• Anonym (Ts)

Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor

Stereotypen att majoriteten bara är äldre västlänningar som blir tillsammans med asiatiskor stämmer inte. Har rest till flera delar i Asien, Sydostasien samt sett flera i Östasien flera västlänningar som är yngre men vill hitta en mer traditionell kvinna med kvinnliga drag. Även om de flesta är västlänningar kan man börja se att allt fler länder i Afrika och vissa från mellanöstern som på senare tid åker till Sydostasien för att hitta kärleken. 
    Det finns många yngre som tipsar och reser till Asien och Sydamerika för att hitta kärleken. Vilket inte bara är 60+ gamla gubbar som många verkar tro.
    Varför är det så många som direkt dömer dessa? För mig ser de ut som vanliga par.
    Många verkar framförallt tro att dessa män åker iväg då de inte kan få någon här, men det kan ju vara så att de har tröttnat på att höra om all negativitet och konflikter om män som väst och Sverige har börjat med. Kan det inte bara vara så att männen söker något som saknas här i väst? 
    Vet en som kämpat med förhållande men en vän tipsade honom om asiatiska tjejer istället då de faktiskt respekterar svenska män på ett annat sätt än Svenska kvinnor gör. Det blev den första som faktiskt visade rent intresse. Det resulterade i att de båda lever lyckliga tillsammans.
    Till vanliga män som vill ha ett enklare liv så finns det alternativ.

• Svar på tråden Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor
  • Mayjel
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-05 20:18:14 följande:
    Om du vill generalisera och döma andra genom dina fördomar så är det upp till dig. Man väljer själv vem man vill vara som person.
    Fast jag utgår inte från generaliseringar utan bara från vad mina ögon faktiskt ser då och då.

Och jag utgår från sunt förnuft och en grundläggande förståelse för mänskligt beteende och inte fördomar.

Normala unga kvinnor som vill ha kärlek och barn med en frisk man vänder sig inte till gamla fula gubbar för detta ändamål. Det säger sig självt att fattiga kvinnor väljer dessa män p.g.a. deras plånbok. Något som de unga männen i deras eget land förmodligen inte kan erbjuda. Eller förvägrar dem. 
  • Anonym (Tyvärr)
    Mayjel skrev 2025-05-05 20:25:20 följande:
    Fast jag utgår inte från generaliseringar utan bara från vad mina ögon faktiskt ser då och då.

Och jag utgår från sunt förnuft och en grundläggande förståelse för mänskligt beteende och inte fördomar.

Normala unga kvinnor som vill ha kärlek och barn med en frisk man vänder sig inte till gamla fula gubbar för detta ändamål. Det säger sig självt att fattiga kvinnor väljer dessa män p.g.a. deras plånbok. Något som de unga männen i deras eget land förmodligen inte kan erbjuda. Eller förvägrar dem. 
    Om jag då ser invandrare som är kriminella och stökiga och homosexuella som är feminina till sättet så har jag fått lära mig att det är just fördomar.
  • Mayjel
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-05 20:28:26 följande:
    Om jag då ser invandrare som är kriminella och stökiga och homosexuella som är feminina till sättet så har jag fått lära mig att det är just fördomar.
    Invandrare är en betydligt större folkgrupp i vårt land (ca 1 miljon) än dessa gubbar med unga sydostasiatiska kvinnor. Därmed också mer variation. De allra flesta invandrare begår inte heller brott utan det rör sig där om en liten minoritet. 

Ja, det finns säkert en del gaymän som är feminina. Dock är det ju inget fel i att vara detta? Därmed en ganska konstig jämförelse med fula gubbar som utnytttjar fattiga kvinnor för sex, vilket är ett torskbeteende, även om de nu skulle råka vara gifta.

Precis som unga sydostasiatiska kvinnor från fattiga länder utnyttjar gamla fula gubbar i väst för deras pengar, likt en prostituerad. Vad finns det att respektera där liksom.
  • Anonym (Tyvärr)
    Mayjel skrev 2025-05-05 20:35:10 följande:
    Invandrare är en betydligt större folkgrupp i vårt land (ca 1 miljon) än dessa gubbar med unga sydostasiatiska kvinnor. Därmed också mer variation. De allra flesta invandrare begår inte heller brott utan det rör sig där om en liten minoritet. 

Ja, det finns säkert en del gaymän som är feminina. Dock är det ju inget fel i att vara detta? Därmed en ganska konstig jämförelse med fula gubbar som utnytttjar fattiga kvinnor för sex, vilket är ett torskbeteende, även om de nu skulle råka vara gifta.

Precis som unga sydostasiatiska kvinnor från fattiga länder utnyttjar gamla fula gubbar i väst för deras pengar, likt en prostituerad. Vad finns det att respektera där liksom.
    Du får hata dessa män. Varsågod. Du behöver inte förklara dig. Men jag gör det inte.

Själv tycker jag det är larvigt av denna grupp svenska kvinnor som per automatik ogillar män som är tillsammans med en asiat. Precis som jag sa inledningsvis.
  • Anonym (h)
    Anonym (XY) skrev 2025-05-05 18:27:55 följande:
    Håller med, känns rätt stenålders att bry sig om vem är med vem och från vilket land. Lite typiskt bittra kvinnliga FL skribenter på nåt sätt.
    Det klassiska bittra svaret av en bitter man.
  • Anonym (h)
    Mayjel skrev 2025-05-05 18:34:51 följande:

På vilket sätt skulle svenska tjejer brista i respekt för sina män? Inget jag har märkt av iallafall. 

Det stämmer inte, det som menas är väl att en del vill tillbaka i tiden då kvinnor skulle lyda sin man, sköta hem, hushåll och barn.
  • Anonym (h)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-05 18:47:37 följande:
    Det går inte att generalisera. Vissa brister i respekt och andra inte, precis som män. Men det är larvigt att som svensk kvinna racka ner på män som blir ihop med asiater.
    Det är där skon klämmer.
  • Anonym (h)
    Mayjel skrev 2025-05-05 18:52:43 följande:
    Mer löjligt att racka ner på svenska kvinnor och säga att dessa i grupp inte respekterar svenska män. De flesta som bildar par i vårt land har samma etnicitet. Detta tyder ju snarare på motsatsen, att de flesta svenskar dras till varann och trivs i varandras sällskap. 
    Håller med dig, det är bara se sig omkring.
  • Mayjel
    Anonym (h) skrev 2025-05-05 20:47:09 följande:
    Det stämmer inte, det som menas är väl att en del vill tillbaka i tiden då kvinnor skulle lyda sin man, sköta hem, hushåll och barn.
    En duktig liten hemmaslav utan självbestämmanderätt med andra ord. Då rör det sig om misogyna män som inte bör ha någon flickvän överhuvudtaget. Inte med en sådan hemsk kvinnosyn.
Svar på tråden Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor