• Haja98

BF januari 2026

Hejsan!

Vet inte om det redan finns en sån här tråd, men jag lyckades inte hitta en 😅 Tänkte om det är fler som har BF i januari 2026 och vill ha ett forum tillsammans där vi diskuterar symptom och allt annat! 

Kort om mig: jag är 26 år och har bf 2 januari med första barnet! Jag och min sambo försökte i ett år och skulle precis söka hjälp när vi lyckades med detta lilla frö i magen! 
    Jag mår illa, inte så jag spytt men ändå illa, har ont över magen, känner mig sjuk i kroppen och är tröttare än jag någonsin varit tidigare! Men också lyckligare ❤️

Hoppas det är fler som har bf i januari som vill prata av sig! 

• Svar på tråden BF januari 2026
  • Maysee

Är i vecka 9+3 nu och illamåendet blir bara värre. Kräks flera gånger per dag. Någon annan i samma sits?

har fått Lergigan som funkat ok fram tills vecka 9, nu hjälper inget?

• Jono90
    Maysee skrev 2025-06-02 18:55:11 följande:

Är i vecka 9+3 nu och illamåendet blir bara värre. Kräks flera gånger per dag. Någon annan i samma sits?

har fått Lergigan som funkat ok fram tills vecka 9, nu hjälper inget?

Fruktansvärt illamående från lunch och framåt typ, men kräks inte tack och lov! Stackare!

Kan du kanske be om att få testa någon annan medicin? Vet att många kräks mindre eller inte alls med hjälp av Xonvea t ex? och där finns ju andra mediciner som är starkare än Lergigan med, har dock inte själv erfarenhet av dem. Jag hade kontaktat BM och frågat!

• Anonym ((Första barnet))

Hej alla,

Tänkte bara kolla ungefär när symtom brukar avta?
    Jag har haft ömma bröst sen ca v.5 och illamående sen ca v.6. Fick även svamp i helgen som jag aldrig har haft tidigare?

Är v.8 imorgon, brösten är inte alls lika ömma och illamåendet har avtagit ganska mycket. Ska det gå över så snabbt??

Blir orolig för MF?. Man blir ju otroligt nojig, funderar på att göra VUL privat. Är det värt det eller oroar jag mig i onödan? 

• Anonym (Ellzbellz)
    Anonym ((Första barnet)) skrev 2025-06-03 17:47:12 följande:

Hej alla,

Tänkte bara kolla ungefär när symtom brukar avta?
    Jag har haft ömma bröst sen ca v.5 och illamående sen ca v.6. Fick även svamp i helgen som jag aldrig har haft tidigare?

Är v.8 imorgon, brösten är inte alls lika ömma och illamåendet har avtagit ganska mycket. Ska det gå över så snabbt??

Blir orolig för MF?. Man blir ju otroligt nojig, funderar på att göra VUL privat. Är det värt det eller oroar jag mig i onödan? 

Hej!
    man brukar prata om spökveckor i andra trimestern. Jag mår heller inte så pyton som en del andra i tråden gör, och det gjorde jag inte med första barnet heller. Det är olika för alla! 

men är du orolig tycker jag du ska boka en tid för vulGlad

• nov91
    Anonym (Dalarna) skrev 2025-05-27 10:53:51 följande:

Intim fråga kanske men blir såklart orolig när man blöder så här i första trimesternObestämd Visst är det vanligt att blöda lite efter samlag? Gick på toa efter och där var pyttelite rosa. 

Samma hände mig! Jag och sambon låg igår, efter några timmar på kvällen såg jag lite rosa på pappret. Antar det är blod men extremt lite? Var liksom inte rött haha :) såg lite på pappret imorse men nu är det borta. Känner ingen smärta eller så, så antar att det inte är något att oroa sig över :) går in i v 7 imorgon
  • Maysee

Efter att i denna tråd blivit tipsad om Xonovea så fick jag det utskrivet och det är som natt och dag! Stort tack! Ville också tipsa vidare detta om någon är i den sits jag va i.
    mitt illamående är nästan borta och kräks inte längre.

är i vecka 10+1 idag så antar att hormonerna även börjat gå ner vilket förmodligen hjälper till! 3veckor till KUB, längtar till att berätta för familjen!

• Anonym (Hoppaspåbebisnr3)

9+0 idag och illamåendet har ändrat karaktär. Till skillnad från tidigare graviditeter så är jag nu inte illamående dygnet runt, utan det kommer endast i perioder, så jag går några timmar och mår illa och kräks och sen kan jag känna mig nästan helt bra i några timmar. Det är så skönt att slippa det konstanta illamåendet. Klart man blir orolig att något inte står rätt till när man inte mår som man "brukar" men jag har några nya symtom (så som ömma bröst) så då känns det lite lugnare. Nu är det bara den eviga väntan till KUB den 2/7 då jag är i 12+2. Tidigare graviditeter har BM sagt att den optimala tiden för ultraljudsdelen av KUB är 12+4 - 13+1 men det var tydligen ok redan från 12+2. Nu hoppas vi att dateringen av graviditeten fortfarande stämmer för 12+4 reser vi bort i 4 veckor. 

• Zah

Jag har också ett illamående utan kräkningar! 
    Vilket känns helt ok då jag har fobi för kräk🙈
    Väldigt trött o känns som jag är sjuk lite hela tiden 🤪
    Jag jobbar 2-skift vilket har börjat kännas mycket tufft nu..
    Finns det flera som jobbar skift? Hur gör ni för att "klara av det"? 

Jag är 24 år och väntar första barn i januari 2026☺️

• Maramba

7+4 och idag var det äntligen dags för ultraljud. 

fick se en liten räka med ett galopperande hjärta, vilken lättnad!

fostret mätte precis 7+4 också så det var ju lite kul. 

nu känns det lite mer på riktigt. Åtminstone för stunden! 😅

• Solrosen96

Hej, har väntat med att skriva in mig här tills jag haft mitt tidiga ultraljud. Senast jag skrev in mig i en sån här grupp fick ja missfall bara dagen efter.

Jag har gjort ivf för att bli gravid. 

Men idag hade jag mitt ultraljud och allt såg jättebra ut och ett hjärta som tickade. Så nu är jag i vecka 7+1 😊

BF 24 januari

Svar på tråden BF januari 2026