• Anonym (Ts)

Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor

Stereotypen att majoriteten bara är äldre västlänningar som blir tillsammans med asiatiskor stämmer inte. Har rest till flera delar i Asien, Sydostasien samt sett flera i Östasien flera västlänningar som är yngre men vill hitta en mer traditionell kvinna med kvinnliga drag. Även om de flesta är västlänningar kan man börja se att allt fler länder i Afrika och vissa från mellanöstern som på senare tid åker till Sydostasien för att hitta kärleken. 
    Det finns många yngre som tipsar och reser till Asien och Sydamerika för att hitta kärleken. Vilket inte bara är 60+ gamla gubbar som många verkar tro.
    Varför är det så många som direkt dömer dessa? För mig ser de ut som vanliga par.
    Många verkar framförallt tro att dessa män åker iväg då de inte kan få någon här, men det kan ju vara så att de har tröttnat på att höra om all negativitet och konflikter om män som väst och Sverige har börjat med. Kan det inte bara vara så att männen söker något som saknas här i väst? 
    Vet en som kämpat med förhållande men en vän tipsade honom om asiatiska tjejer istället då de faktiskt respekterar svenska män på ett annat sätt än Svenska kvinnor gör. Det blev den första som faktiskt visade rent intresse. Det resulterade i att de båda lever lyckliga tillsammans.
    Till vanliga män som vill ha ett enklare liv så finns det alternativ.

• Svar på tråden Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Manne)
    Anonym skrev 2025-05-04 21:18:59 följande:

Det är väl inte åldern som gör att folk reagerar, utan looserkonceptet. Looser kan man ju bli i ung ålder.

Precis, och alla har den saken gemensamt att dom har väldigt dålig kvinnosyn och sexistisk. Titta bara på det ts skriver om hur kvinnor ska se ut. Som att det är dockor.

I princip alla snubbar oavsett ålder, jag vet om och känner. Som dejtar asiatiskor. Är män som inte kan attrahera och få en svensk kvinna , alltså en kvinna från sin egen etnicitet. Just av den anledningen. En var riktigt vidrig och kommentera hur läcker vissa kvinnor var, I tjänst. Själv var han ful som stryk och skallig. 

Dom ser på kvinnor som objekt. Att få en asiatiska är ingen konst. Då dom gör allt för att få ett bättre liv och bättre ekonomiskt. Dessutom kommer dom från länder, där kvinnan ska lyda mannen. Fan vad konstigt att just dessa män vill ha dessa kvinnor lol
  • Anonym (J)
    Anonym (Manne) skrev 2025-05-04 21:25:33 följande:
     Precis, och alla har den saken gemensamt att dom har väldigt dålig kvinnosyn och sexistisk. Titta bara på det ts skriver om hur kvinnor ska se ut. Som att det är dockor.

I princip alla snubbar oavsett ålder, jag vet om och känner. Som dejtar asiatiskor. Är män som inte kan attrahera och få en svensk kvinna , alltså en kvinna från sin egen etnicitet. Just av den anledningen. En var riktigt vidrig och kommentera hur läcker vissa kvinnor var, I tjänst. Själv var han ful som stryk och skallig. 

Dom ser på kvinnor som objekt. Att få en asiatiska är ingen konst. Då dom gör allt för att få ett bättre liv och bättre ekonomiskt. Dessutom kommer dom från länder, där kvinnan ska lyda mannen. Fan vad konstigt att just dessa män vill ha dessa kvinnor lol
    Du är rasistisk och sexistisk själv.
  • Anonym (Provokativt)

Vita män med östasiatiska kvinnor är provokativt. Ni kan inte ens gissa hur mycket hatkommentarer en östasiatisk tjej med en vit man får på sociala medier... av främst vita kvinnor och östasiatiska män.

• Anonym (Tyvärr)

Svenska damer vill inte ha konkurrens, dom blir sura då.

• Anonym (Quinny)

Avskyr det där fenomenet. Har alltid gjort. Dömer dem direkt utan pardon. Nu har fenomenet krupit ner i åldrarna. Fortfarande lika äckligt. Med det ökande resandet mot Asien plus div datingsajter så blir utbudet större. Tidigare postorderbrudar från öststaterna och Ryssland. Fortfarande lika vidrigt. Kommer aldrig kunna se en gammal råttgubbe stapplandes runt på ica med en liten jänta snurrandes runt honom. Ok för en win-win. Han får sällskap och all markservice fixad. Hon behöver bara tillfredsställa en gubbe i taget och kan skicka hem pengar till sin familj. Blir aldrig ett jämlikt förhållande. En affärsuppgörelse. Tragiskt. 

• Anonym (qwerty)

Kallas Köpefru av en anledning. De är inte intresserade av dig / din vän / gubbar i allmänhet, de är endast intresserade av ditt medborgarskap så de kan sticka ifrån sitt sketna u-land.

• Anonym (Kanske)

Funderar faktiskt på att på lite sikt söka efter en asiatisk kvinna. Har inga problem alls att få tag i svenska kvinnor, om jag hade varit ute efter det. Är gift sedan många år men händer ganska ofta att kvinnor som jag ser på stan visar intresse med blickar, leende. Måste därför skilja mig först... en sak i taget.

Jag är 50 men har en fysik som lika gärna hade kunnat sitta på en vältränad 30-åring. drar in 7 siffriga inkomster om året, har några miljoner i sparkapital, är social, får lätt omgivningen att skratta och har lätt för att prata med andra människor. Har alltid haft höga krav på mig själv och de runt omkring mig men har länge upplevt att frun är för trött, för lat och gör alldeles för lite i hemmet. Det är jag som fixar det mesta i hemmet och med barnen, förutom att driva mitt företag, sköta och sköta mitt vanliga arbete. Jag söker en partner som matchar mig energimässigt, inte en soffpotatis, och en partner som inte är rädd för att ta tag i hushållsuppgifterna när så behövs. Det skulle frigöra tid för mig som jag kan spendera med henne istället för att fixa mat, diska, dammsuga, rensa ogräs, rensa avlopp eller något annat...

• Anonym (Vedklyv)

Tycker svenska män som är ute efter en kvinna från ett fattigare land inte har förstått konceptet. Han måste förstås  stå för det ekonomiska. Mannen verkar mest vara ute efter att skydda sin ekonomi, typ äta kakan och ha den kvar. Svenska män är snåljåpar. De inbillar sig att det handlar om att de själva är attraktiva och att hon ska bevisa något genom att inte få tillgång till hans pengar.

Och som någon redan nämnt så innehar de ett typ av förakt mot kvinnor på ett sexistiskt sätt. 

Kvinnan kan säkert acceptera det om mannen tar upp henne från fattigdom. Då blir det iaf en symbios.

Svar på tråden Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor