• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • Anonym (Saltakatten)

Känns som att tiden går så sakta just nu för mig. Väntat så länge på att kunna börja försöka igen och vill så mkt just nu så det är väl därför det upplevs så segt 😆 

Önskar att man vore bättre på att tänka på annat, men det är svårt. Tycker jag är sysselsatt och har mkt att göra men ändå hamnar jag i tankar på ägglossning, graviditet och annat. Skulle varit i v 25 nu om jag fått fortsätta vara gravid, ibland blir jag påmind och då gör det dels ont, och så växer längtan efter att få bli gravid igen ännu mer. Som att kroppen skriker efter det. 

Kämpa på allihopa 🌼

• Elisand
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-04-23 19:40:51 följande:

Känns som att tiden går så sakta just nu för mig. Väntat så länge på att kunna börja försöka igen och vill så mkt just nu så det är väl därför det upplevs så segt 😆 

Önskar att man vore bättre på att tänka på annat, men det är svårt. Tycker jag är sysselsatt och har mkt att göra men ändå hamnar jag i tankar på ägglossning, graviditet och annat. Skulle varit i v 25 nu om jag fått fortsätta vara gravid, ibland blir jag påmind och då gör det dels ont, och så växer längtan efter att få bli gravid igen ännu mer. Som att kroppen skriker efter det. 

Kämpa på allihopa 🌼

Åh, det är så jobbigt när tiden går långsamt! Jag känner likadant att det är svårt att tänka på annat. Kämpa! <3 Var är du nu i cykeln? Har du haft äl ännu?
  • Elisand

Är på äl+5 idag och har känt ilningar i livmodern. Eller känts som det i alla fall.. Spänningen stiger.. Hoppas såå att det tar sig. 

Känner mig mer likgiltig den här cykeln, eller lite obrydd eller hur man ska förklara det. På samma gång mer positiv. Typ som att ?går det så går det?. Har inte känt så tidigare, då har jag känt mig mer desperat. 

• MammaMG
    Elisand skrev 2025-04-23 22:43:55 följande:

Är på äl+5 idag och har känt ilningar i livmodern. Eller känts som det i alla fall.. Spänningen stiger.. Hoppas såå att det tar sig. 

Känner mig mer likgiltig den här cykeln, eller lite obrydd eller hur man ska förklara det. På samma gång mer positiv. Typ som att ?går det så går det?. Har inte känt så tidigare, då har jag känt mig mer desperat. 

Vad spännande, hoppas att det är något!

Det är precis lika för mig! Har känt mig mer obrydd denna cykel än vad jag gjort någonsin tidigare. Jag vill såklart bli gravid, det är min högsta önskan, men har lite samma känsla som dig, går det så går det.

Imorse blev jag iaf väldigt glad när jag såg att ÄL-testet blev starkare, det var inte positivt ännu men det blir det troligen idag eller imorgon. Är på cd 16 idag så känns också skönt att inte cykeln blir alldeles för utdragen, som den ibland blir.

Fortsätter hålla alla tummar och tår för oss här i trådenHjärta
  • Elisand
    MammaMG skrev 2025-04-24 07:24:13 följande:
    Vad spännande, hoppas att det är något!

Det är precis lika för mig! Har känt mig mer obrydd denna cykel än vad jag gjort någonsin tidigare. Jag vill såklart bli gravid, det är min högsta önskan, men har lite samma känsla som dig, går det så går det.

Imorse blev jag iaf väldigt glad när jag såg att ÄL-testet blev starkare, det var inte positivt ännu men det blir det troligen idag eller imorgon. Är på cd 16 idag så känns också skönt att inte cykeln blir alldeles för utdragen, som den ibland blir.

Fortsätter hålla alla tummar och tår för oss här i trådenHjärta
    Hoppas på starkt positivt för dig snart! Verkligen skönt när det inte blir utdraget. Väntan är ju det värsta i hela den här karusellen.
  • Rhea
    Elisand skrev 2025-04-23 22:43:55 följande:

Känner igen mig i det där, vissa cykler kan man liksom "ta det med ro". Jag hade så förra månaden.. den här månaden är jag mer stressad känner jag. Hoppas verkligen att är ngt på g, håller tummarna!!

Eftersom min ÄL var sen så flyttades BIM fram, så jag ändrar i listan.
    1/5 - Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA 
    1/5 - Längtan efter nr 3, 1a försöket
    2/5 - Monki19, 1a barnet
    2/5 - Elisand, 1a barnet, 8:e försöket
    3/5 - Lily96, 1a barnet
    4/5 - Joss4n94, 1a barnet
    5/5 - 7barnsmamman87, 4e barnet, (första gemensamma) 18:e försöket
    5/5 Sarasi, 1a barnet
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket 
    8/5 - MammaMG, 2a barnet, 6:e försöket
    8/5 - Annpor. 2a barnet, 5e försöket 
    9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket 
    10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
    11/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
    11/5 - Rhea, 1a barnet, 5e försöket 
    12/5 - Ardna, 2a barnet, 2a försöket
    12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket efter MA
    13/5 - Saltakatten, 3:e barnet, 1:a försöket
    13/5 Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket
    14/5 - Lisisfisis, 1:a barnet, 4:e försöket
    14/5 - Ella92, 1:a barnet, 3:e försöket efter MF
    15/5 - Zozoi, 2a barnet, 18:e försöket
    15/5 - Lillrömpa 3:e barnet, 2 försöket
    16/5 - Lorem 1:a barnet, 5:e försöket sedan MA
    22/5 - mothertotwo
    26/5 Lovve123 2a barnet, 1a försöket
  • Nanathalie

Hej på er!
    Jag trodde äl skulle bekräftas idag. Tyvärr flyttade nc fram den 2 dagar. Hoppas det är fel då vi prickat in med bd superbra utifall att äl redan skulle vara bekräftad. Tror jag har bim typ 10/5 men får lägga in det mer exakt när äl är bekräftad.

Denna cykel har vi inte ens testat för äl, utan bara räknar utifrån nc och hoppas det räcker.

Försöker med första gemensamma, en sladdis, sedan mars 24. Vi blev gravida i höstas men fick ett MA i februari i v11. Försöker chilla ner med stressen efter ett plus men det är enklare sagt än gjort när man vill något så mycket.❤️

Spännande att följas åt. Håller tummarna för oss alla.

• Anonym (Saltakatten)
    Elisand skrev 2025-04-23 21:14:53 följande:
    Åh, det är så jobbigt när tiden går långsamt! Jag känner likadant att det är svårt att tänka på annat. Kämpa! <3 Var är du nu i cykeln? Har du haft äl ännu?
    Väntar på ÄL, bara på dag 8 😆 

Ser att du har mer spännande väntan, hoppas det tagit sig 🙏🏻😄
  • Anonym (Saltakatten)
    Nanathalie skrev 2025-04-24 09:51:14 följande:

Hej på er!
    Jag trodde äl skulle bekräftas idag. Tyvärr flyttade nc fram den 2 dagar. Hoppas det är fel då vi prickat in med bd superbra utifall att äl redan skulle vara bekräftad. Tror jag har bim typ 10/5 men får lägga in det mer exakt när äl är bekräftad.

Denna cykel har vi inte ens testat för äl, utan bara räknar utifrån nc och hoppas det räcker.

Försöker med första gemensamma, en sladdis, sedan mars 24. Vi blev gravida i höstas men fick ett MA i februari i v11. Försöker chilla ner med stressen efter ett plus men det är enklare sagt än gjort när man vill något så mycket.❤️

Spännande att följas åt. Håller tummarna för oss alla.

När man förlorat en graviditet så känner iaf jag också att jag vill ha en bebis extra mkt för jag blev ju som fråntagen det lilla liv som var på gång. Jag var tvungen avbryta i v 17 pga kromosomavvikelse 💔 

Hoppas verkligen att det lyckas för oss alla NU 🙏🏻😅 Jag försöker tänka att vi lyckats tidigare så det borde lyckas igen. 
  • Syren93
    Hej! Jag hoppar också in här! 
    5e försöket, har bim 24e maj ca.. har i år haft tre tidiga missfall på rad.. så hoppas verkligen att det ska ta sig nu! ☀️

1/5 - Rumpetrollet, 2a barnet, 13:e försöket efter 2 MA 
    1/5 - Längtan efter nr 3, 1a försöket
    2/5 - Monki19, 1a barnet
    2/5 - Elisand, 1a barnet, 8:e försöket
    3/5 - Lily96, 1a barnet
    4/5 - Joss4n94, 1a barnet
    5/5 - 7barnsmamman87, 4e barnet, (första gemensamma) 18:e försöket
    5/5 Sarasi, 1a barnet
    6/5 - Bebispandan, 1 barnet, 7:e försöket 
    8/5 - MammaMG, 2a barnet, 6:e försöket
    8/5 - Annpor. 2a barnet, 5e försöket 
    9/5 - Valentines. 1a barnet, 3:e försöket 
    10/5 - Kiwiii, 2a barnet, 1a försöket
    11/5 - Vallmo93, 1a barnet, 1a försök efter X
    11/5 - Rhea, 1a barnet, 5e försöket 
    12/5 - Ardna, 2a barnet, 2a försöket
    12/5 - jjkkll2, 3:e barnet, 4:e försöket efter MA
    13/5 - Saltakatten, 3:e barnet, 1:a försöket
    13/5 Hoppaspånr3, 3dje barnet, 5e försöket
    14/5 - Lisisfisis, 1:a barnet, 4:e försöket
    14/5 - Ella92, 1:a barnet, 3:e försöket efter MF
    15/5 - Zozoi, 2a barnet, 18:e försöket
    15/5 - Lillrömpa 3:e barnet, 2 försöket
    16/5 - Lorem 1:a barnet, 5:e försöket sedan MA
    22/5 - mothertotwo
    24/5 - syren93, 2a barnet, 5:e försöket (3 missfall)
    26/5 Lovve123 2a barnet, 1a försöket
Svar på tråden BIM Maj 2025