• Haja98

BF januari 2026

Hejsan!

Vet inte om det redan finns en sån här tråd, men jag lyckades inte hitta en 😅 Tänkte om det är fler som har BF i januari 2026 och vill ha ett forum tillsammans där vi diskuterar symptom och allt annat! 

Kort om mig: jag är 26 år och har bf 2 januari med första barnet! Jag och min sambo försökte i ett år och skulle precis söka hjälp när vi lyckades med detta lilla frö i magen! 
    Jag mår illa, inte så jag spytt men ändå illa, har ont över magen, känner mig sjuk i kroppen och är tröttare än jag någonsin varit tidigare! Men också lyckligare ❤️

Hoppas det är fler som har bf i januari som vill prata av sig! 

• Svar på tråden BF januari 2026
  • studerade

Ingen kunnig som vill göra en dold/anonym Facebook grupp istället? Tycker de är enklare att skriva och hitta/scrolla där ☺️

• Jono90
    studerade skrev 2025-06-12 09:40:07 följande:

Ingen kunnig som vill göra en dold/anonym Facebook grupp istället? Tycker de är enklare att skriva och hitta/scrolla där ☺️

Det finns en grupp för alla med BF januari 2026. Den är privat så bara de som är med i gruppen ser vad som skrivs i den, dock är den synlig så alla kan söka på den och ansöka om medlemsskap (men man ser väl inte mer än gruppnamnet då typ).

Men anonym är man ju int förstås så det var kanske inte så du menade 😅 

• studerade
    Jono90 skrev 2025-06-12 11:25:46 följande:

Det finns en grupp för alla med BF januari 2026. Den är privat så bara de som är med i gruppen ser vad som skrivs i den, dock är den synlig så alla kan söka på den och ansöka om medlemsskap (men man ser väl inte mer än gruppnamnet då typ).

Men anonym är man ju int förstås så det var kanske inte så du menade 😅 

Jo precis ☺️ menar att de som inte är inte ser vilka som är med 🙈
  • PauLaz86
    F37L skrev 2025-05-26 23:38:37 följande:
    Nej vi har en 3,5 åring också och graviditeten med henne var väldigt strulig med fostervattenprov, mängder av ultraljud, jobbig förlossning och tre veckor på neo. Men hon är hur frisk och pigg som helst så allt har ju gått bra.

Men det samt missfall i januari gör att jag absolut har lite svårt att våga tro att allt ska gå bra 😅
    Det lät tufft för er.
    Hoppas den här graviditeten blir lugnare för dig/er 🌸
  • PauLaz86
    Litenrosa skrev 2025-06-10 17:04:25 följande:

Hej! 

Jag är gravid för första gången, bf 30/1 och är alltså nu i v7. Jag mår SKIT!!!! Illamående dygnet runt, får knappt i mig något att äta och hade helst sovit alltid. Jag är yr och kan definitivt inte jobba. Jag spyr inte än men känns hela tiden som precis innan man kräks. Postafen hjälper lite lek definitivt inte mycket. Är det någon annan som mår såhär dåligt? Jag blir tyvärr deppig av att må såhär och kan inte känna lyckan över det lilla fröet i magen just nu? :(

Likadant här, konstant illamående, typ hungrig men inte sugen på något alls. I början kunde jag iaf känna mig sugen på saker som kunde kännas lite bra att försöka äta mot illamåendet. Men nu har jag inget sug öht på någon mat eller frukt. 
    Är sjukskriven från jobbet. Känns skit just nu, jag orkar ingenting, verkligen ingenting. Vissa dagar är jag i princip bara liggandes. Andra dagar uppe små stunder, försöker gå ut i trädgården lite men det är tungt allting just nu. 

Har också svårt att känna glädje över det här nu då det här verkligen drar ner ens mående rejält. 
    Börjar fundera över när man ska berätta för barnen att de ska få ett syskon men känns inte kul att berätta när man själv mår pyton och inte känner sig glad alls. Blir så fel.

Men förhoppningsvis vänder det väl snart, har fått lergigan comp utskrivet. Varvar den med lergigan 25 mg som jag tar till kvällen. Vissa dagar tar jag en sån på dagen med. Det hjälper väl mot det värsta men tycker det går lite upp och ner. Illamåendet och extrema tröttheten är där konstant ändå. Klarar mig rätt bra från kräkandet, kräks bara vissa dagar och andra inte alls. Men det här tär på en.

Nu blev det väldigt negativt svar, förlåt! 🌸😅

Men, som sagt för de flesta vänder det här efter första trimestern. 😊🌸
    Och när det gör det och du mår bättre så kommer du verkligen kunna glädjas massor åt det lilla livet i magen ❤️
  • MammaMG

Är idag i vecka 9+5. Illamåendet har försvunnit nästan helt och brösten ömmar inte längre. Känner mig inte alls gravid och är så orolig. Vet att det kallas spökveckor av en orsak, men kan ändå inte slappna av.

Jag hade en liten blödning denna vecka, så har fått tid till ultraljud nästa vecka för att kolla upp det. Hoppas verkligen att allt är bra med bebis.

• nov91
    MammaMG skrev 2025-06-15 16:55:33 följande:

Är idag i vecka 9+5. Illamåendet har försvunnit nästan helt och brösten ömmar inte längre. Känner mig inte alls gravid och är så orolig. Vet att det kallas spökveckor av en orsak, men kan ändå inte slappna av.

Jag hade en liten blödning denna vecka, så har fått tid till ultraljud nästa vecka för att kolla upp det. Hoppas verkligen att allt är bra med bebis.

Håller alla tummar för dig & hoppas allt är bra med den lilla! ❤️ går själv och känner efter symptom hela tiden, är så jobbigt att inte kunna känna sig trygg i att graviditeten fortskrider som den ska. Har första ultraljud 25/6 som vi bokade privat. Väntan är outhärdlig 
  • nov91
    MammaMG skrev 2025-06-15 16:55:33 följande:

Hur har det gått för dig? Är 9+2 idag och upplever lite samma som du beskrev ovan 
  • nov91
    nov91 skrev 2025-06-22 11:36:27 följande:
    Hur har det gått för dig? Är 9+2 idag och upplever lite samma som du beskrev ovan 
    Skrev fel, 8+2 :)
  • MammaMG
    nov91 skrev 2025-06-22 11:36:27 följande:
    Symptomen fösvann några dagar, men kom tillbaka sen med full kraft. Allt såg bra ut på ul och bebis växer som hen ska. Blödningen kom troligen från moderkakan, så läkaren uppmanade mig att ta det lite lugnare i ett par veckor.

Idag är jag i vecka 10+6, tycker att symptomen varierar också från dag till dag, vissa dagar mår jag helt okej, andra dagar mår jag jätteilla och är helt utslagen.

Man vill ju bara må bra, samtidigt som man blir orolig när symptomen försvinner. Aldrig är man nöjd, haha
Svar på tråden BF januari 2026