• Anonym (Ts)

Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor

Stereotypen att majoriteten bara är äldre västlänningar som blir tillsammans med asiatiskor stämmer inte. Har rest till flera delar i Asien, Sydostasien samt sett flera i Östasien flera västlänningar som är yngre men vill hitta en mer traditionell kvinna med kvinnliga drag. Även om de flesta är västlänningar kan man börja se att allt fler länder i Afrika och vissa från mellanöstern som på senare tid åker till Sydostasien för att hitta kärleken. 
    Det finns många yngre som tipsar och reser till Asien och Sydamerika för att hitta kärleken. Vilket inte bara är 60+ gamla gubbar som många verkar tro.
    Varför är det så många som direkt dömer dessa? För mig ser de ut som vanliga par.
    Många verkar framförallt tro att dessa män åker iväg då de inte kan få någon här, men det kan ju vara så att de har tröttnat på att höra om all negativitet och konflikter om män som väst och Sverige har börjat med. Kan det inte bara vara så att männen söker något som saknas här i väst? 
    Vet en som kämpat med förhållande men en vän tipsade honom om asiatiska tjejer istället då de faktiskt respekterar svenska män på ett annat sätt än Svenska kvinnor gör. Det blev den första som faktiskt visade rent intresse. Det resulterade i att de båda lever lyckliga tillsammans.
    Till vanliga män som vill ha ett enklare liv så finns det alternativ.

• Svar på tråden Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Vedklyv) skrev 2025-05-07 19:48:08 följande:
    hahaha!! Du är ju helfestlig!!
    Jag uppskattar att du tog dig tid att svara
    Din förmåga att argumentera och diskutera är typ 0. Inte lika helfestligt!
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (What it really is?) skrev 2025-05-07 19:51:37 följande:

Nej, som goldiggers. Dessa är inte ute efter pengar för att de verkligen måste. Det är inte synd om golddiggers utan helt självvalt. 

Vad jag tycker om fenomenet: vidrigt. 

Det är väl i så fall mer synd om den som drabbas, men lite självinsikt är väl bra att ha? Nog borde man märka om ens partner lockas av ens pengar eller om det handlar om kärlek? De flesta borde vara medvetna om partnern är i en helt annan liga. 

Det blir väl i många fall en slags symbios om vi generaliserar grovt. Om det är socialt efterblivna män som träffar fattiga asiater. 

Asiaterna kan få ett betydligt bättre och tryggare liv med dessa män, och dom väljer att göra så. Dom kanske dock inte har så många alternativ.

Männen kan få ett liv med en partner, kanske tom familj. Något att kämpa för. Dessa män kanske inte har lika lätt att träffa svenska kvinnor, så dom kanske inte heller har så många alternativ.

Nu är ju inte alla förhållanden mellan svenska män och asiatiska kvinnor på detta sätt, men om vi utgår från denna nidbild av dessa par.

• Anonym (Män alltså)

Gubbar säger att åldern spelar ingen roll.Men skulle dom själva dejta någon 5-10 äldre?Nej!

• Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Män alltså) skrev 2025-05-07 20:46:09 följande:

Gubbar säger att åldern spelar ingen roll.Men skulle dom själva dejta någon 5-10 äldre?Nej!

Det stämmer nog väldigt bra tyvärr. Även om det faktiskt verkar bli vanligare att även kvinnor träffar yngre män.
  • Anonym (mansperson)

Jag levde med en halvasiatisk kvinna tidigare. Hon hade en svensk förälder och var ju född och uppvuxen här, men hon såg ju väldigt asiatisk ut. Upplevde inte att jag någonsin fick någon konstig blick eller så från någon.

Hur som helst har jag inga principiella moraliska synpunkter på ett sådant arrangemang som diskuteras här i tråden, att en lite äldre och misslyckad svensk man ingår en sorts transaktionellt äktenskap med en utländsk kvinna. Visst, hon motiveras ju av att vilja förbättra sina möjligheter till ett bra liv för sig själv och för de barn som ofta följer med på köpet, men samtidigt är hon ju också fri att göra det valet som jag ser det.

Problemet, från mitt perspektiv, är att maktobalansen blir så fruktansvärt stor och jag vet att många kvinnor far väldigt illa i det.

Vad jag däremot har moraliska synpunkter på är att dessa män som regel är riktiga drägg. Jag har jobbat länge i ett yrke där jag ständigt kommer i kontakt med människor, och har därför träffat ett antal sådana par. Männen har utan undantag verkat som typiska svin i mina ögon. Tänker inte dela med mig av några anekdoter av sekretesskäl, men det är inga roliga typer jag träffat. Läser man trådar här på FL och på Flashback där det diskuteras hur man går tillväga för att fixa en asiatisk fru så bekräftas ju den bilden på två sekunder.

Tycker absolut inte att kvinnorna kan klandras på något sätt. De försöker ju bara göra någonting bra för sig själva och sina barn, och att gifta sig med en västeuropé ses väl som eftersträvansvärt om man inte har så många valmöjligheter.

• Anonym (h)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-07 19:25:01 följande:

Om det nu är få som matchar. Varför bryr ni er?

Jag vet också att det finns kvinnor inte bara asiatiska , som väljer efter trygghet och ekonomi. Men jag bryr mig inte nämnvärt.

Det som är intressant är inte att fenomenet förekommer, för det gör det. Inte heller att det ofta skiljer i ålder och ekonomiska möjligheter. För det gör det troligtvis. 

Men varför är detta en så stor grej för svenska kvinnor?

Det är inte bara kvinnor.
  • Anonym (h)
    Anonym (What it really is?) skrev 2025-05-07 19:36:51 följande:

Jag kan inte tala för alla kvinnor, men för mig är det självklart att fördöma all typ av prostitution eller andra kvinnoförnedrande handlingar. 

Bara för att jag hade turen att födas i ett land där man har det relativt bra som kvinna, betyder inte att jag bara kan ignorera andra kvinnor som inte haft lika mycket tur. 

Jag har förmågan att känna sympati för andra som inte har det lika bra. Men det verkar vara ett rätt kvinnligt drag, så det är nog troligen ett skäl till, att svenska kvinnor ser det som en stor grej. 

Skriver under på detta.
  • Anonym (h)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-07 19:43:32 följande:
    Det finns även svenska kvinnor som attraheras av pengar, makt, inflytande, trygghet etc .. ser du även dessa som prostituerade?
    Inte så vanligt, de flesta kvinnor och män tillsammans brukar kallas kärlek.
  • Anonym (h)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-07 20:32:23 följande:

Det blir väl i många fall en slags symbios om vi generaliserar grovt. Om det är socialt efterblivna män som träffar fattiga asiater. 

Asiaterna kan få ett betydligt bättre och tryggare liv med dessa män, och dom väljer att göra så. Dom kanske dock inte har så många alternativ.

Männen kan få ett liv med en partner, kanske tom familj. Något att kämpa för. Dessa män kanske inte har lika lätt att träffa svenska kvinnor, så dom kanske inte heller har så många alternativ.

Nu är ju inte alla förhållanden mellan svenska män och asiatiska kvinnor på detta sätt, men om vi utgår från denna nidbild av dessa par.

Kort sagt så köper männen dessa kvinnor, dom får en försörjning samt skicka hem pengar till sin familj.
  • Anonym (h)
    Anonym (Män alltså) skrev 2025-05-07 20:46:09 följande:

Helst inte gissar jag.
Svar på tråden Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor