• Anonym (Hmm)

Hur löser vi kvinna vs man konflikterna?

Förr så var kvinnor och barn kvar i byarna medan männen erövrade och jagade. De fick då sakna varandra och kvinnorna var oroliga över att just deras man inte skulle komma hem igen. 
    Idag har kvinnan väckt ett förakt mot männen inom samhället. Och männen har börjat ogilla kvinnans "tunga".
    Vi lever dessutom i en allt mera tryggare samhälle där vi har allt, där mannen inte måste åka iväg i dagar, veckor, månader och då stöter kvinnor bort männen i rasande takt.

De flesta män och kvinnor är bra tror jag. Men man har inte behov av varandra längre. Så jag tänker att vi kanske lever kvar i dåtiden. Samtidigt så vill man inte finna någon modern lösning på det hela, utan det ska smutskastas fram och tillbaka. 

Antingen så är inte människan gjord för någon annan form än då tidens samhälle eller så är människan för egoistisk för att kunna komma fram till nya fungerande och anpassade relationer? 

Oavsett vilket så är Sveriges partnerskap på väg att spåra ur och de enda som blir drabbade är dom som är genuina av sig och vill skapa en kärnfamilj. De andra njuter av tillvaron och att smutskasta den andra. 

En mycket tråkig utveckling.
    Finn det verkligen inga bra lösningar som kan få de vuxna könen att samverka och bli till 1 igen av fri vilja? 

• Svar på tråden Hur löser vi kvinna vs man konflikterna?
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Big dick) skrev 2025-05-06 19:06:22 följande:

Kvinnor försöker axla manliga roller som de inte klarar av, kvinnor är inte födda för att leda, för att ha chefs positioner. Det är födda för att avla barn, ta hand om hemmet. 

Männen för att slita, döda jaga. Så är det fortfarande, när kvinnor försöker rubba på detta så blir det katastrof, har inte varit på en enda arbetsplats där chefen är kvinna där det har funkat. 

En dålig manlig chef är oftast bättre än en bra kvinnlig, kvinnliga chefer måste alltid bevisa att "kvinnor minsann kan" osv.

When women lead, economies thrive. Research has consistently demonstrated that gender-inclusive leadership contributes to economic prosperity. Companies with greater female representation in executive roles experience higher profitability, increased employee engagement, and stronger corporate social responsibility.

https://humansofglobe.com/the-power-of-representation-why-women-leaders-matter/

• Anonym (Julia)
    Anonym (Hur?) skrev 2025-05-07 04:27:30 följande:

Och nu har jag lite dötid så passade på att kolla upp vissa av dessa män som skrivit intelligensbefriade kommentarer.
    Det är ett flertal som är ensamma om sitt namn. De är från hela Sverige mestadels från mindre orter och är pensionärer, gifta, och vissa har företag?! En av de som skrev den värsta kommentaren har ett litet företag i sin lilla ort i en mansdominerad bransch (bra reklam, pucko!), en annan sysslar med travsport en tredje är pensionär osv.

Och så undrar en del varför man slutat dejta efter en viss ålder?! När det finns så många sk "normala" (på papperet) manliga stolpskott som visar upp sin förhoppning att en kvinna ska bli gruppvåldtagen inför hela Sverige inklusive vänner och barn😮🤮

Ni som har fejsbook, har ni män som vänner som brukar skriva liknande kommentarer helt öppet? Är till och med normalt inom vissa kretsar?

Nej, har verkligen aldrig sett en man som jag är bekant med på fb skriva en kommentar ens i närheten av det där, för då hade jag klart tagit bort honom.

Min man försökte ett tag hålla kvar en obehaglig person utanför ekokammaren genom att fortsätta debattera med personen men orkade inte i längden. Han blev orolig för att folk skulle tro att han höll med om vederbörandes hatiska/politiska kommentarer, och då tar man avstånd och kopplar bort personen.
  • Anonym (Nätet)
    Anonym (Hur?) skrev 2025-05-07 04:27:30 följande:

Och nu har jag lite dötid så passade på att kolla upp vissa av dessa män som skrivit intelligensbefriade kommentarer.
    Det är ett flertal som är ensamma om sitt namn. De är från hela Sverige mestadels från mindre orter och är pensionärer, gifta, och vissa har företag?! En av de som skrev den värsta kommentaren har ett litet företag i sin lilla ort i en mansdominerad bransch (bra reklam, pucko!), en annan sysslar med travsport en tredje är pensionär osv.

Och så undrar en del varför man slutat dejta efter en viss ålder?! När det finns så många sk "normala" (på papperet) manliga stolpskott som visar upp sin förhoppning att en kvinna ska bli gruppvåldtagen inför hela Sverige inklusive vänner och barn😮🤮

Ni som har fejsbook, har ni män som vänner som brukar skriva liknande kommentarer helt öppet? Är till och med normalt inom vissa kretsar?

Sådana kommentarer flödar ju i politiska/SD-vänliga facebook-grupper bl.a. Ja, tyvärr har jag fått ta bort en del i min vänlista som jag upptäckt med sådana eller liknande kommentarer. till olika inlägg i flödet. Det är män som insett att deras tåg har gått och deras liv blev inte som de tänkt sig, så nu tar de ut sin ilska och frustration på andra, på politiker, samhället och invandrare. Män man ska hålla sig långt borta från. Jag brukar avsluta kontakten ens vid en antydan om att någon röstar SD, kvinna som man. För man vet att SD-sympatier och sådana kommentarer i sociala medier går hand i hand.
  • Anonym (De)

Ni som påstår att sex är ingen rättighet när man tar upp om fördelar kvinnor har,  det handlar om då "rättighet" när kvinnor får fördelar för de är kvinnor 

• Anonym (U)
    Anonym (De) skrev 2025-05-07 20:04:33 följande:

Ni som påstår att sex är ingen rättighet när man tar upp om fördelar kvinnor har,  det handlar om då "rättighet" när kvinnor får fördelar för de är kvinnor 

Då handlar det om? Som hämnd i vanlig ordning alltså?
  • Anonym (Endera)

Under riktigt svåra förhållanden brukar kvinnor kämpa på och försöka upprätthålla normala förhållanden.

En hjälparbetare sa att om kvinnorna börjar ge upp om att försöka skapa en dräglig vardag för familjen, då är det nära fullständig kollaps.

• Tukt
    Anonym (Hur?) skrev 2025-05-07 04:01:12 följande:
    Hur kan folk (i detta fallet vuxna män som kanske har barn och jobb) sitta och skriva såhär sjuka, ointelligenta saker? Med sina egna namn dessutom! Skäms de inte?
    Har inte Facebook så visste inte att det var så sjukt.
    Hade jag sett en bekant man skriva liknande saker på internet så hade han varit passé i mitt liv.
    Att de inte tänker på sina egna barn och sitt rykte där de bor?! 
    Har svårt att tro att alla har fejkade namn.
    Nu är ju inte Familjeliv eller dejtingsajter så här. Men man man kan se tendenserna i att vräka ur sig saker, vara dryg eller hatisk, grova generaliseringar och saknar någon som helst självinsikt.
    Och så tror man liksom att i stället för att vara en juste person så ska man tjata sig till det man vill ha.
  • Anonym (Endera)
    Anonym (De) skrev 2025-05-07 20:04:33 följande:

Jag förstår inte? Kvinnor har väl aldrig sagt att sex är en rättighet för dem? Har aldrig läst eller hört någon säga det. De anser inte att de ska ha någon obligatorisk till gång till män för något speciellt alls.

Antingen har man en karl just nu, eller också har man inte det. Kvinnor käver inte av männen på jobbet att t.ex. hjälpa dem med bilen eller ge en present på födelsedagen.
  • Anonym (Rino)
    Anonym (Nätet) skrev 2025-05-07 07:59:56 följande:
    Sådana kommentarer flödar ju i politiska/SD-vänliga facebook-grupper bl.a. Ja, tyvärr har jag fått ta bort en del i min vänlista som jag upptäckt med sådana eller liknande kommentarer. till olika inlägg i flödet. Det är män som insett att deras tåg har gått och deras liv blev inte som de tänkt sig, så nu tar de ut sin ilska och frustration på andra, på politiker, samhället och invandrare. Män man ska hålla sig långt borta från. Jag brukar avsluta kontakten ens vid en antydan om att någon röstar SD, kvinna som man. För man vet att SD-sympatier och sådana kommentarer i sociala medier går hand i hand.
    Skulle nästan kallas en person socialt handikappad som stänger ute folk baserat på partitillhörighet.

Med det sagt så tycker jag att det är helt rätt att inte ha hatiska människor i umgängeskrets en.
  • Anonym (Bessie)

Sen när behöver vi inte varandra? Jag behöver min man och han behöver mig. Vi är varandras stöd och tröst (och irritation! ). Att vi är två är dessutom skitbra för vår ekonomi. Och utan varandra hade vi inte haft våra barn. 

Svar på tråden Hur löser vi kvinna vs man konflikterna?