• Anonym (Ts)

Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor

Stereotypen att majoriteten bara är äldre västlänningar som blir tillsammans med asiatiskor stämmer inte. Har rest till flera delar i Asien, Sydostasien samt sett flera i Östasien flera västlänningar som är yngre men vill hitta en mer traditionell kvinna med kvinnliga drag. Även om de flesta är västlänningar kan man börja se att allt fler länder i Afrika och vissa från mellanöstern som på senare tid åker till Sydostasien för att hitta kärleken. 
    Det finns många yngre som tipsar och reser till Asien och Sydamerika för att hitta kärleken. Vilket inte bara är 60+ gamla gubbar som många verkar tro.
    Varför är det så många som direkt dömer dessa? För mig ser de ut som vanliga par.
    Många verkar framförallt tro att dessa män åker iväg då de inte kan få någon här, men det kan ju vara så att de har tröttnat på att höra om all negativitet och konflikter om män som väst och Sverige har börjat med. Kan det inte bara vara så att männen söker något som saknas här i väst? 
    Vet en som kämpat med förhållande men en vän tipsade honom om asiatiska tjejer istället då de faktiskt respekterar svenska män på ett annat sätt än Svenska kvinnor gör. Det blev den första som faktiskt visade rent intresse. Det resulterade i att de båda lever lyckliga tillsammans.
    Till vanliga män som vill ha ett enklare liv så finns det alternativ.

• Svar på tråden Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor
  • Anonym (Lo)

Jag ser inte ner på kvinnorna, utan tänker att dom gör helt enkelt vad dom tror kommer bli bäst för dom själva. Och deras familj. I det långa loppet. Även om det då kan kosta dom dyrt i ren emotionell skada. 

Däremot går det inte att förneka faktumet, att en övergripande majoritet av männen som man ser dessa kvinnor med. Inte på något plan, matchar kvinnan. Vilket gör att det blir så fruktansvärt uppenbart, vad det är som egentligen pågår. En del män är kanske naiva på riktigt, och tror att den vackra, unga kvinnan, är kär och älskar dom. Men det finns inte en chans, att merparten av männen är så korkade. 
    Vilket då leder till det jag anser är äckligt och förkastligt, med dessa män. Dom vet att dom köper tillgång till kvinnan, köper hennes kropp, köper hennes tid. Eftersom att dom då just har något, som hon har svårt att hitta bland männen i sitt eget land. Särskilt män i och kring hennes egen ålder, och rank i utseende. 

Vist ser man ibland någon yngre västerländsk man, med en asiatisk kvinna. Men alltså. Ja. Nej. Jag köper inte att den vackra kvinnan, skulle välja en rultig tjock gris som fan knappt verkar kunna kamma sig och än mindre klä sig lämpligt för sin kroppshydda. Det senaste sådant paret jag såg, det var omöjligt att inte stirra. 

Tänkte bara att, jag hoppades för hennes skull att det inte är långt kvar till uppehållstillståndet. Så hon kan dra ifrån äcklet. 

Jag vet inte riktigt hur man faktiskt kan med sig, att ligga med någon och inleda en relation med denna. Med gott samvete. Där risken är otroligt stor, att hon endast ställer upp på upplägget. Pga pengar/hopp om ett uppehållstillstånd. Man utnyttjar någon i beroendeställning. Medvetet. Jag har jävligt svårt för detta. Att man under dom förutsättningarna känner sig okej med, att utnyttja någon sexuellt på det viset. 

Jag har sett par där det varit uppenbart jämlikt, lyckligt och äkta. Men, dom går fan att räkna på en hand. Tyvärr. 

• Anonym (XY)
    Anonym (h) skrev 2025-05-06 15:38:11 följande:
    Kära du, är inte det minsta bitter. lever ett bra liv med allt vad det innebär. gift med en fantastisk partner sedan många år.
    Varför sitta på ett forum och skriva bittra kommentarer då om du lever ett bra och lyckligt liv. Ägna dig åt det då istället eller hjälp till att göra världen trevligare.
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Vedklyv) skrev 2025-05-07 17:43:15 följande:
    Inte av män alltså?

Det är ju ganska uppenbart att iaf du har en hög halt av rasism i dig. Då du är sarkastisk över:

"Om jag då ser invandrare som är kriminella och stökiga och homosexuella som är feminina till sättet så har jag fått lära mig att det är just fördomar."

Nu hävdar du säkert att det inte är sarkasmer. Det är ganska komiskt om du svarar på det här inlägget oavsett vilken riktning du väljer att ta ditt svar.
    Då har du tolkat mitt svar fel. Jag är inte rasist.

Som svar på din fråga så ja, jag tror att svenska kvinnor är mer rasistiska gentemot asiatiska kvinnor och då även de svenska männen. Män bryr sig troligtvis inte lika mycket på just detta fenomen vi pratar om.
  • Anonym (What it really is…)
    Anonym (Lo) skrev 2025-05-07 17:51:11 följande:

Jag ser inte ner på kvinnorna, utan tänker att dom gör helt enkelt vad dom tror kommer bli bäst för dom själva. Och deras familj. I det långa loppet. Även om det då kan kosta dom dyrt i ren emotionell skada. 

Däremot går det inte att förneka faktumet, att en övergripande majoritet av männen som man ser dessa kvinnor med. Inte på något plan, matchar kvinnan. Vilket gör att det blir så fruktansvärt uppenbart, vad det är som egentligen pågår. En del män är kanske naiva på riktigt, och tror att den vackra, unga kvinnan, är kär och älskar dom. Men det finns inte en chans, att merparten av männen är så korkade. 
    Vilket då leder till det jag anser är äckligt och förkastligt, med dessa män. Dom vet att dom köper tillgång till kvinnan, köper hennes kropp, köper hennes tid. Eftersom att dom då just har något, som hon har svårt att hitta bland männen i sitt eget land. Särskilt män i och kring hennes egen ålder, och rank i utseende. 

Vist ser man ibland någon yngre västerländsk man, med en asiatisk kvinna. Men alltså. Ja. Nej. Jag köper inte att den vackra kvinnan, skulle välja en rultig tjock gris som fan knappt verkar kunna kamma sig och än mindre klä sig lämpligt för sin kroppshydda. Det senaste sådant paret jag såg, det var omöjligt att inte stirra. 

Tänkte bara att, jag hoppades för hennes skull att det inte är långt kvar till uppehållstillståndet. Så hon kan dra ifrån äcklet. 

Jag vet inte riktigt hur man faktiskt kan med sig, att ligga med någon och inleda en relation med denna. Med gott samvete. Där risken är otroligt stor, att hon endast ställer upp på upplägget. Pga pengar/hopp om ett uppehållstillstånd. Man utnyttjar någon i beroendeställning. Medvetet. Jag har jävligt svårt för detta. Att man under dom förutsättningarna känner sig okej med, att utnyttja någon sexuellt på det viset. 

Jag har sett par där det varit uppenbart jämlikt, lyckligt och äkta. Men, dom går fan att räkna på en hand. Tyvärr. 

Har samma erfarenhet som du. Väldigt få par av den typen som matchar varandra. Oftast så stor åldersskillnad, att gubben självfallet är ytterst medveten om att kvinnan enbart är med honom av ekonomiska skäl. 

Det är inte asiatiskor jag ser ner på. Det är inte prostituerade jag ser ner på. Det är köparna som äcklar mig. 

Jag hade aldrig klarat av att ligga med någon jag skulle känna mig äcklad av. Ännu mindre med en person som både är oattraktiv, och har en syn på att kvinnor är varor som kan köpas. 

• Anonym (Tyvärr)
    Anonym (What it really is?) skrev 2025-05-07 19:18:14 följande:

Har samma erfarenhet som du. Väldigt få par av den typen som matchar varandra. Oftast så stor åldersskillnad, att gubben självfallet är ytterst medveten om att kvinnan enbart är med honom av ekonomiska skäl. 

Det är inte asiatiskor jag ser ner på. Det är inte prostituerade jag ser ner på. Det är köparna som äcklar mig. 

Jag hade aldrig klarat av att ligga med någon jag skulle känna mig äcklad av. Ännu mindre med en person som både är oattraktiv, och har en syn på att kvinnor är varor som kan köpas. 

Om det nu är få som matchar. Varför bryr ni er?

Jag vet också att det finns kvinnor inte bara asiatiska , som väljer efter trygghet och ekonomi. Men jag bryr mig inte nämnvärt.

Det som är intressant är inte att fenomenet förekommer, för det gör det. Inte heller att det ofta skiljer i ålder och ekonomiska möjligheter. För det gör det troligtvis. 

Men varför är detta en så stor grej för svenska kvinnor?

Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-07 19:25:01 följande:

Om det nu är få som matchar. Varför bryr ni er?

Jag vet också att det finns kvinnor inte bara asiatiska , som väljer efter trygghet och ekonomi. Men jag bryr mig inte nämnvärt.

Det som är intressant är inte att fenomenet förekommer, för det gör det. Inte heller att det ofta skiljer i ålder och ekonomiska möjligheter. För det gör det troligtvis. 

Men varför är detta en så stor grej för svenska kvinnor?

Jag kan inte tala för alla kvinnor, men för mig är det självklart att fördöma all typ av prostitution eller andra kvinnoförnedrande handlingar. 

Bara för att jag hade turen att födas i ett land där man har det relativt bra som kvinna, betyder inte att jag bara kan ignorera andra kvinnor som inte haft lika mycket tur. 

Jag har förmågan att känna sympati för andra som inte har det lika bra. Men det verkar vara ett rätt kvinnligt drag, så det är nog troligen ett skäl till, att svenska kvinnor ser det som en stor grej. 

• Anonym (Tyvärr)
    Anonym (What it really is?) skrev 2025-05-07 19:36:51 följande:

Jag kan inte tala för alla kvinnor, men för mig är det självklart att fördöma all typ av prostitution eller andra kvinnoförnedrande handlingar. 

Bara för att jag hade turen att födas i ett land där man har det relativt bra som kvinna, betyder inte att jag bara kan ignorera andra kvinnor som inte haft lika mycket tur. 

Jag har förmågan att känna sympati för andra som inte har det lika bra. Men det verkar vara ett rätt kvinnligt drag, så det är nog troligen ett skäl till, att svenska kvinnor ser det som en stor grej. 

Det finns även svenska kvinnor som attraheras av pengar, makt, inflytande, trygghet etc .. ser du även dessa som prostituerade?
  • Anonym (Vedklyv)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-07 19:16:25 följande:
    Då har du tolkat mitt svar fel. Jag är inte rasist.

Som svar på din fråga så ja, jag tror att svenska kvinnor är mer rasistiska gentemot asiatiska kvinnor och då även de svenska männen. Män bryr sig troligtvis inte lika mycket på just detta fenomen vi pratar om.
    hahaha!! Du är ju helfestlig!!
    Jag uppskattar att du tog dig tid att svara
  • Anonym (Bella)
    felix le chat skrev 2025-05-06 13:11:13 följande:
    Min lillebrors fru är från Thailand.
    Träffades på en konferens i australien båda i 30 års åldern och hade redan
    relation på var sitt håll.

Hon är ortoped och tjänar säker dubbelt mot lillbrorsan.

I en sån situation kan jag nog lova att inte många dömer honom , varken kvinnor eller män.

Min åsikt när det gäller det där är att det känns lite obehagligt när nån (man eller kvinna) åker till ett land där många har det sämre ställt bara med syftet att hitta en partner att ta med sig hem. Kan vara en man som åker till Thailand eller kvinna som åker till Gambia till exempel. 

Men om en man till exempel är i Thailand och jobbar eller är där på semester och träffar en kvinna som han blir kär i och hon blir kär i honom så är det absolut inget konstigt eller fel med det. 

Men överhuvudtaget, det är såklart ok att ha preferenser och tycka att ett visst utseende är attraktivt till exempel. Men man blir ju kär i en person. Jag föredrog svenska killar men min nuvarande partner som jag har två gemensamma barn med är halvgambian, vi träffades genom en vän och började umgås och sen dejta. Det är såklart inte samma sak som att jag skulle åkt ner till Gambia och tänkt att jag ska hämta hem en kille därifrån. Precis samma sak gäller för män. Dömer absolut inte svenska män som är med asiatiska tjejer om det är så att de helt enkelt har blivit kära i varandra. 

Anonym (Tyvärr) skrev 2025-05-07 19:43:32 följande:
    Det finns även svenska kvinnor som attraheras av pengar, makt, inflytande, trygghet etc .. ser du även dessa som prostituerade?

Nej, som goldiggers. Dessa är inte ute efter pengar för att de verkligen måste. Det är inte synd om golddiggers utan helt självvalt. 

Vad jag tycker om fenomenet: vidrigt. 

Det är väl i så fall mer synd om den som drabbas, men lite självinsikt är väl bra att ha? Nog borde man märka om ens partner lockas av ens pengar eller om det handlar om kärlek? De flesta borde vara medvetna om partnern är i en helt annan liga. 

Svar på tråden Det är inte bara gubbar som blir tillsammans med Asiatiskor