• Anonym (Hmm)

Hur löser vi kvinna vs man konflikterna?

Förr så var kvinnor och barn kvar i byarna medan männen erövrade och jagade. De fick då sakna varandra och kvinnorna var oroliga över att just deras man inte skulle komma hem igen. 
    Idag har kvinnan väckt ett förakt mot männen inom samhället. Och männen har börjat ogilla kvinnans "tunga".
    Vi lever dessutom i en allt mera tryggare samhälle där vi har allt, där mannen inte måste åka iväg i dagar, veckor, månader och då stöter kvinnor bort männen i rasande takt.

De flesta män och kvinnor är bra tror jag. Men man har inte behov av varandra längre. Så jag tänker att vi kanske lever kvar i dåtiden. Samtidigt så vill man inte finna någon modern lösning på det hela, utan det ska smutskastas fram och tillbaka. 

Antingen så är inte människan gjord för någon annan form än då tidens samhälle eller så är människan för egoistisk för att kunna komma fram till nya fungerande och anpassade relationer? 

Oavsett vilket så är Sveriges partnerskap på väg att spåra ur och de enda som blir drabbade är dom som är genuina av sig och vill skapa en kärnfamilj. De andra njuter av tillvaron och att smutskasta den andra. 

En mycket tråkig utveckling.
    Finn det verkligen inga bra lösningar som kan få de vuxna könen att samverka och bli till 1 igen av fri vilja? 

• Svar på tråden Hur löser vi kvinna vs man konflikterna?
  • Anonym (BS)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-05-05 03:44:27 följande:

Oavsett vilket så är Sveriges partnerskap på väg att spåra ur och de enda som blir drabbade är dom som är genuina av sig och vill skapa en kärnfamilj. De andra njuter av tillvaron och att smutskasta den andra. 

En mycket tråkig utveckling.
    Finn det verkligen inga bra lösningar som kan få de vuxna könen att samverka och bli till 1 igen av fri vilja? 

Trams! Skaffar man tex barn tillsammans brukar det betyda att man vill leva med den personen! Sannolikt för resten av livet. Sen händer det saker, människor förändras och tack och lov så tvingas man inte längre att leva ihop när man inte älskar varandra längre, när kärleken övergått till hat och förakt. 

Jag har nyligen lämnat en relation jag haft i 20 år, med barn i mellanstadieålder. Så det tog med andra ord flera år innan vi skaffade barn. Jag trodde att jag kände personen jag skapade barn med. Dock hände något och sakta men säkert började personen förändras och inte till det bättre. Det dracks mer alkohol, det sades fula ord, det kastades och förstördes saker så fort något ingick som han ville. Jag var ju "äntligen" bunden till honom iom barnen, inte sjutton kunde jag lämna då. Likt en dåre försökte hag ändra på mig, bli den han ville att jag skulle vara. Jag ville ju kämpa för oss, för vår familj. Till slut gick det inte längre och jag valde att lämna. 

Kom inte och säg att folk inte vill ha kärnfamiljen bara för att man väljer att inte leva med den andre föräldern till sina barn! Om du inte varit en del av personernas liv (=varit en av dem) så håll truten om varför man separerar! Du har inte en aning om vad som försiggår bakom fasaden. 
  • Anonym (BS)
    Anonym (Big dick) skrev 2025-05-06 19:06:22 följande:

Kvinnor försöker axla manliga roller som de inte klarar av, kvinnor är inte födda för att leda, för att ha chefs positioner. Det är födda för att avla barn, ta hand om hemmet. 

Männen för att slita, döda jaga. Så är det fortfarande, när kvinnor försöker rubba på detta så blir det katastrof, har inte varit på en enda arbetsplats där chefen är kvinna där det har funkat. 

En dålig manlig chef är oftast bättre än en bra kvinnlig, kvinnliga chefer måste alltid bevisa att "kvinnor minsann kan" osv.

Trams! Trams! Trams och lite mer Trams! 
  • Anonym (Endera)

Det finna bra chefer och det finns dåliga chefer. Det har inte med kön att göra.

Någon nämnde att arbetsledare. Alltå första minjens chefer. ofta har ler snställda att hålla kontakt med än manliga chefer.

Så ska man jämföra kvinnliga och manliga chefer då behöver mam jämföra chefer som har liknande storlek på sin grupp anställda.

• Anonym (Endera)

Ska stå: 

Någon nämnde att kvinnliga arbetsledare, alltså första linjens chefer,  ofta har fler amställda att hålla kontakt med än manliga chefer.

• Anonym (T)
    Anonym (Big dick) skrev 2025-05-06 19:06:22 följande:

Kvinnor försöker axla manliga roller som de inte klarar av, kvinnor är inte födda för att leda, för att ha chefs positioner. Det är födda för att avla barn, ta hand om hemmet. 

Männen för att slita, döda jaga. Så är det fortfarande, när kvinnor försöker rubba på detta så blir det katastrof, har inte varit på en enda arbetsplats där chefen är kvinna där det har funkat. 

En dålig manlig chef är oftast bättre än en bra kvinnlig, kvinnliga chefer måste alltid bevisa att "kvinnor minsann kan" osv.

Så mycket bullshit. Har en kvinnlig chef just nu som är den bästa chef jag någonsin haft. Haft en hel del manliga chefer som tror att de varit bättre än vad de varit. Meeen ledarskapsegenskaperna sitter inte i penisen.
  • Tukt

Den här dök upp i en annan diskussion. Den är från "Vi som tror på SD och Sveriges framtid".
    Den som som tror att det är så här man ska hålla på som man, kan nog aldrig lösa en konflikt med vare sig andra män eller kvinnor.
    Inte nödvändigtvis på grund av åsikter, utan för att man lägger tid i olika forum för att vräka ur sig sådant här.

• Anonym (Meskalin)
    Tukt skrev 2025-05-06 22:59:17 följande:

Den här dök upp i en annan diskussion. Den är från "Vi som tror på SD och Sveriges framtid".
    Den som som tror att det är så här man ska hålla på som man, kan nog aldrig lösa en konflikt med vare sig andra män eller kvinnor.
    Inte nödvändigtvis på grund av åsikter, utan för att man lägger tid i olika forum för att vräka ur sig sådant här.

Obehagligt.
  • Anonym (Hur?)

Hur kan folk (i detta fallet vuxna män som kanske har barn och jobb) sitta och skriva såhär sjuka, ointelligenta saker? Med sina egna namn dessutom! Skäms de inte?
    Har inte Facebook så visste inte att det var så sjukt.
    Hade jag sett en bekant man skriva liknande saker på internet så hade han varit passé i mitt liv.
    Att de inte tänker på sina egna barn och sitt rykte där de bor?! 
    Har svårt att tro att alla har fejkade namn.
  • Anonym (Hur?)

Och nu har jag lite dötid så passade på att kolla upp vissa av dessa män som skrivit intelligensbefriade kommentarer.
    Det är ett flertal som är ensamma om sitt namn. De är från hela Sverige mestadels från mindre orter och är pensionärer, gifta, och vissa har företag?! En av de som skrev den värsta kommentaren har ett litet företag i sin lilla ort i en mansdominerad bransch (bra reklam, pucko!), en annan sysslar med travsport en tredje är pensionär osv.

Och så undrar en del varför man slutat dejta efter en viss ålder?! När det finns så många sk "normala" (på papperet) manliga stolpskott som visar upp sin förhoppning att en kvinna ska bli gruppvåldtagen inför hela Sverige inklusive vänner och barn😮🤮

Ni som har fejsbook, har ni män som vänner som brukar skriva liknande kommentarer helt öppet? Är till och med normalt inom vissa kretsar?

• Anonym (Mimmi)

Fruktansvärt. 

Svar på tråden Hur löser vi kvinna vs man konflikterna?