• Haja98

BF januari 2026

Hejsan!

Vet inte om det redan finns en sån här tråd, men jag lyckades inte hitta en 😅 Tänkte om det är fler som har BF i januari 2026 och vill ha ett forum tillsammans där vi diskuterar symptom och allt annat! 

Kort om mig: jag är 26 år och har bf 2 januari med första barnet! Jag och min sambo försökte i ett år och skulle precis söka hjälp när vi lyckades med detta lilla frö i magen! 
    Jag mår illa, inte så jag spytt men ändå illa, har ont över magen, känner mig sjuk i kroppen och är tröttare än jag någonsin varit tidigare! Men också lyckligare ❤️

Hoppas det är fler som har bf i januari som vill prata av sig! 

• Svar på tråden BF januari 2026
  • sweetrain
    Duärvälkommen skrev 2025-05-27 20:14:48 följande:

Ja det är väldigt vanligt. Det är för att slemhinnorna blir ?skörare? när man är gravid och då lätt kan blöda efter samlag.

Duärvälkommen skrev 2025-05-27 20:14:48 följande:

Ja det är väldigt vanligt. Det är för att slemhinnorna blir ?skörare? när man är gravid och då lätt kan blöda efter samlag. 😊

Ja precis, jag har haft lite bruna flytningar med runt 5+4 och var orolig så testade efter och det lugnade mig. Men ska ta det lugnt nu några veckor.
  • F37L

Ska på tjejhelg med ett gäng vänner hela helgen så är bara att berätta. Jag skulle inte banga bubbel annars och det vet de 😂 
    Men det är nära kompisar så det gör inget att de får veta tidigt. Och två av dem vet redan 😅😂

• nov91
    F37L skrev 2025-05-29 18:43:29 följande:

Ska på tjejhelg med ett gäng vänner hela helgen så är bara att berätta. Jag skulle inte banga bubbel annars och det vet de 😂 
    Men det är nära kompisar så det gör inget att de får veta tidigt. Och två av dem vet redan 😅😂

Men åh vad kul ändå 😍 haha är likadan, är lite ängslig inför midsommar då det kommer vara en del folk med & jag tackar heller aldrig nej till ett glas bubbel 😂 funderar på att dra någon vals med att jag jobbar tidigt dagen efter eller något, kan ändå funka då jag jobbar udda tider 🤷🏼?♀️
  • Anonym (Alma)

Var på fest i v5 så var inte alls läge att berätta. Här är bäst lögnerna jag blivit tipsad om hittills, kanske något för midsommar? 🥳
    1. Ta bilen om möjligt
    2. ?Jag har Magkatarr?, kan man dessutom undvika mat då ?jag får bara äta snäll mat enligt läkaren?
    3. ?Äter antibiotika pga urinvägsinfektion?. Extra effektiv bland folk man inte känner då det blir lite stelt att prata om någons urinvägsinfektion 😂
    4. ?Jag har vit månad? 
    5. Är man med sin partner på mer mingeltillställning tar man alkohol och byter regelbundet glas med sin partner som får dricka för båda. Ser ut som man dricker och ingen frågar 👌

Dela gärna om ni har fler tips, det är ju ett par förhoppningsvis soliga varma sommarveckor nu som både den ena och andra aw:n behöver ursäkter till! 

• F37L
    Anonym (Alma) skrev 2025-05-29 21:27:08 följande:

Var på fest i v5 så var inte alls läge att berätta. Här är bäst lögnerna jag blivit tipsad om hittills, kanske något för midsommar? 🥳
    1. Ta bilen om möjligt
    2. ?Jag har Magkatarr?, kan man dessutom undvika mat då ?jag får bara äta snäll mat enligt läkaren?
    3. ?Äter antibiotika pga urinvägsinfektion?. Extra effektiv bland folk man inte känner då det blir lite stelt att prata om någons urinvägsinfektion 😂
    4. ?Jag har vit månad? 
    5. Är man med sin partner på mer mingeltillställning tar man alkohol och byter regelbundet glas med sin partner som får dricka för båda. Ser ut som man dricker och ingen frågar 👌

Dela gärna om ni har fler tips, det är ju ett par förhoppningsvis soliga varma sommarveckor nu som både den ena och andra aw:n behöver ursäkter till! 

Nä jag kommer ju vara i 5+3 imorn så är ju aptidigt. Men är min mammagrupp sen dottern föddes så känner typ att det inte gör något om de får veta. 🤷?♀️

Värre med fest med jobbet om några veckor men tror jag kommer inviga en kollega som får hjälpa mig smussla. Vi ska sova över och det skulle bli extremt genomskinligt om jag skulle vara nykter 😂
    Så ska försöka få dem att tro att jag dricker. Får väl hälla ut osv. 😅
  • F37L
    nov91 skrev 2025-05-29 20:29:13 följande:
    Men åh vad kul ändå 😍 haha är likadan, är lite ängslig inför midsommar då det kommer vara en del folk med & jag tackar heller aldrig nej till ett glas bubbel 😂 funderar på att dra någon vals med att jag jobbar tidigt dagen efter eller något, kan ändå funka då jag jobbar udda tider 🤷🏼?♀️
    Ett glas hade jag i vanliga fall ändå tagit om jag jobbar tidigt dagen efter 😂
    Hade nog typ låtsats dricka. Vaskat bubblet 😁
  • Anonym (Ellzbellz)

Hoppar in här! Plussade oväntat förra helgen men väldigt välkommet. Har fått se ett litet hjärta på vul och hoppas på det går vägen! 

1/1 - Haja98
    1/1 - Jono90
    1/1 - Anonym (Trean)
    3-6/1 - barnlängtan89
    4/1 - Silence
    4/1 - Maysee
    6/1 - Duärvälkommen
    6/1 - Josjuice 
    6/1 - PauLaz86
    10/1 - Anonym (Dalarna)
    10/1 - Född96
    11/1 - Anonym (Hoppaspåbebisnr3)
    16/1 - MammaMG
    17/1 - sweetrain
    18/1 Ellzbellz
    20/1 - Anonym (Första barnet)
    21/1 - Maramba
    24/1 - Hoppaspånr3
    27/1 - F37L
    27/1 - sovsecken
    28/1 - Nov91

• MammaMG

Var igår på vul (vecka 7+2) och fick se en pytteliten bebis med ett tickande hjärta, vilken lättnad❤️

Mår ännu fruktansvärt illa och är supertrött, men tacksam ändå att få vara gravid❤️

• Maramba
    MammaMG skrev 2025-05-31 20:23:55 följande:

Var igår på vul (vecka 7+2) och fick se en pytteliten bebis med ett tickande hjärta, vilken lättnad❤️

Mår ännu fruktansvärt illa och är supertrött, men tacksam ändå att få vara gravid❤️

Åh vilken lycka att få se bebis. Grattis! 
  • Anonym (Ellzbellz)
    MammaMG skrev 2025-05-31 20:23:55 följande:

Stort grattis!! Skrattande
Svar på tråden BF januari 2026