• Anonym (Ts)

Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor

Stereotypen att majoriteten bara är äldre västlänningar som blir tillsammans med asiatiskor stämmer inte. Har rest till flera delar i Asien, Sydostasien samt sett flera i Östasien flera västlänningar som är yngre men vill hitta en mer traditionell kvinna med kvinnliga drag. Även om de flesta är västlänningar kan man börja se att allt fler länder i Afrika och vissa från mellanöstern som på senare tid åker till Sydostasien för att hitta kärleken. 
    Det finns många yngre som tipsar och reser till Asien och Sydamerika för att hitta kärleken. Vilket inte bara är 60+ gamla gubbar som många verkar tro.
    Varför är det så många som direkt dömer dessa? För mig ser de ut som vanliga par.
    Många verkar framförallt tro att dessa män åker iväg då de inte kan få någon här, men det kan ju vara så att de har tröttnat på att höra om all negativitet och konflikter om män som väst och Sverige har börjat med. Kan det inte bara vara så att männen söker något som saknas här i väst? 
    Vet en som kämpat med förhållande men en vän tipsade honom om asiatiska tjejer istället då de faktiskt respekterar svenska män på ett annat sätt än Svenska kvinnor gör. Det blev den första som faktiskt visade rent intresse. Det resulterade i att de båda lever lyckliga tillsammans.
    Till vanliga män som vill ha ett enklare liv så finns det alternativ.

• Svar på tråden Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor
  • Anonym (Vedklyv)

Vad förväntar du dig för "representanter" egentligen? Tror du det existerar någon form av statistik över hur män är? Titta på tråden isf. "Asiatiskor" (vem fan benämner andra på det sättet?) kommer genast med förutfattade meningar från männen som vill ha "asiatiskor"

• Anonym (Vedklyv)
    Anonym (Hjä) skrev 2025-05-05 15:43:06 följande:

Den här tråden är i mångt och mycket , förutom det vanliga gnälla på kvinnor- tugget,  en uppvisning av exempel på blindhet för sin egen rasism.
    Ts kanske det tydligaste exemplet.

Eller hur "asiatiskor" respekterar svenska män som inte svenska kvinnor gör. Inte alls rasistiskt. Undrar hur ts skulle reagera om hans fördomar inte överensstämde med verkligheten.
  • Anonym (h)
    Anonym (Hjä) skrev 2025-05-05 15:43:06 följande:

Den här tråden är i mångt och mycket , förutom det vanliga gnälla på kvinnor- tugget,  en uppvisning av exempel på blindhet för sin egen rasism.
    Ts kanske det tydligaste exemplet.

Obehagligt.
  • Anonym (/*_*/)
    Anonym (Vedklyv) skrev 2025-05-05 15:49:43 följande:

Vad förväntar du dig för "representanter" egentligen? Tror du det existerar någon form av statistik över hur män är? Titta på tråden isf. "Asiatiskor" (vem fan benämner andra på det sättet?) kommer genast med förutfattade meningar från männen som vill ha "asiatiskor"

Bra, inga bevis, bara dina förställningar, fördomar som finns i dina tankar, verkliga exempel om männen (plural bestämda form) är inte presenterade. Inte heller om kvinnorna. Bara obevisade påståender. 
  • Anonym (Ok)
    Anonym (/*_*/) skrev 2025-05-05 16:29:12 följande:
    Bra, inga bevis, bara dina förställningar, fördomar som finns i dina tankar, verkliga exempel om männen (plural bestämda form) är inte presenterade. Inte heller om kvinnorna. Bara obevisade påståender. 
    Du får gärna bevisa motsatsen då. 
  • Anonym (/*_*/)
    Anonym (Ok) skrev 2025-05-05 16:30:35 följande:
    Du får gärna bevisa motsatsen då. 
    Varför ska jag bevisa det jag inte påstår? 
  • Dr Nail

För mig spelar ingen roll, faktiskt. Fatta vilket sorgligt slöseri med utrymme man måste vara för att ens orka bry sig om vilka världsdelar folk dejtar varandra från, 2025.

• Anonym (Ok)
    Anonym (/*_*/) skrev 2025-05-05 16:33:56 följande:
    Varför ska jag bevisa det jag inte påstår? 

Fast du påstår att någon ljuger. 

Du ser inte skillnad på åsikter och fakta 

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Manne) skrev 2025-05-04 21:25:33 följande:
     Precis, och alla har den saken gemensamt att dom har väldigt dålig kvinnosyn och sexistisk. Titta bara på det ts skriver om hur kvinnor ska se ut. Som att det är dockor.

I princip alla snubbar oavsett ålder, jag vet om och känner. Som dejtar asiatiskor. Är män som inte kan attrahera och få en svensk kvinna , alltså en kvinna från sin egen etnicitet. Just av den anledningen. En var riktigt vidrig och kommentera hur läcker vissa kvinnor var, I tjänst. Själv var han ful som stryk och skallig. 

Dom ser på kvinnor som objekt. Att få en asiatiska är ingen konst. Då dom gör allt för att få ett bättre liv och bättre ekonomiskt. Dessutom kommer dom från länder, där kvinnan ska lyda mannen. Fan vad konstigt att just dessa män vill ha dessa kvinnor lol
    Det där är någon gammal fördom. Jag känner flera som pluggat i Asien eller pluggat här med asiater och sedan blivit ett par. De är mer högutbildade personer som tycker om att resa.
  • Anonym (/*_*/)
    Anonym (Ok) skrev 2025-05-05 17:21:00 följande:

Fast du påstår att någon ljuger. 

Visa.
    Anonym (Ok) skrev 2025-05-05 17:21:00 följande:

Du ser inte skillnad på åsikter och fakta 

Jag ser. Att påstå hur det är, är inte åsikter, det är att presentera förställningar och fördomar. Om någon påstår att en grupp människor är på det eller annat sätt, är påståender, inte åsikter.
Svar på tråden Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor