• Anonym (Hmm)

Hur löser vi kvinna vs man konflikterna?

Förr så var kvinnor och barn kvar i byarna medan männen erövrade och jagade. De fick då sakna varandra och kvinnorna var oroliga över att just deras man inte skulle komma hem igen. 
    Idag har kvinnan väckt ett förakt mot männen inom samhället. Och männen har börjat ogilla kvinnans "tunga".
    Vi lever dessutom i en allt mera tryggare samhälle där vi har allt, där mannen inte måste åka iväg i dagar, veckor, månader och då stöter kvinnor bort männen i rasande takt.

De flesta män och kvinnor är bra tror jag. Men man har inte behov av varandra längre. Så jag tänker att vi kanske lever kvar i dåtiden. Samtidigt så vill man inte finna någon modern lösning på det hela, utan det ska smutskastas fram och tillbaka. 

Antingen så är inte människan gjord för någon annan form än då tidens samhälle eller så är människan för egoistisk för att kunna komma fram till nya fungerande och anpassade relationer? 

Oavsett vilket så är Sveriges partnerskap på väg att spåra ur och de enda som blir drabbade är dom som är genuina av sig och vill skapa en kärnfamilj. De andra njuter av tillvaron och att smutskasta den andra. 

En mycket tråkig utveckling.
    Finn det verkligen inga bra lösningar som kan få de vuxna könen att samverka och bli till 1 igen av fri vilja? 

• Svar på tråden Hur löser vi kvinna vs man konflikterna?
  • Anonym (H)
    Anonym (BS) skrev 2025-05-06 21:41:41 följande:
    Trams! Trams! Trams och lite mer Trams! 
    Otroligt tramsigt.
  • Anonym (H)
    Anonym (De) skrev 2025-05-07 20:04:33 följande:

Ni som påstår att sex är ingen rättighet när man tar upp om fördelar kvinnor har,  det handlar om då "rättighet" när kvinnor får fördelar för de är kvinnor 

Ingen har några rättigheter i det sammanhanget.
  • Anonym (H)
    Tukt skrev 2025-05-07 20:29:18 följande:
    Nu är ju inte Familjeliv eller dejtingsajter så här. Men man man kan se tendenserna i att vräka ur sig saker, vara dryg eller hatisk, grova generaliseringar och saknar någon som helst självinsikt.
    Och så tror man liksom att i stället för att vara en juste person så ska man tjata sig till det man vill ha.
    Det har blivit ökade sådana trådar senaste tiden, i övrigt håller jag med dig.
  • Anonym (Meskalin)
    Tukt skrev 2025-05-07 20:29:18 följande:
    Nu är ju inte Familjeliv eller dejtingsajter så här. Men man man kan se tendenserna i att vräka ur sig saker, vara dryg eller hatisk, grova generaliseringar och saknar någon som helst självinsikt.
    Och så tror man liksom att i stället för att vara en juste person så ska man tjata sig till det man vill ha.
    Tror att majoriteten av människor som har en dålig människosyn försöker dölja det i normala sammanhang. I stället för att försöka förbättra sig som människa.

I exemplet du klippte in så känner säkert dessa individer en samhörighet genom hatet. Skulle någon sticka ut och tycka att hatet är orimligt så antar jag att den personen inte är välkommen till gruppen. Hatet är limmet.
  • Anonym (H)
    Anonym (Endera) skrev 2025-05-07 20:34:14 följande:
    Jag förstår inte? Kvinnor har väl aldrig sagt att sex är en rättighet för dem? Har aldrig läst eller hört någon säga det. De anser inte att de ska ha någon obligatorisk till gång till män för något speciellt alls.

Antingen har man en karl just nu, eller också har man inte det. Kvinnor käver inte av männen på jobbet att t.ex. hjälpa dem med bilen eller ge en present på födelsedagen.
    Kvinnor pratar inte om några rättigheter men vissa verkar tro det för att dom inte får som dom vill.
  • Anonym (H)
    Anonym (Bessie) skrev 2025-05-07 21:22:21 följande:

Sen när behöver vi inte varandra? Jag behöver min man och han behöver mig. Vi är varandras stöd och tröst (och irritation! ). Att vi är två är dessutom skitbra för vår ekonomi. Och utan varandra hade vi inte haft våra barn. 

Ja, precis så är det, vi behöver varandra.
  • Anonym (Nätet)

Jag tycker nästan det är bättre att vi går åt motsatt håll istället. Många kvinnor behöver bli mer självständiga och oberoende av män, eftersom kvinnor i ett jämställt land ska kunna känna sig lika fria att styra över sina liv som männen. Endast kvinnor som verkligen vill leva med en man ska göra det. De som känner att de klarar sig utan ska gå efter sitt hjärta.

Tro mig, många kvinnor lever i förhållanden som de inte får ut något av och törstar efter att få bo själva och göra som de vill, men känner sig hindrade av olika anledningar,

• Anonym (H)
    Anonym (Nätet) skrev 2025-05-07 21:45:53 följande:

Jag tycker nästan det är bättre att vi går åt motsatt håll istället. Många kvinnor behöver bli mer självständiga och oberoende av män, eftersom kvinnor i ett jämställt land ska kunna känna sig lika fria att styra över sina liv som männen. Endast kvinnor som verkligen vill leva med en man ska göra det. De som känner att de klarar sig utan ska gå efter sitt hjärta.

Tro mig, många kvinnor lever i förhållanden som de inte får ut något av och törstar efter att få bo själva och göra som de vill, men känner sig hindrade av olika anledningar,

Bedrövligt om det är så.
  • Anonym (Mx)

Konflikterna mellan män och kvinnor är kanske som värst just här. Alla som gnabbas söker sig hit och speciellt till dessa trådar.

Jag tycker inte att detta könskrig är så speciellt påtagligt i vanliga livet.

• Tukt
    Anonym (Meskalin) skrev 2025-05-07 21:34:29 följande:
    Tror att majoriteten av människor som har en dålig människosyn försöker dölja det i normala sammanhang. I stället för att försöka förbättra sig som människa.

I exemplet du klippte in så känner säkert dessa individer en samhörighet genom hatet. Skulle någon sticka ut och tycka att hatet är orimligt så antar jag att den personen inte är välkommen till gruppen. Hatet är limmet.
    Hatet är limmet. Bra beskrivet. Man kunde ju önska att de sniffade det i stället! Tungan ute
Svar på tråden Hur löser vi kvinna vs man konflikterna?