Anonym (55) skrev 2025-04-17 14:58:30 följande:
Äldre då, och de som redan fött barn? Frågar du inte dem? Det är väldigt få som ska få stå och köa hela tiden om man skulle släppa förbi alla äldre, barn och de som är eller har varit gravida.
Då blir det tonåringar och barnlösa och yngre män som ska släppa förbi alla och de kan också vara kissnödiga, speciellt om de ska släppa förbi alla som högst eventuellt kan vara mer kissnödiga.
Att byta plats var en bra idé så att det inte påverkar någon annan.
Den gravida/äldre/uvi-sjuka/lösa i magen/barn, som bara står i en toalettkö måste inte alltid vara i behov av att springa in först bara för att de står i kön. Så de får be om det.
Det går inte att veta vem som har störst behov. Vissa tror alltid att deras behov går först, som ts.
Erbjuder plats till äldre i kollektivtrafiken om jag har möjlighet eller om de vill gå före om vi står i en lång kö. Människor som reser utan barn och ser ut att vara i spannet 13-65 och utan märkbara svårigheter erbjuder jag inte automatiskt men inte heller har jag något problem med att anpassa om de själva frågar och om jag återigen har möjlighet. Skrev inte med varje scenario som kan ske utan ville bara få fram att jag inte ser några problem med att försöka hjälpa, att jag uppfattar att de allra flesta faktiskt gör det men att det inte är något man kan förvänta sig och att det aldrig går att veta vilka behov andra har och därför så är det ohyfsat att bli förtretad av att någon inte erbjuder sig😊