• Haja98

BF januari 2026

Hejsan!

Vet inte om det redan finns en sån här tråd, men jag lyckades inte hitta en 😅 Tänkte om det är fler som har BF i januari 2026 och vill ha ett forum tillsammans där vi diskuterar symptom och allt annat! 

Kort om mig: jag är 26 år och har bf 2 januari med första barnet! Jag och min sambo försökte i ett år och skulle precis söka hjälp när vi lyckades med detta lilla frö i magen! 
    Jag mår illa, inte så jag spytt men ändå illa, har ont över magen, känner mig sjuk i kroppen och är tröttare än jag någonsin varit tidigare! Men också lyckligare ❤️

Hoppas det är fler som har bf i januari som vill prata av sig! 

• Svar på tråden BF januari 2026
  • Errorika
    Anonym (Andrabarnet) skrev 2025-06-30 08:16:42 följande:
    Tack för svaret! Nej, jag är inte orolig, det var lite rosaröda strimmor som avtog direkt och har inte kommit tillbaka. Men hoppas i vilket fall att vi båda slipper fler blödningar ❤️

9+4 här idag och jag räknar ner dagarna till "den magiska gränsen". Vi har redan berättat för de flesta för att vi inte orkade smussla. Men är ju medveten om att vi berättade väldigt tidigt så det känns skönt att veta att risken minskar för varje dag som går. 🙏

Läste att det var någon i tråden som redan fått stor mage. Är det någon annan där det börjat synas ännu? Själv har jag lite övervikt så räknar inte med att det ska synas nåt förrän tidigast kanske vecka 15 eller så, trots att det är andra barnet.
    Jag tycker att det syns lite!! Men inte för någon annan än mig själv än så länge. Min man säger att han ser skillnad om jag tjatar men tror egentligen inte han märker något. Jag har naturligt ganska platt mage, så för mig syns det jättetydligt 😂
  • Maramba
    Jono90 skrev 2025-06-29 21:53:46 följande:

Vi betalade själva, tyvärr 🤪 i min region får man KUB men NIPT ingår bara om man får dåliga siffror där. 

Minns du hur många dagar du behövde vänta på provsvaret från NIPT? 😊
  • nov91

Hej på er alla blivande mammor där ute, hoppas ni mår bra ☺️ 

jag har gått in i vecka 11 och har börjat få lite otrevligare symptom sedan igår. Halsbränna + så otroligt gasig i magen från ingenstans? Får magknip titt som tätt för det är som att gaserna inte rör på sig, med andra ord trög mage som fasen 😂 

upplever någon detta & har nån tips som ni har märkt av hjälper? Vill helst inte ta mediciner i första hand. Märker att det blir lite bättre när jag rör på mig men det kan jag ju inte göra 24/7 😅 

• Catwoman91

Heeeej!! Här kommer en till som har bf i januari 2026 ifall allt går som det ska (peppar peppar) både jag och min man är 34 år gamla i år :) och vi har försökt sedan 2023 och sedan fick vi göra ivf (omgång 2) blev det ett efterlängtat plus!! Är i vecka 10+6 idag. Har mått lite illa, haft ont i ryggen men inte mer än så!! ALLA ANDRA HÄR INNE?!! Hur mår ni mammor??????

• Solrosen96
    Catwoman91 skrev 2025-07-06 08:27:03 följande:

Heeeej!! Här kommer en till som har bf i januari 2026 ifall allt går som det ska (peppar peppar) både jag och min man är 34 år gamla i år :) och vi har försökt sedan 2023 och sedan fick vi göra ivf (omgång 2) blev det ett efterlängtat plus!! Är i vecka 10+6 idag. Har mått lite illa, haft ont i ryggen men inte mer än så!! ALLA ANDRA HÄR INNE?!! Hur mår ni mammor??????

Hej! Har också gjort ivf och är i vecka 11+0 så vi är väldigt nära varandra haha! 😅

Mitt enda symtom under den här graviditeten är minskad matlust, ingen trötthet inget illamående eller ömma bröst osv. Men börjar bli lite trött på att typ all mat låter äckligt i mitt huvud, ska inte klaga dock mår ju betydligt bättre än många andra 😂 
  • Anonym (Ellzbellz)
    nov91 skrev 2025-07-05 17:36:23 följande:

Hej på er alla blivande mammor där ute, hoppas ni mår bra ☺️ 

jag har gått in i vecka 11 och har börjat få lite otrevligare symptom sedan igår. Halsbränna + så otroligt gasig i magen från ingenstans? Får magknip titt som tätt för det är som att gaserna inte rör på sig, med andra ord trög mage som fasen 😂 

upplever någon detta & har nån tips som ni har märkt av hjälper? Vill helst inte ta mediciner i första hand. Märker att det blir lite bättre när jag rör på mig men det kan jag ju inte göra 24/7 😅 

Gasig i magen är från hormonet progesteron. Brukar vara höga nivåer i tidig graviditet. Är du trög i magen kan du testa fiberhusk! ☺️
  • Jono90
    Maramba skrev 2025-07-03 20:56:27 följande:
    Minns du hur många dagar du behövde vänta på provsvaret från NIPT? 😊
     Det gick oväntat fort! De sa 10 arbetsdagar ungefär, men jag gjorde provet onsdag em och torsdagen veckan därpå ringde de med provsvaren 😊 så ja, typ 5-6 dagar!
  • Maramba
    Jono90 skrev 2025-07-06 21:37:46 följande:
     Det gick oväntat fort! De sa 10 arbetsdagar ungefär, men jag gjorde provet onsdag em och torsdagen veckan därpå ringde de med provsvaren 😊 så ja, typ 5-6 dagar!

Tack för svar. Skönt för dig att inte behöva vänta längre än så. 😊

minns du om det var Karolinska som kontrollerade provet? 

till mig har de sagt två veckor men jag ser på Karolinskas hemsida att det kan ta upp till 16 dagar. Väntan känns olidligt lång. Man ska logga in på deras patientportal för att se när provsvaret laddats upp - vilket gör att man loggar in ca 50 ggr om dagen. Om det är ett dåligt provsvar kommer man istället bli uppringd. 

tog mitt prov förra söndagen så drygt en vecka sedan nu. 

• sweetrain

Var på ultraljud idag för KUB (blod och urintest för 2 veckor sedan) och fick se en sprattlande liten krabat Drömmer Mätte några dagar mindre men förväntade mig det, 11+5 och blev flyttad till 21 Jan istället för 16e som bm först sagt. Annars såg allt jättebra ut!! 

Fy vilken lättnad att få se bebis efter så många veckor, har världens huvudvärk nu på kvällen, antagligen efter all spänning lagts. 

• Maramba
    sweetrain skrev 2025-07-07 21:41:32 följande:

Var på ultraljud idag för KUB (blod och urintest för 2 veckor sedan) och fick se en sprattlande liten krabat Drömmer Mätte några dagar mindre men förväntade mig det, 11+5 och blev flyttad till 21 Jan istället för 16e som bm först sagt. Annars såg allt jättebra ut!! 

Fy vilken lättnad att få se bebis efter så många veckor, har världens huvudvärk nu på kvällen, antagligen efter all spänning lagts. 

Grattis! vilken lättnad 🌷
Svar på tråden BF januari 2026