Litenrosa skrev 2025-06-10 17:04:25 följande:
Hej!
Jag är gravid för första gången, bf 30/1 och är alltså nu i v7. Jag mår SKIT!!!! Illamående dygnet runt, får knappt i mig något att äta och hade helst sovit alltid. Jag är yr och kan definitivt inte jobba. Jag spyr inte än men känns hela tiden som precis innan man kräks. Postafen hjälper lite lek definitivt inte mycket. Är det någon annan som mår såhär dåligt? Jag blir tyvärr deppig av att må såhär och kan inte känna lyckan över det lilla fröet i magen just nu? :(
Likadant här, konstant illamående, typ hungrig men inte sugen på något alls. I början kunde jag iaf känna mig sugen på saker som kunde kännas lite bra att försöka äta mot illamåendet. Men nu har jag inget sug öht på någon mat eller frukt.
Är sjukskriven från jobbet. Känns skit just nu, jag orkar ingenting, verkligen ingenting. Vissa dagar är jag i princip bara liggandes. Andra dagar uppe små stunder, försöker gå ut i trädgården lite men det är tungt allting just nu.
Har också svårt att känna glädje över det här nu då det här verkligen drar ner ens mående rejält.
Börjar fundera över när man ska berätta för barnen att de ska få ett syskon men känns inte kul att berätta när man själv mår pyton och inte känner sig glad alls. Blir så fel.
Men förhoppningsvis vänder det väl snart, har fått lergigan comp utskrivet. Varvar den med lergigan 25 mg som jag tar till kvällen. Vissa dagar tar jag en sån på dagen med. Det hjälper väl mot det värsta men tycker det går lite upp och ner. Illamåendet och extrema tröttheten är där konstant ändå. Klarar mig rätt bra från kräkandet, kräks bara vissa dagar och andra inte alls. Men det här tär på en.
Nu blev det väldigt negativt svar, förlåt! 🌸😅
Men, som sagt för de flesta vänder det här efter första trimestern. 😊🌸
Och när det gör det och du mår bättre så kommer du verkligen kunna glädjas massor åt det lilla livet i magen ❤️