/5 - Lily96, 1a barnet
    4/5 - Joss4n94, 1a barnet
    4/5 - Anonym4848, 2a barnet, 8e försöket efter MA
    5/5 - 7barnsmamman87, 4e barnet, (första gemensamma) 18:e försöket
    5/5 Sarasi, 1a barnet
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket 
    8/5 - MammaMG, 2a barnet, 6:e försöket
    8/5 - Annpor. 2a barnet, 5e försöket 
    9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket 
    10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
    11/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
    11/5 - Rhea, 1a barnet, 5e försöket 
    12/5 - Ardna, 2a barnet, 2a försöket
    12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket efter MA
    13/5 - Saltakatten, 3:e barnet, 1:a försöket
    13/5 Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket
    14/5 - Lisisfisis, 1:a barnet, 4:e försöket
    14/5 - Ella92, 1:a barnet, 3:e försöket efter MF
    15/5 - Zozoi, 2a barnet, 18:e försöket
    15/5 - Lillrömpa 3:e barnet, 2 försöket
    16/5 - Lorem 1:a barnet, 5:e försöket sedan MA
    22/5 - mothertotwo
    24/5 - syren93, 2a barnet, 5:e försöket (3 missfall)
    26/5 Lovve123 2a barnet, 1a försöket
  • Anonym (Ardna)

Dag 19 idag, blir inte ägglossning innan dag 20 denna månaden heller, så drygt. 

Men imorgon har jag läkartid på vårdcentralen och eventuellt får remiss till gyn och förmodligen kolla sköldkörteln. Har även lyckats få en tid till fertilitetskliniken för diskussion om letrozo, så ändå lite hoppfull 🥹 
    Både jag och min sambo blir så stressade av att inte kunna veta hur och när cykeln ska bete sig. Någon gång kommer vi behöva ta ställning till när vi ska gå över på ivf men vi vill ju veta att vi får några chanser innan dess. Hoppas så att jag ska få igenom att vi ska testa letrozol och få några bra försök med den. 
    Visserligen har vi ett samliv utöver bebisverlstad men med en liten och sambon som jobbar mycket såhär års och egen verksamhet är det ändå så att vi nu måste se till att det inte går för många dagar mellan ifall äl plötsligt dyker upp. 

Maj närmar sig och jag hoppas på många plus oavsett om vi får ett nu eller inte ☔️➕😍

• Anonym (Saltakatten)
    Elisand skrev 2025-04-24 15:33:42 följande:

Testar du på något sätt eller kör på känsla? 😊

tack! Hoppas också Såå för oss alla❤️

Jag känner min kropp så väl och har tempat i flera år så egentligen behöver jag inte köra med ÄL-test eller så. Brukar märka när det närmar sig så då ser vi till att ha sex varje eller varannan dag tills ÄL passerat, det märks också rätt tydligt både kroppsligt och på tempen som ökar. Men ibland kör jag med Äl-test bara för att ha lite extra koll. Ser på tempen om jag blivit gravid också, så behöver typ inte ens gravtest 😆

Nu har jag ÄL-test hemma, och detta är första riktiga cykeln så nu ska jag ha lite extra koll 😅 
  • Anonym (Saltakatten)
    Nanathalie skrev 2025-04-24 14:51:13 följande:

Så sant som du skriver. Ett liv, en liten människa, som man aldrig fick chansen att lära känna. Jag tror jag hade mått bättre om jag fått ersätta sorgen med glädjen av en ny graviditet. Beklagar att ni fick avbryta, framförallt i så sena veckor, men jag förstår er där. Vi drömmer ju om en sladdis (hans yngsta är 6 min yngsta är 8 och vi har inga gemensamma) men vill samtidigt göra NIPT för att veta att den lille mår bra.. Vi är dessutom 35.

Hoppas hoppas hoppas ❤️ 
    Man förväntar sig verkligen inte att drabbas, kom som en chock. Alla ultraljud hade sett så bra ut så tur att vi ändå gjorde NIPT. Vår lilles kromosomavvikelse var en allvarlig en, ej förenligt med liv som läkarna säger. Analyserna visade att vi drabbats av den osannolika slumpen, är väldigt ovanligt att drabbas men några drabbas ju och det råkade bli oss den gången. Löper ingen större risk att drabbas igen, men finns ju aldrig nån garanti. Men jag väljer att tro på att jag inte ska drabbas av den extrema oturen igen. Får räcka med en gång. Önskar ingen behövde drabbas. 

Vi med jobbar på en sladdis 🙏🏻🥰 
  • Anonym (Saltakatten)
    Joss4n94 skrev 2025-04-24 18:17:24 följande:

Hej!

Brukar ha äl cd 17, så vi har tajmat in det väldigt bra kring det. Idag cd 20, inne på dag 11 med blinkande smiley, ingen positiv äl-sticka, inte någon temphöjning heller och symtom på ÄL har försvunnit fullständigt. Så nu känner jag mig förvirrad och uppgiven och ganska less. ÄL kanske kommer, vem vet, men känns bara tufft idag.

Håller tummarna för alla oss här inne ❤️

Ibland har jag inte fått klockrent positiva ÄL-test men tempökning och bekräftad ÄL ändå, snabb peak kanske. Ibland stiger inte min temp förrän 2 dagar efter, alla ÄL-symtom försvinner tidigt. Kanske kan vara nåt sånt för dig den här gången? Eller så kommer kroppen kanske försöka igen? Men jag fattar, så drygt 😩 
  • Nanathalie
    Anonym (Ardna) skrev 2025-04-24 20:06:19 följande:

Dag 19 idag, blir inte ägglossning innan dag 20 denna månaden heller, så drygt. 

Men imorgon har jag läkartid på vårdcentralen och eventuellt får remiss till gyn och förmodligen kolla sköldkörteln. Har även lyckats få en tid till fertilitetskliniken för diskussion om letrozo, så ändå lite hoppfull 🥹 
    Både jag och min sambo blir så stressade av att inte kunna veta hur och när cykeln ska bete sig. Någon gång kommer vi behöva ta ställning till när vi ska gå över på ivf men vi vill ju veta att vi får några chanser innan dess. Hoppas så att jag ska få igenom att vi ska testa letrozol och få några bra försök med den. 
    Visserligen har vi ett samliv utöver bebisverlstad men med en liten och sambon som jobbar mycket såhär års och egen verksamhet är det ändå så att vi nu måste se till att det inte går för många dagar mellan ifall äl plötsligt dyker upp. 

Maj närmar sig och jag hoppas på många plus oavsett om vi får ett nu eller inte ☔️➕😍

Jag äter letrozol och den har kortat ner min cykel och gett mig ägglossning dag 17/18 varje cykel. Hoppas ni får den möjligheten! ❤️ bra att du kollar sköldkörteln också. Felaktiga värden kan orsaka missfall och påverka fertiliteten negativt och det går relativt snabbt att ordna med medicin. Håller alla tummar för dig ❤️
Svar på tråden BIM Maj 2025