• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Anonym (Ardna)

Förstår det! finns inget värre än att gå och vänta på att ens få en chans att försöka ❤️ Vet inte alls vad som är rimlig tid för kroppen att återhämta sig efter preventivmede. 
    Kanske kan du testa seed cycling eller fertilitets yoga för att försöka balansera kroppen? Jag tror yoga hade en del i att min ägglossning kom i tid denna gången. 

Anonym (LÄNGTAN EFTER NR 3) skrev 2025-06-08 09:50:45 följande:

Här kommer ett litet klagoinlägg (förlåt om jag drar ner den positiva stämningen med alla plus och ägglossningar) 🌺 

Jag är så trött, min kropp går upp till lh peak eller nära lj peak sen dagen efter ner lite för att ytterligare dagen senare vara nere på basnivå sen dagen efter gör kroppen ett nytt äl försök. Har molande värk nästan varje dag, brösten ömmar till och från, magen är svullen vissa dagar mitt humör går upp och ner och jag vill bara gråta. gått drygt  två månader och kroppens alla försök gör mig helt förstörd. Jag vill bara få en lyckad ägglossning så kroppen kan komma till ro. känner mig så frustrerad

• Anonym (Saltakatten)

Grattis till era plus 🥳💕🌸 Bästa känslan, njuuut. 

• Anonym (Lily96)
    Anonym (LÄNGTAN EFTER NR 3) skrev 2025-06-08 09:50:45 följande:

Här kommer ett litet klagoinlägg (förlåt om jag drar ner den positiva stämningen med alla plus och ägglossningar) 🌺 

Jag är så trött, min kropp går upp till lh peak eller nära lj peak sen dagen efter ner lite för att ytterligare dagen senare vara nere på basnivå sen dagen efter gör kroppen ett nytt äl försök. Har molande värk nästan varje dag, brösten ömmar till och från, magen är svullen vissa dagar mitt humör går upp och ner och jag vill bara gråta. gått drygt  två månader och kroppens alla försök gör mig helt förstörd. Jag vill bara få en lyckad ägglossning så kroppen kan komma till ro. känner mig så frustrerad 😥

Det är helt okej att klaga ❤️ Vi alla går igenom olika faser i TTC, ibland är det deppigt, ibland lite lättare och ibland hoppfullt. Jag hoppas du får en riktig pik likt mont Everest🏔️

• Anonym (Enlitentill)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-08 09:27:08 följande:
    Grattis Ardna! Hoppas ditt test blir tydligare om någon dag lamaja🤞

Jag börjar fundera på om det är något fel på min Apple Watch. Har denna månad mätt tempen via klockan och fört in det i Premom och tagit tempen i munnen med tidigare NC termometer och fört in det FF. Ville se om det skiljde sig när ÄL visades och det verkar det göra. Hade peak i torsdags på CD 15 och fortf positivt i fredags som sedan gått ned. Skulle ni lita mer på tempen i munnen eller klockan? 🤔
    Tror du ska lita mer på tempen i munnen, för min klocka lever sitt egna liv också. 🤔
  • Sarasi
    Anonym (Tredje) skrev 2025-06-08 10:18:49 följande:

Hej allihopa. Har tagit paus från familjeliv, varit inne och smygläst i tråden då och då. 

Skriver in mig i bim listan nu
    Äl igår, går på semester den 20/6 och tänkte hålla mig från att testa till den 19 efter jobbet. Som den testnarkoman man är så hoppas jag att jag klarar det ????

BIM lista
    1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93
    11/6 Annpor
    11/6 Ardna ➕
    12/6 Nanathalie
    13/6 A-Ö
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    12/6 Sarasi
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja
    16/6 Saltakatten
    16/6 ungmo98
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    21/6 tredje
    24/6 Valkyria
    24/6 Hejasommaren
    25/6 elliibelli
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19

Bara att skriva när testdjävulen gör sig påmind så kan vi stötta i att vänta. Jag pratade med min sambo igår om att jag börjar bli sugen på att testa (bim på torsdag) och han fattade inte grejen alls 😂 han verkade i för sig inte heller riktigt fatta varför man ska testa första dagen mensen uteblir heller, för antingen är man gravid eller inte. Vi kom aldrig till frågan när han i så fall tycker att man ska testa?.
  • mothertotwo

Ni som tempar, hur tempar ni om ni jobbar natt? 
    Hela nästa vecka ska jag jobba natt innan barnen går på sommarlov. 
    Men jag tempar normalt sett klockan 06.15 på morgonen. Men nu kommer jag inte ens ha sovit vid den tiden i nästa vecka. Mäter ni som vanligt efter att ni vaknat, sen typ justerar på t.ex mymonthlycycles.com/

• Tjej90sve

Låter som här. Ibland känner vi oss lite tokiga som försöker få till det när barnen är hemma  vakna. Men vad ska man göra? Yngsta sonen är dock i mellan åldern så han är så medveten å inte riktigt inne i sin värld när han är hemma som den äldsta. Vi brukar säga vi ska vila en stund innan maten. Hos oss är det inget konstigt att man kan gå å vila i sovrummet en stund pga sjukdom så det förstår dem inte Iaf att vi skulle göra något annat :)

ja det känns på sömnkonto ju äldre barnen blir för dem är ju vakna längre å längre så våran mysstund blir mkt senare än vad man orkar

Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-07 23:52:59 följande:
    Relaterar 🙈

Ibland om barnen är ute eller hos kompisar så passar vi på men om vi har lust eller att ÄL är på gång. Våra barn kan också ta frulle själv o chilla vid Tv:n länge på lediga dagar så då kan det bli lite mys innan vi kliver upp. Blir inga långa mysstunder då men bättre än inget 😅

Annars så blir det sent innan vi ska sova, får helt enkelt offra lite av sömnen, har inte lyckats komma på nåt annat sätt. Just för vår del så tycker vi båda att det är viktigt att få till det med jämna mellanrum och då får sömnkontot stryka med vissa gånger. 

Har tyvärr inga geniala tips 😅
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-07 23:52:59 följande:
    Relaterar 🙈

Ibland om barnen är ute eller hos kompisar så passar vi på men om vi har lust eller att ÄL är på gång. Våra barn kan också ta frulle själv o chilla vid Tv:n länge på lediga dagar så då kan det bli lite mys innan vi kliver upp. Blir inga långa mysstunder då men bättre än inget 😅

Annars så blir det sent innan vi ska sova, får helt enkelt offra lite av sömnen, har inte lyckats komma på nåt annat sätt. Just för vår del så tycker vi båda att det är viktigt att få till det med jämna mellanrum och då får sömnkontot stryka med vissa gånger. 

Har tyvärr inga geniala tips 😅

• Tjej90sve
    La precis in mig i BIM listan

1/6 becky ➕

1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93
    11/6 Annpor
    11/6 Ardna ➕

12/6 Nanathalie
    13/6 A-Ö
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    12/6 Sarasi
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja
    16/6 Saltakatten
    16/6 ungmo98
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    21/6 tredje
    24/6 Valkyria
    24/6 Hejasommaren
    25/6 elliibelli
    28/6 Tjej90sve
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-06-08 12:36:22 följande:
    Tror du ska lita mer på tempen i munnen, för min klocka lever sitt egna liv också. 🤔
    Ja. Det har varit skönt med klockan men har tyckt att symtom på ÄL slutar ganska långt innan tempökning så ville testa munnen igen, får helt enkelt köra båda framöver 😄
  • Anonym (LÄNGTAN EFTER NR 3)

Tack, jag får testa blir snart galen. Tog ett LH test nu som enligt mig är positivt? igen

Anonym (Ardna) skrev 2025-06-08 10:20:51 följande:

Förstår det! finns inget värre än att gå och vänta på att ens få en chans att försöka ❤️ Vet inte alls vad som är rimlig tid för kroppen att återhämta sig efter preventivmede. 
    Kanske kan du testa seed cycling eller fertilitets yoga för att försöka balansera kroppen? Jag tror yoga hade en del i att min ägglossning kom i tid denna gången.

Svar på tråden BIM juni 2025