• Anonym (Gravid)

Låt gravida gå före!

Som rubriken lyder. Låt gravida gå före i toalettkön! Det är allmänt folkvett. Igår på ikea var det kö när jag skulle gå på toaletten. Jag var tredje personen i kön. Kvinnan längst fram i kön var vänlig och vinkade fram mig, men kvinnan framför mig protesterade och gick inte med på att jag gick före, vilket gjorde mig sur. Varför låter man inte gravida gå före i toalettkön? Hur resonerar ni som inte släpper före gravida?

• Svar på tråden Låt gravida gå före!
  • Anonym (R)
    Anonym (Köl) skrev 2025-04-17 18:35:11 följande:
    Som sagt, att inte kunna hålla sig överhuvudtaget är extremt ovanligt och så gravt avvikande att dessa personer märks.
    Men är du på riktigt eller gör du dig bara dum? Vad spelar det för roll om det är ovanligt att någon inte kan hålla sig? Vad har det med tråden alls att göra? Håller man på att kissa på sig så är det klart att man ber om att gå före eller tränger sig före om inte annat. Hellre att någon annan inte kan hålla sig än att jag inte kan det. Man ber inte om att få gå före om det inte verkligen är kris och man är rädd för att inte hinna. 
  • Anonym (Köl)
    Anonym (R) skrev 2025-04-17 18:50:15 följande:
    Hellre att någon annan inte kan hålla sig än att jag inte kan det. 
    Det säger allt. I rest my case och hänvisar till mitt första inlägg.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Meh)
    Anonym (Gravid) skrev 2025-04-17 08:20:22 följande:
    Jag ser inte varför någon som inte är gravid är Så akut av toabesök att denne inte kan släppa förbi gravida. Bara ren tjurighet från den personen isåfall.
    Diare, inkontinensbesvär, mensläckage tex.

Jag kände aldrig någonsin nåt behov av att gå före i kön när jag var gravid. Var varken mer eller mindre akut kissnödig när jag blev kissnödig än vad jag varit tidigare i livet. Nu däremot, efter flera barn. Ja då jäklar kan det vara bråttom till toan när jag intr kan knipa.
  • Anonym (Hmm)

Finns värre saker än att kissa på sig. Diarré är ett sådant exempel. Man har ingen aning om hur folk mår i en toakö. 

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (55)
    Anonym skrev 2025-04-18 03:45:52 följande:
    Fast TS är nog kvinna.
    Ja och?
  • Anonym (Meh)
    Anonym skrev 2025-04-18 03:45:52 följande:
    Fast TS är nog kvinna.
    Ja?! Påstod jag att ts var en man? 
Svar på tråden Låt gravida gå före!