• Anonym (Ts)

Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor

Stereotypen att majoriteten bara är äldre västlänningar som blir tillsammans med asiatiskor stämmer inte. Har rest till flera delar i Asien, Sydostasien samt sett flera i Östasien flera västlänningar som är yngre men vill hitta en mer traditionell kvinna med kvinnliga drag. Även om de flesta är västlänningar kan man börja se att allt fler länder i Afrika och vissa från mellanöstern som på senare tid åker till Sydostasien för att hitta kärleken. 
    Det finns många yngre som tipsar och reser till Asien och Sydamerika för att hitta kärleken. Vilket inte bara är 60+ gamla gubbar som många verkar tro.
    Varför är det så många som direkt dömer dessa? För mig ser de ut som vanliga par.
    Många verkar framförallt tro att dessa män åker iväg då de inte kan få någon här, men det kan ju vara så att de har tröttnat på att höra om all negativitet och konflikter om män som väst och Sverige har börjat med. Kan det inte bara vara så att männen söker något som saknas här i väst? 
    Vet en som kämpat med förhållande men en vän tipsade honom om asiatiska tjejer istället då de faktiskt respekterar svenska män på ett annat sätt än Svenska kvinnor gör. Det blev den första som faktiskt visade rent intresse. Det resulterade i att de båda lever lyckliga tillsammans.
    Till vanliga män som vill ha ett enklare liv så finns det alternativ.

• Svar på tråden Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor
  • Anonym (Tyvärr)

Varför är ämnet så känsligt?

• Anonym (XY)
    Dr Nail skrev 2025-05-05 16:57:47 följande:

För mig spelar ingen roll, faktiskt. Fatta vilket sorgligt slöseri med utrymme man måste vara för att ens orka bry sig om vilka världsdelar folk dejtar varandra från, 2025.

Håller med, känns rätt stenålders att bry sig om vem är med vem och från vilket land. Lite typiskt bittra kvinnliga FL skribenter på nåt sätt.
  • Mayjel

På vilket sätt skulle svenska tjejer brista i respekt för sina män? Inget jag har märkt av iallafall. 

• Anonym (Tyvärr)
    Mayjel skrev 2025-05-05 18:34:51 följande:

På vilket sätt skulle svenska tjejer brista i respekt för sina män? Inget jag har märkt av iallafall. 

Det går inte att generalisera. Vissa brister i respekt och andra inte, precis som män. Men det är larvigt att som svensk kvinna racka ner på män som blir ihop med asiater.
  • Mayjel
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-05 18:47:37 följande:
    Det går inte att generalisera. Vissa brister i respekt och andra inte, precis som män. Men det är larvigt att som svensk kvinna racka ner på män som blir ihop med asiater.
    Mer löjligt att racka ner på svenska kvinnor och säga att dessa i grupp inte respekterar svenska män. De flesta som bildar par i vårt land har samma etnicitet. Detta tyder ju snarare på motsatsen, att de flesta svenskar dras till varann och trivs i varandras sällskap. 
  • Anonym (Tyvärr)
    Mayjel skrev 2025-05-05 18:52:43 följande:
    Mer löjligt att racka ner på svenska kvinnor och säga att dessa i grupp inte respekterar svenska män. De flesta som bildar par i vårt land har samma etnicitet. Detta tyder ju snarare på motsatsen, att de flesta svenskar dras till varann och trivs i varandras sällskap. 
    Några kanske rackar ner på svenska kvinnor generellt. Min åsikt är att jag inte bryr mig vem man är ihop med, men att som svensk kvinna se ner på och vilja förolämpa män som blir ihop med asiater är larvigt.
  • Mayjel
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-05 19:55:51 följande:
    Några kanske rackar ner på svenska kvinnor generellt. Min åsikt är att jag inte bryr mig vem man är ihop med, men att som svensk kvinna se ner på och vilja förolämpa män som blir ihop med asiater är larvigt.
    De enda jag har märkt som klagar på svenska kvinnor är just denna minoritet av män som inte har någon kvinna, vilka samtidigt är så snabba med att hylla sydostasiatiska kvinnor i grupp som perfekta frumaterial. Det är larvigt i mina ögon - att vara så kategorisk kring större folkgrupper. 
  • Anonym (Tyvärr)
    Mayjel skrev 2025-05-05 20:03:37 följande:
    De enda jag har märkt som klagar på svenska kvinnor är just denna minoritet av män som inte har någon kvinna, vilka samtidigt är så snabba med att hylla sydostasiatiska kvinnor i grupp som perfekta frumaterial. Det är larvigt i mina ögon - att vara så kategorisk kring större folkgrupper. 
    Nu har jag varit väldigt tydlig med att det inte är dom jag menar. Jag har dessutom en relation om det nu är viktigt för dig när man diskuterar.

Jag vänder mig till den grupp kvinnor som per automatik tycker illa om både männen såväl som de asiatiska kvinnorna och deras relationer. Jag tycker det är larvigt.
  • Mayjel
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-05 20:07:24 följande:
    Nu har jag varit väldigt tydlig med att det inte är dom jag menar. Jag har dessutom en relation om det nu är viktigt för dig när man diskuterar.

Jag vänder mig till den grupp kvinnor som per automatik tycker illa om både männen såväl som de asiatiska kvinnorna och deras relationer. Jag tycker det är larvigt.
    Fast vilka göra det? Det finns ju alltid variationer, även om de allra flesta av dessa sydost-europeiska par man ser ute på gatan består av en ful äldre gubbe och en yngre kvinna.

Där är det knappast särskilt svårt att förstå vad det hela handlar om. Det är lite på samma nivå som en ung Anna Nicole och hennes 90-årige gubbe, under den korta tid då de var gifta. Vissa saker är uppenbara för de flesta.
  • Anonym (Tyvärr)
    Mayjel skrev 2025-05-05 20:11:55 följande:
    Fast vilka göra det? Det finns ju alltid variationer, även om de allra flesta av dessa sydost-europeiska par man ser ute på gatan består av en ful äldre gubbe och en yngre kvinna.

Där är det knappast särskilt svårt att förstå vad det hela handlar om. Det är lite på samma nivå som en ung Anna Nicole och hennes 90-årige gubbe, under den korta tid då de var gifta. Vissa saker är uppenbara för de flesta.
    Om du vill generalisera och döma andra genom dina fördomar så är det upp till dig. Man väljer själv vem man vill vara som person.
Svar på tråden Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor