MammaMG skrev 2025-06-30 07:58:02 följande:
Nej inget speciellt, jag var på jobbet när det började. Har stillasittande kontorsjobb så gjorde inget ansträngande alls.
Blödningar i graviditet är ju väldigt vanligt, och det kan ju bero på en hel massa saker. Jag tror dock att läkaren sa så till mig eftersom han såg att moderkakan var så lågt nere, och ifall man anstränger sig mycket eller lyfter tunga saker då, så kan det göra så att blödningen startar igen.
Nu är jag ingen läkare, men det kan ju hända att du haft nåt blodkärl som brustit eller så, men om din blödning var liten och den avtog direkt så tror jag knappast att det är någon fara :)
Tack för svaret! Nej, jag är inte orolig, det var lite rosaröda strimmor som avtog direkt och har inte kommit tillbaka. Men hoppas i vilket fall att vi båda slipper fler blödningar ❤️
9+4 här idag och jag räknar ner dagarna till "den magiska gränsen". Vi har redan berättat för de flesta för att vi inte orkade smussla. Men är ju medveten om att vi berättade väldigt tidigt så det känns skönt att veta att risken minskar för varje dag som går. 🙏
Läste att det var någon i tråden som redan fått stor mage. Är det någon annan där det börjat synas ännu? Själv har jag lite övervikt så räknar inte med att det ska synas nåt förrän tidigast kanske vecka 15 eller så, trots att det är andra barnet.