• Haja98

BF januari 2026

Hejsan!

Vet inte om det redan finns en sån här tråd, men jag lyckades inte hitta en 😅 Tänkte om det är fler som har BF i januari 2026 och vill ha ett forum tillsammans där vi diskuterar symptom och allt annat! 

Kort om mig: jag är 26 år och har bf 2 januari med första barnet! Jag och min sambo försökte i ett år och skulle precis söka hjälp när vi lyckades med detta lilla frö i magen! 
    Jag mår illa, inte så jag spytt men ändå illa, har ont över magen, känner mig sjuk i kroppen och är tröttare än jag någonsin varit tidigare! Men också lyckligare ❤️

Hoppas det är fler som har bf i januari som vill prata av sig! 

• Svar på tråden BF januari 2026
  • Solrosen96
    nov91 skrev 2025-07-27 08:31:13 följande:
    Åh spännande! 😍 jag fick svaret på mail när jag satt runt lunch bordet på jobbet, fick panik 😂😂 men visste innan att kliniken inte skulle ringa om allt såg bra ut, men det var så sjukt svårt att inte öppna mailet tills jag kom hem till sambon haha 

När tänker ni alla berätta ?officiellt? för alla? ☺️ typ sociala medier osv, hur resonerar ni? De flesta runt oss vet redan, även kollegor på jobbet då jag fått byta tjänst pga graviditeten så har inte orkat ljuga haha. Har ni någon speciell vecka ni vill nå innan man delar det med alla andra? ☺️
    Vi har bara berättat för våra föräldrar och morföräldrar, men har tänkt att berätta för resten av familjen och vänner nu kommande veckor. Men Gud vad ja tycker det är läskigt att berätta, de har ju varit våran lilla hemlis😅

På sociala medier ska vi vänta till efter vecka 20 någon gång 😊
  • nov91
    Solrosen96 skrev 2025-07-27 11:11:23 följande:
    Vi har bara berättat för våra föräldrar och morföräldrar, men har tänkt att berätta för resten av familjen och vänner nu kommande veckor. Men Gud vad ja tycker det är läskigt att berätta, de har ju varit våran lilla hemlis😅

På sociala medier ska vi vänta till efter vecka 20 någon gång 😊
    Haha ja, håller med! tyvker också det känns lite läskigt att berätta ☺️ framförallt när jag själv inte känner något än, är i v14. Har absolut blivit större men inte så att någon mage syns ännu 
  • Anonym (Ellzbellz)
    nov91 skrev 2025-07-27 08:31:13 följande:
    Åh spännande! 😍 jag fick svaret på mail när jag satt runt lunch bordet på jobbet, fick panik 😂😂 men visste innan att kliniken inte skulle ringa om allt såg bra ut, men det var så sjukt svårt att inte öppna mailet tills jag kom hem till sambon haha 

När tänker ni alla berätta ?officiellt? för alla? ☺️ typ sociala medier osv, hur resonerar ni? De flesta runt oss vet redan, även kollegor på jobbet då jag fått byta tjänst pga graviditeten så har inte orkat ljuga haha. Har ni någon speciell vecka ni vill nå innan man delar det med alla andra? ☺️

Samma här, flesta runt oss vet redan ☺️ Har en del kollegor + chefer som inte vet än pga dom är på semester just nu, men mina närmsta kollegor fick veta i vecka 8 typ. 

Kommer inte lägga ut något på sociala medier förrän bebis är född. ☺️👍🏼

• F37L

Även jag gjorde Nipt förra veckan, kommer inte få veta kön dock då det inte var privat utan offentliga vården. Lite synd.

Dock fick jag veta att det var två 😅😅
    Var ett intressant samtal att ringa hem till maken sen 😆

Ska dock in på nytt ultraljud hos läkare idag då det eventuellt var något vajsing med skallformen hos ena tvillingen...

• Catwoman91
    Solrosen96 skrev 2025-07-27 11:08:49 följande:
    Du har nog svarat på 2 personer samtidigt 😅 men ja gjorde också nipt nu i torsdags o får svar nästa vecka. Supernervöst 😅🥰
    Hahaha ja!! Helt förvirrande sida 😂????ÅÅÅÅ VAD spännande!!! Uppdatera!! 🥰
  • Catwoman91
    F37L skrev 2025-07-28 08:14:21 följande:

Även jag gjorde Nipt förra veckan, kommer inte få veta kön dock då det inte var privat utan offentliga vården. Lite synd.

Ska dock in på nytt ultraljud hos läkare idag då det eventuellt var något vajsing med skallformen hos ena tvillingen...

ÅÅÅÅ VAD MYS! Jag väntar också 2 😂 vet du om det är enäggstvillingar eller tvåäggstvillingar?🥳 uppdatera hur det gick hos läkaren. 
  • Anonym (Andrabarnet)

Oj grattis, vilken överraskning det måste ha varit att få veta att det var två! Kan knappt föreställa mig hur jag skulle reagera 😅😂

Håller tummarna att det ser bra ut på ultraljudet idag ❤️🙏
  • Solrosen96

Men gud vad roligt med tvillingar, vilken surprise de måste varit 😅

hoppas det ser bra ut med ena tvillingen idag💕
  • nov91

Men va kul!! Haha vad sjukt 🤩 hoppas allt går bra på ultraljudet! 
  • Solrosen96

Nu har jag fått mitt resultat, låg risk på allt och jag väntar en flicka 🥰🥰🥰 

Svar på tråden BF januari 2026