• Haja98

BF januari 2026

Hejsan!

Vet inte om det redan finns en sån här tråd, men jag lyckades inte hitta en 😅 Tänkte om det är fler som har BF i januari 2026 och vill ha ett forum tillsammans där vi diskuterar symptom och allt annat! 

Kort om mig: jag är 26 år och har bf 2 januari med första barnet! Jag och min sambo försökte i ett år och skulle precis söka hjälp när vi lyckades med detta lilla frö i magen! 
    Jag mår illa, inte så jag spytt men ändå illa, har ont över magen, känner mig sjuk i kroppen och är tröttare än jag någonsin varit tidigare! Men också lyckligare ❤️

Hoppas det är fler som har bf i januari som vill prata av sig! 

• Svar på tråden BF januari 2026
  • nov91
    MammaMG skrev 2025-06-23 06:58:22 följande:
    Symptomen fösvann några dagar, men kom tillbaka sen med full kraft. Allt såg bra ut på ul och bebis växer som hen ska. Blödningen kom troligen från moderkakan, så läkaren uppmanade mig att ta det lite lugnare i ett par veckor.

Idag är jag i vecka 10+6, tycker att symptomen varierar också från dag till dag, vissa dagar mår jag helt okej, andra dagar mår jag jätteilla och är helt utslagen.

Man vill ju bara må bra, samtidigt som man blir orolig när symptomen försvinner. Aldrig är man nöjd, haha
    Men vad skönt! ☺️🌻 haha nej eller hur, tycker det är så svårt att inte bli lite orolig när det blir annorlunda :) ska på första UL på onsdag, är rätt nervös men hade vart så sjukt skönt att få en liten bekräftelse på att det rullar på i den takten det ska ☺️
  • MammaMG
    nov91 skrev 2025-06-23 08:58:11 följande:
    Men vad skönt! ☺️🌻 haha nej eller hur, tycker det är så svårt att inte bli lite orolig när det blir annorlunda :) ska på första UL på onsdag, är rätt nervös men hade vart så sjukt skönt att få en liten bekräftelse på att det rullar på i den takten det ska ☺️
    Jo man blir ju så lätt orolig för minsta förändring i mående, inte så lätt att kunna släppa tankarna och fundera på annat istället, fast man borde det :)

Lycka till med ul! :)
  • Solrosen96

Hej på er! Var på ultraljud idag vecka 9+4 och fick se en liten krabat sprattla omkring där inne 😊 Den hade växt på precis som den ska o lite mer tillomed 😊 så lycklig nu! 💕

• MammaMG
    Solrosen96 skrev 2025-06-26 12:03:03 följande:

Hej på er! Var på ultraljud idag vecka 9+4 och fick se en liten krabat sprattla omkring där inne 😊 Den hade växt på precis som den ska o lite mer tillomed 😊 så lycklig nu! 💕

Vad roligt! Alltid en lättnad att få se en liten krabat som lever och mår braHjärta

Hur mår ni andra här inne? Vilka veckor är ni i? Hur rullar vardagen på?

Hade varit roligt med en liten uppdatering. :)
  • Anonym (Andrabarnet)
    MammaMG skrev 2025-06-26 14:11:26 följande:
    Vad roligt! Alltid en lättnad att få se en liten krabat som lever och mår braHjärta

Hej! Jag ansluter mig gärna till tråden, är idag i vecka 9+0 och beräknad i slutet av januari. 😊 Vardagen rullar på fint. Jag är en av dem som inte har så mycket symptom, är mest trött. Det är skönt att läsa om andra som inte heller känner jättemycket, eller som åtminstone har vissa dagar med mindre symptom. Jag förväntade mig att må superilla, så när illamåendet uteblev så blev jag ju orolig till en början. Men har varit på ett tidigt VUL så vet att det faktiskt är en liten böna därinne. 😊
  • Anonym (Andrabarnet)
    MammaMG skrev 2025-06-23 06:58:22 följande:
    Symptomen fösvann några dagar, men kom tillbaka sen med full kraft. Allt såg bra ut på ul och bebis växer som hen ska. Blödningen kom troligen från moderkakan, så läkaren uppmanade mig att ta det lite lugnare i ett par veckor.

Idag är jag i vecka 10+6, tycker att symptomen varierar också från dag till dag, vissa dagar mår jag helt okej, andra dagar mår jag jätteilla och är helt utslagen.

Man vill ju bara må bra, samtidigt som man blir orolig när symptomen försvinner. Aldrig är man nöjd, haha
    Hade du gjort något speciellt innan du fick din blödning? Ansträngt dig på något sätt? Tänker eftersom läkaren sa att du skulle ta det lite lugnare. Jag undrar eftersom jag fick en väldigt lätt blödning efter ett träningspass härom dagen. Blev inte jätteorolig eftersom det var så lite, och det slutade sedan, men man undrar ju lite vart det kan ha kommit ifrån och om träningen kan ha orsakat det...?
  • Anonym (Ellzbellz)

Jag är i 10+5 och mår ändå väldigt bra! värsta illamånendet har släppt för mig, är mest bara trött och känner av att blodvolymen ökat då jag får puls och flåsar vid lite ansträngning .. 

hur mår du? Glad
  • nov91

Var på ultraljud igår, var lika långt gången som jag trodde ☺️❤️ fick se ett hjärta slå och en liten böna röra sig där inne. Spänningshuvudvärken var brutal efter 😂 släppte mycket oro där 

är 9+0 idag och mår bra. mitt stora symptom har vart trötthet men skönt nog har vi semester så har kunnat slappa rejält i 3 veckor nu. Tillbaka till jobb på måndag så får se hur tröttheten ställer till det då 😂 annars är brösten ömma, har huvudvärk varje dag typ men är bara glad att jag helt sluppit illamåendet! 

hur mår du/ ni andra? ☺️🌻

• Jono90

Vecka 13 nu, 12+5 mer exakt. Gjorde NIPT förra veckan och fick precis svar att allt såg bra ut! Jätteskönt 🥰 Tycker det värsta illamåendet börjar släppa, blir mest jobbigt om jag hinner bli hungrig samt på kvällarna? har börjat trappa ner medicinen så får vi se. Är väldigt trött fortfarande men mest varannan dag nu. Vardagen är lite svår pga detta (hemmet är typ kaos 😂) men har iaf semester så det är jag tacksam för! Har berättat för allt fler nu och ska berätta för dottern i helgen! DET längtar jag till, hon önskar sig en bebis varje dag?
    Hur mår du själv? :)

• Anonym (Ellzbellz)
    Jono90 skrev 2025-06-27 10:31:37 följande:

Vecka 13 nu, 12+5 mer exakt. Gjorde NIPT förra veckan och fick precis svar att allt såg bra ut! Jätteskönt 🥰 Tycker det värsta illamåendet börjar släppa, blir mest jobbigt om jag hinner bli hungrig samt på kvällarna? har börjat trappa ner medicinen så får vi se. Är väldigt trött fortfarande men mest varannan dag nu. Vardagen är lite svår pga detta (hemmet är typ kaos 😂) men har iaf semester så det är jag tacksam för! Har berättat för allt fler nu och ska berätta för dottern i helgen! DET längtar jag till, hon önskar sig en bebis varje dag?
    Hur mår du själv? :)

Betalade ni själva för NIPT eller är det standard i er region ? :)
Svar på tråden BF januari 2026