Anonym (Nog nu!) skrev 2025-05-28 18:36:46 följande:
Hur menar du???????
Två till oss nära vänner har gått bort i cancer nyligen
Den ena vännen en man hade fru ( lika mycket vår vän som mannen) och 3 små barn.
Den andre vännen till oss också det en man fick cancer och dog nyligen men hade 4 yngre barn och en fru (också vän till oss precis som mannen)
Det var fruktansvärt att följa deras kamp på nära håll mot cancern och se sorg och förtvivlan hos deras fruar, våra nära vänner och se hur ledsna deras barn har varit. Bara som barn att se sin pappa tyna bort, helt fruktansvärt!
Det är så fruktansvärt sorgligt när ändå så pass unga personer dör i cancer och efterlämnar sig familjer i sorg, inte bara barn och fruar utan deras syskon och föräldrar och alla vänner m.fl..
Och då påstår du att män drar sig för att söka hjälp för att dom annars förlorar respekten hos kvinnor??????
Allvarligt!!!!!!
Tror du att deras fruar och andra kvinnor inte respekterade dom när dom sökte vård?
På riktigt????? tror du att deras fruar, döttrar, mammor och systrar skulle tycka att dom var macho för att dom inte sökte vård?
eller att dom inte respekterade dom lika mycket när dom sökte vård??
På allvar tror du det ?????
Jag blir så jävla provocerade av det du skriver.
Vi har suttit med två gråtande änkor och tagit hand om förkrossade barn.
Vår dotter är nära vän med en av döttrarna och dom gick i lågstadiet när detta hände och dottern var ofta hemma hos oss och var så ledsen och saknade sin pappa.
Våra två nära vänner har gått bort i cancer och du har mage att sitta och skriva om att kvinnor ser ner på män som söker vård????
Våra två tjej kompisar skulle göra allt för att få ha kvar sin män.
Du vet absolut ingenting om vad dessa kvinnor anser om macho män eller ej.
Det är skamligt att du ens kan påstå att kvinnor inte respekterar sina män som söker vård.
Vet du vad, min pappa tillhörde också den gamla stammen män som inte sökte vård i tid innan han gick bort, även min svärfar drog ut på det och även han gick bort i cancer, kanske hade han levat om han sökt vård i tid det vet vi inte, han var över 70 år.
Vet du alla kvinnor jag känner min svärmor, mamma, svägerskor på bägge sidor.
tycker precis tvärtom vad du säger, vi tyckte att pappa och svärfar skulle ha sökt vård långt tidigare och tyckte det var dumt att inte söka vård.
Vet inte en enda människa som tycker att det är macho att inte söka vård när man är sjuk. Vem vill att någon man tycker om ska vara sjuk, ha ont eller tom dö för att dom inte söker vård.
Känner du verkligen en enda kvinna som skulle säga att det är macho att inte söka vård när man behöver??
Du verkar bli imponerad av din pappa inte sökte vård, de flesta kvinnor skulle inte alls tycka att det var macho utan istället säga åt honom att söka vård och tycka att det vore det rätta och bästa för honom.
De enda som tycker att det är macho att inte söka vård när man behöver är männen själva. Kvinnor rent generellt tjatar på sina män att söka vård, en del går så långt att de bokar in läkarbesöket åt sina män för att det ens ska bli gjort.