• Anonym (Hmm)

Hur löser vi kvinna vs man konflikterna?

Förr så var kvinnor och barn kvar i byarna medan männen erövrade och jagade. De fick då sakna varandra och kvinnorna var oroliga över att just deras man inte skulle komma hem igen. 
    Idag har kvinnan väckt ett förakt mot männen inom samhället. Och männen har börjat ogilla kvinnans "tunga".
    Vi lever dessutom i en allt mera tryggare samhälle där vi har allt, där mannen inte måste åka iväg i dagar, veckor, månader och då stöter kvinnor bort männen i rasande takt.

De flesta män och kvinnor är bra tror jag. Men man har inte behov av varandra längre. Så jag tänker att vi kanske lever kvar i dåtiden. Samtidigt så vill man inte finna någon modern lösning på det hela, utan det ska smutskastas fram och tillbaka. 

Antingen så är inte människan gjord för någon annan form än då tidens samhälle eller så är människan för egoistisk för att kunna komma fram till nya fungerande och anpassade relationer? 

Oavsett vilket så är Sveriges partnerskap på väg att spåra ur och de enda som blir drabbade är dom som är genuina av sig och vill skapa en kärnfamilj. De andra njuter av tillvaron och att smutskasta den andra. 

En mycket tråkig utveckling.
    Finn det verkligen inga bra lösningar som kan få de vuxna könen att samverka och bli till 1 igen av fri vilja? 

• Svar på tråden Hur löser vi kvinna vs man konflikterna?
  • Anonym (Endera)
    Anonym (Rino) skrev 2025-05-07 21:18:19 följande:
    Skulle nästan kallas en person socialt handikappad som stänger ute folk baserat på partitillhörighet.

Med det sagt så tycker jag att det är helt rätt att inte ha hatiska människor i umgängeskrets en.
    Privat så kan man väl göra som man tycker när det gäller partitillhörighet?

Det är på jobbet och i föreningar man behöver vara socialt smidig, för att inte skada verksamheten och de relationer som man har i arbetet. 

Men man väljer naturligtvis att göra som man vill privat! Men har men läst mycket historia, ekonomisk historia och är insatt i politik kan det bli för magstarkt att umgås med vissa personer.
  • Anonym (Nätet)
    Anonym (Mx) skrev 2025-05-07 21:48:48 följande:

Konflikterna mellan män och kvinnor är kanske som värst just här. Alla som gnabbas söker sig hit och speciellt till dessa trådar.

Jag tycker inte att detta könskrig är så speciellt påtagligt i vanliga livet.

Nej, jag stöter i regel aldrig på sådant utanför FL. En och annan bitter man eller kvinna har man väl stött på, men de har ofta problem av olika slag, psykiska eller missbruksproblem, eller är bittra av andra anledningar, men de man stött på kan man räkna på ena handens fingrar.
  • Anonym (,)
    Anonym (Nätet) skrev 2025-05-07 23:28:45 följande:
    Nej, jag stöter i regel aldrig på sådant utanför FL. En och annan bitter man eller kvinna har man väl stött på, men de har ofta problem av olika slag, psykiska eller missbruksproblem, eller är bittra av andra anledningar, men de man stött på kan man räkna på ena handens fingrar.
    Helt rätt
  • Anonym (Rino)
    Anonym (Endera) skrev 2025-05-07 23:15:59 följande:
    Privat så kan man väl göra som man tycker när det gäller partitillhörighet?

Det är på jobbet och i föreningar man behöver vara socialt smidig, för att inte skada verksamheten och de relationer som man har i arbetet. 

Men man väljer naturligtvis att göra som man vill privat! Men har men läst mycket historia, ekonomisk historia och är insatt i politik kan det bli för magstarkt att umgås med vissa personer.
    Man kan inte välja perrsoner privat heller om man vill leva ett bra liv. Familjemedlemmar kan gå åt olika håll politiskt. Man väljer inte vem barnen gifter sig med. Mm. Mm.

Socialt smidig är något man alltid ska vara. Annars är man en av de där som andra personer bör undvika.
  • Anonym (Rino)
    Anonym (Nätet) skrev 2025-05-07 23:28:45 följande:
    Ja, detta med kvinnor vs män är något skapat av politiska skäl och journalister hakar på för att det säljer. 
  • Anonym (Me)

Konflikterna mellan män och kvinnor är kanske som värst just här. Alla som gnabbas söker sig hit och speciellt till dessa trådar.

Anonymt forum ju. Det är då de som knyter näven i fickan i vanliga livet vågar skriva!
  • Anonym (Me)
    Anonym (Nätet) skrev 2025-05-07 21:45:53 följande:

Jag tycker nästan det är bättre att vi går åt motsatt håll istället. Många kvinnor behöver bli mer självständiga och oberoende av män, eftersom kvinnor i ett jämställt land ska kunna känna sig lika fria att styra över sina liv som männen. Endast kvinnor som verkligen vill leva med en man ska göra det. De som känner att de klarar sig utan ska gå efter sitt hjärta.

Tro mig, många kvinnor lever i förhållanden som de inte får ut något av och törstar efter att få bo själva och göra som de vill, men känner sig hindrade av olika anledningar,

De gäller nog båda könen hade de funnits mer utrymme i ekonomin skulle både män å kvinnor bott mer ensamma, 

Men de känns ju lite som att vill synas och höras att ha syndabockar att kasta skiten på, och att de vill va fria män ända tar åt sig,
    De ligger inte i konflikt med de självständig oberoende  männen direkt.
  • Anonym (Endera)
    Anonym (Rino) skrev 2025-05-08 04:23:18 följande:
    Man kan inte välja perrsoner privat heller om man vill leva ett bra liv. Familjemedlemmar kan gå åt olika håll politiskt. Man väljer inte vem barnen gifter sig med. Mm. Mm.

Socialt smidig är något man alltid ska vara. Annars är man en av de där som andra personer bör undvika.
    Eller så blir man en av de personer som själv undviker vissa sammankomster, för att de inte känns meningsfulla. Men är med på det som fungerar.

Minimerar kontakten med personer som man inte tycker om, tycker ändå att man får göra så, för vi lever bara ett liv.

Arbetslivet och föreningar kräver anpassning, det räcker.
  • Anonym (Big dick)

Jag kan bara hålla med ts, upplever mycket man's hat gentemot män ofta av samma kvinnor som "kan själv" osv.

Tråkig utveckling, frågar man många utlänningar så funkar deras förhållanden pga mannen bestämmer. 

Samma gäller företag, så fort en kvinna blir chef så ska hon minsann bevisa att kvinnor kan. Då blir allt fel. 

• Anonym (Endera)
    Anonym (Big dick) skrev 2025-05-09 00:14:45 följande:

Jag kan bara hålla med ts, upplever mycket man's hat gentemot män ofta av samma kvinnor som "kan själv" osv.

Tråkig utveckling, frågar man många utlänningar så funkar deras förhållanden pga mannen bestämmer. 

Samma gäller företag, så fort en kvinna blir chef så ska hon minsann bevisa att kvinnor kan. Då blir allt fel. 

Det är en ren maktfråga, det hanlar om att kvinnor idaf kan välja, för att de numera oftast har möjlighet att vara självförsörjande. 

Sedan finns det naturligtvis kvinnor som är rent hatiska mot män och män som är helt hatiska mot kvinnor. Ovanlig många här på FL.

Men vanliga människor försöker sig på att hitta fungerande kompromisser i vardagen tillsammans, är irriterade på den andre ibland men inte hatiska.

En del män måste vänja sig vid att kvinnor räknas som riktiga människor numera, med mänskliga rättigheter, och kan välja sitt liv.
Svar på tråden Hur löser vi kvinna vs man konflikterna?