• Anonym (Ts)

Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor

Stereotypen att majoriteten bara är äldre västlänningar som blir tillsammans med asiatiskor stämmer inte. Har rest till flera delar i Asien, Sydostasien samt sett flera i Östasien flera västlänningar som är yngre men vill hitta en mer traditionell kvinna med kvinnliga drag. Även om de flesta är västlänningar kan man börja se att allt fler länder i Afrika och vissa från mellanöstern som på senare tid åker till Sydostasien för att hitta kärleken. 
    Det finns många yngre som tipsar och reser till Asien och Sydamerika för att hitta kärleken. Vilket inte bara är 60+ gamla gubbar som många verkar tro.
    Varför är det så många som direkt dömer dessa? För mig ser de ut som vanliga par.
    Många verkar framförallt tro att dessa män åker iväg då de inte kan få någon här, men det kan ju vara så att de har tröttnat på att höra om all negativitet och konflikter om män som väst och Sverige har börjat med. Kan det inte bara vara så att männen söker något som saknas här i väst? 
    Vet en som kämpat med förhållande men en vän tipsade honom om asiatiska tjejer istället då de faktiskt respekterar svenska män på ett annat sätt än Svenska kvinnor gör. Det blev den första som faktiskt visade rent intresse. Det resulterade i att de båda lever lyckliga tillsammans.
    Till vanliga män som vill ha ett enklare liv så finns det alternativ.

• Svar på tråden Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor
  • Mayjel
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-05 20:43:18 följande:
    Du får hata dessa män. Varsågod. Du behöver inte förklara dig. Men jag gör det inte.

Själv tycker jag det är larvigt av denna grupp svenska kvinnor som per automatik ogillar män som är tillsammans med en asiat. Precis som jag sa inledningsvis.
    Självklart kommer jag inte visa nån respekt för misogyna män som utnyttjar, eftersom de själva inte respekterar kvinnor, inte det minsta.

Och du vet inte om kvinnor gör detta per automatik heller. En snygg och socialt kompetent man med en asiatisk flickvän i samma ålder tror jag inte väcker någon  avsky precis. Bara det att man typ aldrig ser sånt.
  • Anonym (h)
    Mayjel skrev 2025-05-05 20:03:37 följande:
    De enda jag har märkt som klagar på svenska kvinnor är just denna minoritet av män som inte har någon kvinna, vilka samtidigt är så snabba med att hylla sydostasiatiska kvinnor i grupp som perfekta frumaterial. Det är larvigt i mina ögon - att vara så kategorisk kring större folkgrupper. 
    Det är kanske därför det blir så känsligt.
  • Anonym (h)
    Mayjel skrev 2025-05-05 20:56:51 följande:
    En duktig liten hemmaslav utan självbestämmanderätt med andra ord. Då rör det sig om misogyna män som inte bör ha någon flickvän överhuvudtaget. Inte med en sådan hemsk kvinnosyn.
    Ja, så är det.
  • Anonym (h)
    Mayjel skrev 2025-05-05 20:59:30 följande:
    Självklart kommer jag inte visa nån respekt för misogyna män som utnyttjar, eftersom de själva inte respekterar kvinnor, inte det minsta.

Och du vet inte om kvinnor gör detta per automatik heller. En snygg och socialt kompetent man med en asiatisk flickvän i samma ålder tror jag inte väcker någon  avsky precis. Bara det att man typ aldrig ser sånt.
    Tror aldrig att jag har sett det. 
  • Anonym (XY)
    Anonym (h) skrev 2025-05-05 20:44:20 följande:
    Det klassiska bittra svaret av en bitter man.
    Det klassiska bittra reaktionen och svaret av en bitter FL kvinna.
  • Mayjel
    Anonym (h) skrev 2025-05-05 21:06:03 följande:
    Tror aldrig att jag har sett det. 
    Jag har en före detta manlig vän med en thailändsk partner. Hon är hans första flickvän och han träffade henne så sent som vid 40 års ålder, efter en lång tid av ratande från svenska kvinnor. 

Denna kille är förhållandevis ung/medelålders men har en mycket nedsatt social förmåga (hence varför jag inte längre vill umgås med honom) med både ADHD och Asperger, får utbrott och är mycket otrevlig emellanåt. Dålig på att hejda sina impulseroch tar ingen medicin för detta. 

På nåt sätt är det förståeligt att hans första (och gissningsvis enda) flickvän blev en thailändsk kvinna som dessutom redan har barn. Det är också han som arbetar och står för försörjningen i hemmet.

Det finns inte mycket annat för honom att välja på. Tyvärr så lär hans dåliga personlighet även gå ut över denna kvinna. Därför har jag så svårt att se någon långsiktig lycka i deras relation, med tanke på hur illa jag vet att han kan bete sig. 

Det är såna män - gamla gubbar med unken kvinnosyn, eller yngre män med sociala handikapp, som får leta i fjärran exotiska länder efter en partner. Eftersom de blir ratade på hemmaplan.

De vill ta (vad de tror är) den enkla vägen ut, istället för att faktiskt jobba på sig själva för att bli mer attraktiva som partners. Det är nog detta som jag i grunden föraktar hos dessa män - deras lättja, egoism och ovillighet till att anstränga sig. 
  • Anonym (Tyvärr)
    Mayjel skrev 2025-05-05 21:24:41 följande:
    Jag har en före detta manlig vän med en thailändsk partner. Hon är hans första flickvän och han träffade henne så sent som vid 40 års ålder, efter en lång tid av ratande från svenska kvinnor. 

Denna kille är förhållandevis ung/medelålders men har en mycket nedsatt social förmåga (hence varför jag inte längre vill umgås med honom) med både ADHD och Asperger, får utbrott och är mycket otrevlig emellanåt. Dålig på att hejda sina impulseroch tar ingen medicin för detta. 

På nåt sätt är det förståeligt att hans första (och gissningsvis enda) flickvän blev en thailändsk kvinna som dessutom redan har barn. Det är också han som arbetar och står för försörjningen i hemmet.

Det finns inte mycket annat för honom att välja på. Tyvärr så lär hans dåliga personlighet även gå ut över denna kvinna. Därför har jag så svårt att se någon långsiktig lycka i deras relation, med tanke på hur illa jag vet att han kan bete sig. 

Det är såna män - gamla gubbar med unken kvinnosyn, eller yngre män med sociala handikapp, som får leta i fjärran exotiska länder efter en partner. Eftersom de blir ratade på hemmaplan.

De vill ta (vad de tror är) den enkla vägen ut, istället för att faktiskt jobba på sig själva för att bli mer attraktiva som partners. Det är nog detta som jag i grunden föraktar hos dessa män - deras lättja, egoism och ovillighet till att anstränga sig. 
    Det du verkar förakta är att dom får det dom vill ha. Att det blir en slags genväg och att det enligt dig är för enkelt. Då känner du att du vill kasta skit på denna grupp.
  • Mayjel
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-05 21:40:14 följande:
    Det du verkar förakta är att dom får det dom vill ha. Att det blir en slags genväg och att det enligt dig är för enkelt. Då känner du att du vill kasta skit på denna grupp.
    Då har du tolkat min berättelse mycket undermåligt, uselt rentav.

Nej, det jag har problem med är att dåliga misogyna män eller störda män som inte kan bete sig (som min ex-vän) utnyttjar kvinnor för pengar. De är inte bra för någon människa, allra minst för kvinnor, och förtjänar varken sympati eller kärlek med sin ruttna karaktär.

Och nej, jag tror inte heller att deras simpla metod att vifta med sedelbunt kommer att leda till nån riktig lycka. Den enklaste vägen är sällan den rätta. Något de också lär få känna på i slutändan. 
  • Mayjel
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-05 21:40:14 följande:
    Och dessutom så tror jag knappast att dessa gubbar och män med handikapp "får det dom vill ha" heller. Snarare så får de ta vad som finns tillhands.

Det är ju knappast så att de kvinnor man ser med gamla gubbar är något högvilt själva, även om de skulle vara unga då. Ung innebär inte alltid hög kvalitet precis. Min ex-väns flickvän är mor sen innan, har övervikt och dessutom en psykisk sjukdom.
    Om ditt syfte var att försöka få mig att framstå som avundsjuk eller nåt annat löjligt så nej, det finns verkligen inget att vara avundsjuk på där. Jag gillar varken sliskiga misogyna gubbar eller män som saknar socialt vett. 
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Vedklyv) skrev 2025-05-05 12:31:35 följande:
    Läs va "kanske" skriver så är det uppenbart en 50-års kris. 
    Du känner tydligen till mig och mina tankar om relationer bättre än vad jag gör. Mycket imponerande... 
Svar på tråden Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor